Najskuteczniejsze suplementy na poprawę pracy mózgu

Najskuteczniejsze suplementy na poprawę pracy mózgu

106

Mózg jest organem sterującym naszymi czynnościami fizjologicznymi, wyższymi procesami poznawczymi, ale jest również tylko skomplikowanym zespołem komórek, połączeń neuronowych i procesów biochemicznych, a zaniedbywany lub narażony na negatywne czynniki zewnętrzne traci część swoich zdolności. Największym zagrożeniem na tego organu jest ciągła gonitwa za pracą, zaniedbywanie odpoczynku na świeżym powietrzu, aktywności fizycznej oraz złe odżywianie i stres. Nie pomaga mu też wielkomiejski hałas i zanieczyszczenia oraz brak czasu na codzienne ćwiczenia umysłowe.

Niezwykle ważne dla naszego mózgu jest odżywianie. Komórki mózgowe oraz zachodzące w nich procesy wymagają odpowiednich substancji, które warunkują prawidłowość pracy. Większość z nich dostarczamy z pożywieniem, jednak nie zawsze odżywiamy się właściwie. Posiadając wiedzę na temat suplementów możemy efektywnie przeciwdziałać skutkom niedoboru, a nawet pozytywnie wpływać na pracę mózgu.

Do najważniejszych suplementów na poprawę pracy mózgu zaliczają się:

  • Witaminy z grupy B – B1 (tiamina) i B12 (cyjanokobalamina) odpowiadające za prawidłowe funkcjonowanie przekaźników nerwowych, witaminy E i C – zwalczające wolne rodniki.
  • Minerały – potas zwiększający chłonność komórek i poprawiający zdolność zapamiętywania; magnez – działający przeciwstresowo, ułatwia zapamiętywanie występuje w nasionach, kiełkach, kakao, orzechach; bor pobudzający aktywność mózgu, cynk -przeciwdziałający demencji, podnosi sprawność intelektualną.
  • Kwas foliowy – jest ważnym składnikiem procesu produkcji serotoniny – hormonu odpowiadającego za sprawny przepływ impulsów pomiędzy neuronami. Niedobory serotoniny powodują zmęczenie, zniechęcenie, brak koncentracji i trudności z zapamiętywaniem. Najbogatsze w kwas foliowy są zielone warzywa liściaste, brokuły oraz owoce cytrusowe
  • Lecytyna, a zwłaszcza jej składnik cholina pobudza pracę komórek mózgowych i pozytywnie wpływa na zdolność koncentracji oraz zapamiętywania.
  • Kwasy tłuszczowe omega-3, jakie można znaleźć w tłustych morskich rybach, poprawiają ukrwienie komórek mózgu, wzmacniają ścianki neuronów wpływając pozytywnie na szybkość przekazu informacji.
  • Preparaty wspomagające roślinne i chemiczne, jak Ginko Biloba – herbatki z liści poprawiają ukrwienie mózgu, kwas alfa-liponowy, fosfatydyloseryna, winpocetyna, kreatyna, inozytol, koenzym Q10, DHA, L-karnityna wpływające pozytywnie na fizjologiczne aspekty pracy mózgu.
  • Gotowe preparaty zawierające wspomniane minerały, witaminy i substancje, jak np. L-Tyrozyna, Żeń-śzeń, Taurine, Bilobil, Sesja, ActivBrain, – Thermo Speed na pamięć krótkotrwałą, a na długotrawałą – ALC + lecytyna.

Sposobów na poprawę pracy mózgu jest wiele począwszy od prozaicznych, jak odpowiedni czas snu, eliminowanie do minimum sytuacji stresujących, znajdowanie czasu na relaks z książką, muzyką, spacer na łonie natury. Przyda się także trening umysłowy, jakim jest czytanie, rozwiązywanie krzyżówek, ćwiczenia w zapamiętywaniu, medytacja, proste ćwiczenia manualne, jak kreślenie leniwych ósemek czy rysowanie obiema rekami, rozmawianie z innymi ludźmi gdziekolwiek nadarzy się okazja.

1 KOMENTARZ

  1. preparaty wspomagające pamięć stosuję od jakiegoś czasu i jestem w sumie cały czas całkiem zaskocozny ile można z nich wycisnąć. polecam do zaopatrywania się w sprawdzone substancje

ZOSTAW ODPOWIEDŹ


siedem + = 15