10 pomysłów na drugie śniadanie

10 pomysłów na drugie śniadanie

43296
PODZIEL SIĘ

Regularne jedzenie 5 posiłków dziennie w 3-4 godzinnych odstępach czasu jest niezmiernie ważne dla naszego zdrowia i samopoczucia. Z tego też powodu nigdy nie należy bagatelizować roli, jaką odgrywa drugie śniadanie w naszym codziennym jadłospisie. Pamiętajmy jednak, że jest to posiłek, który nie może być zbyt kaloryczny i obfity, a raczej lekkostrawny i bogaty w witaminy i składniki odżywcze, szczególnie węglowodany i białko. Odpowiednio skomponowany posiłek da nam zastrzyk energii na godne przetrwanie całego czekającego nas dnia. Przedstawiamy 10 pomysłów na drugie śniadanie!

 PYSZNA ZDROWA SAŁATKA WARZYWNA

Pyszna wiosenna sałatka z miksu sałat, świeżych pomidorków koktajlowych, kawałków soczystej papryki, oliwek i sera typu Mozarella to przysłowiowe niebo w gębie. Odpowiednio doprawiona oliwą z oliwek i sosem vinegret zadowoli nawet najbardziej wybredne podniebienia i będzie doskonałym posiłkiem i najlepszym źródłem energii.

JAJKA NA TWARDO W ROLI GŁÓWNEJ

Jaja gotowane na twardo ze świeżym pełnoziarnistym pieczywem i pomidorem. Porcja ugotowanych jaj to cenne źródło białka, pieczywo zapewni nam odpowiednią ilość węglowodanów a pomidor dostarczy naszemu organizmowi wielu witamin i udoskonali posiłek.

NA MAŁY GŁÓD

Surówka z marchwi i jabłka. Ten stary, ale jakże popularny przepis króluje na polskich stołach już od wielu lat nie bez powodu. Marchew i jabłko to bardzo wartościowy duet bogaty w wiele witamin i składników odżywczych.

SAŁATKA EGZOTYCZNA

Sałatka z rukolą i grejpfrutem. Pomidory kroimy w kostkę, grejpfruta obieramy ze skórki i kroimy na kawałki. Wszystkie składniki łączymy ze sobą, dodajemy łyżeczkę oliwy i doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Gotowe. W zaskakująco krótkim czasie uzyskujemy nietypowe, smaczne danie pełne witamin.

SAŁATKA Z BAKALIAMI

Sałatka owocowa z dodatkiem orzechów lub rodzynek. Ulubione owoce w kompozycji z rodzynkami lub orzechami to naprawdę iście królewskie połączenie cudownych smaków. Soczysty, pełny witamin posiłek uzupełni płyny i pokłady sił oraz pozwoli nam w spokoju doczekać do obiadu.

BOGATE ŚNIADANIE DWUSKŁADNIKOWE

Jeśli nie mamy zbyt wiele czasu spokojnie możemy zaopatrzyć się w banana i zjeść go w towarzystwie kefiru lub jogurtu naturalnego.

Z MIŁOŚCI DO JAJEK – OMLET LUB FRITTATA

Omlet ten tradycyjny, czy warzywny to również idealny posiłek na drugie śniadanie. Jedzony z dodatkiem ulubionego owocowego dżemu, najlepiej tego własnej roboty nie tylko mile pogłaszcze nasze kubki smakowe, ale również idealnie podejmie współpracę z organizmem.

SAMO ZDROWIE – PŁATKI Z OWOCAMI

Płatki owsiane z owocami. Idealne połączenie białka i witamin zawartych w ulubionych owocach na przykład malinach czy truskawkach.

POSTAW NA NABIAŁ I WARZYWA

Chudy twarożek z dodatkiem szczypiorku i rzodkiewki. Twarożek idealnie będzie smakował również jedzony ze świeżym, pełnoziarnistym pieczywem.

A GDY LUBISZ PŁYNNE POSIŁKI…

Koktajl owocowy. Danie bardzo proste w przygotowaniu, sycące i bogate w to, co dla naszego organizmu najcenniejsze, czyli witaminy i składniki odżywcze. Robiony z dodatkiem kefiru lub jogurtu naturalnego stanowi doskonałe połączenie delikatnych smaków.

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.