Co to jest BCAA?

Co to jest BCAA?

260
PODZIEL SIĘ

Wśród całej gamy różnorodnych suplementów diety ostatnio bardzo popularny stają się aminokwasy BCAA. Na ich przyjmowanie decydują się zarówno profesjonalni sportowcy, jak również osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze sportem.

BCAA to nic innego, jak aminokwasy o tak zwanych rozgałęzionych łańcuchach, których nie jest w stanie samodzielnie wytworzyć nasz organizm. Z racji tego, że same aminokwasy są podstawowym budulcem białek mięśniowych, jego rozgałęziona forma w znacznym stopniu przyczynia się do budowania masy mięśniowej i nie tylko.

Po co nam aminokwasy?

Aminokwasy pełnią wiele ważnych funkcji w organizmie człowieka.

W zależności od rodzaju tego surowca (a jest ich ponad 300) aminokwasy:

  • odpowiadają za transport oraz spalanie tak zwanych kwasów tłuszczowych
  • odpowiadają za pracę mięśni
  • odgrywają dużą rolę w budowie komórek skóry
  • dostarczają energię
  • pełnią dużą rolę w odporności ludzkiego organizmu na wirusy i infekcje
  • regulują poziom hormonów w organizmie człowieka
  • w znacznym stopniu wpływają na stan włosów, paznokci i skóry człowieka
  • wspomagają przemianę materii

Wymienione powyżej funkcje aminokwasów są jedynie wierzchołkiem góry lodowej. Poza tymi najważniejszymi właściwościami związki te mają również wiele pomniejszych zalet. Oczywiste okaże się więc stwierdzenie, że aminokwasy są niezbędne do życia i prawidłowego funkcjonowania każdego człowieka.

Rola aminokwasów podczas treningu

Podczas intensywnego treningu nasze ciało poddane jest dużemu wysiłkowi. Szybko tracimy siły, a zmęczenie daje nam się we znaki. Zażywanie odżywek typu BCAA znacznie wydłuża czas ćwiczeń dzięki działaniu rozgałęzionych aminokwasów, które niwelują oznaki tak zwanego zmęczenia odśrodkowego – psychicznego. Tak więc działanie suplementu sprawia, że nasz trening staje się bardziej wydajny, a my sami jesteśmy w stanie ćwiczyć znacznie dłużej. Co więcej preparat ten przyczynia się do wzrostu naszej siły fizycznej i przyrostu tkanki mięśniowej, dzięki czemu ułatwia nam rzeźbienie wymarzonej sylwetki.

Dawkowanie

Zażywanie suplementu BCAA jest w znacznej mierze uzależnione od naszej masy ciała. Specjaliści jednak zalecają, aby była to najmniejsza dawka, która wynosi 10 gramów. Profesjonalni sportowcy mogą zażywać większe dawki tego suplementu, jednak nie należy zapominać, że są oni pod stałym kontaktem z lekarzami.

BCAA – dla kogo?

Wielu sportowców decyduje się na przyjmowanie BCAA ze względu na efektywność jego działania. Związki te były przebadane pod kątem zmniejszania odczuwalnego zmęczenia podczas treningu oraz poprawy zdolności wysiłkowej. Dużym zainteresowaniem suplementy te cieszą się wśród sportowców uprawiających tak zwane sporty wytrzymałościowe, czyli na przykład kolarstwo, biegi, czy kulturystykę.

 
loading...

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ


dwa − 1 =