9 powodów braku efektu ćwiczeń

, , 17 września 2015 Tagi , , , ,

Powodowani modą, chęcią zrzucenia kilogramów zaczynamy ćwiczyć. Ale szybko okazuje się, że to nie koniec, ale dopiero początek drogi do smukłej sylwetki. Co więcej często po prostu wydaje się, że po prostu efektu brak. W tym momencie większość ludzi jest gotowa machnąć ręką i poddać się. Jednak o wiele lepiej świadczyłoby o nich, gdyby zdecydowali się na chwilę zatrzymać i zastanowić się dlaczego właściwie tak jest. Pula powodów nie jest zbyt skomplikowana, a wyeliminowanie błędów, bo z nich właśnie wynikają komplikacje, z pewnością pozwoli na zwiększenie zadowolenia. Oto lista najczęstszych błędów, jakie zdarzają się początkującym ćwiczącym, którzy mimo ciężkiej pracy nie widzą efektów swoich działań.

      1. Niedokładne wykonywanie ćwiczeń. Instrukcja wykonywania ćwiczeń istnieje nie bez powodu, tak jak nie bez powodu istnieje tyle klubów fitness. Chociaż większość ludzi dwie nogi i dwie ręce, okazuje się, że nie wytarczy to do uprawiania sportu. Jakość wykonywania ćwiczeń oraz ich dokładność ma niebagatelne znaczenie, wręcz kluczowe. Nie przykładanie się, ćwiczenie od niechcenia, wykonywanie niepełnych ruchów, nawet nieodpowiednie stymulowanie oddechem znacząco obniżają skuteczność ćwiczeń. Nie każdy przysiad znaczy zawsze to samo, gdyż nie każdy w odpowiednio aktywizuje odpowiednie mięśnie. Źle wykonywane ćwiczenia powodują obciążenia szkieletu, co skutkuje często kontuzjami lub bólem, szczególnie kręgosłupa. Niedokładne wykonywanie ćwiczeń to po prostu marnowanie czasu. Aby tego uniknąć najlepiej udać się do doświadczonego trenera, który skoryguje błędy.
      2. Zmuszanie się do ćwiczeń. Nie ma nic gorszego niż poczucie, że coś jest obowiązkiem. Osoba, która czuje, że znajduje się gdzieś za karę nigdy nie będzie osiągała takich efektów, na jakie liczy. Trening powinien być wykonywany z chęcią.
      3. Oczekiwanie zbyt szybkich efektów. Wielu ludzi oczekuje, że już po jednym treningu będą efekty. To typ ludzi, którzy nie lubią się przemęczać i liczą na to, że gdzieś znajduje się złota pigułka, jaka pomoże na ich problemy. Niestety półśrodki najczęściej tylko szkodzą. Ćwiczenia wymagają cierpliwości.
      4. Źle dobrany zestaw ćwiczeń. Bywa, że ćwiczenia są dobrane w niekorzystnej kombinacji. Wówczas rozwijają się nie te partie mięśni, na jakich zależy ćwiczącemu, podczas gdy tłuszczyk na przykład z brzucha wcale nie maleje.
      5. Brak rozgrzewki. Rozgrzewka jest bardzo ważnym elementem każdej aktywności fizycznej. Przygotowuje mięśnie do wysiłku i sprawia, że istnieje mniejsze ryzyko powstania kontuzuzji. Warto pamiętać także, że kalorie w czasie ćwiczeń zaczynają być spalane dopiero po około piętnastu minutach aktywności. Ten czas warto poświęcić właśnie na rozgrzewkę. Nie wolno również zapominać o ćwiczeniach rozciągających już po zakończeniu treningu. Dobrym pomysłem jest poddanie się profesjonalnemu masażowi, jaki także dodatkowo spala kalorie.
      6. Brak postępów. W sporcie stopniowo należy przedłużać trening, dodawać nowe ćwiczenia, słowem rozwijać się. Ćwiczenie stale tego samego schematu, unikanie postępów, niechęć do pocenia i zmęczenia, nie są dobrym rozwiązaniem, to jak dreptanie w miejscu. Trzeba nauczyć się pokonywać swoje granice, wówczas efekty będą dobrze widoczne. Jeśli każdy trening trwa tyle samo, zawiera to samo, nie stawia żadnych wyzwań, nie należy spodziewać się innego wyniku.
      7. Brak treningu ogólnorozwojowego. Obecnie wiadomo, że istnieją formy aktywności fizycznej, które dają inne efekty. Samo uprawianie na przykład jazdy na rowerze to przykład treningu tlenowego czyli rozciągniętych w czasie ćwiczeń, podczas gdy najlepiej rzeźbi ciało trening beztlenowy charakteryzujący się krótkimi seriami bardzo intensywnych ćwiczeń. Oba te rodzaje ćwiczeń można łączyć ze sobą, czyli stosować tak zwany interwał. Innymi słowy trening powinien być ogólnorozwojowy i zróżnicowany. Jeśli ktoś ćwiczy aerobik, powinien także poświęcać czas na podnoszenie ciężarów, w czasie biegu stosować krótkie serie sprintu, w czasie jazdy rowerem wjeżdżanie pod górkę etc.
      8. Nieodpowiednia dieta. Wydaje się oczywiste, że dieta ma znaczenie, ale jednak nie jest. Aktywność fizyczna to utrata kalorii, które chętnie są uzupełniane. W takich okolicznościach człowiek ma ochotę na coś konkretnego. I tak kalorie łatwo jest odrobić. Powstaje pytanie po co zatem ćwiczyć? Aby widzieć efekty, trzeba zmienić dietę. Musi być ona mniej kaloryczna, ale przy tym również sycąca. Po treningu zawsze należy coś zjeść, ale musi to być jedzenie specjalnie dobrane i z góry przemyślane. Nie wolno od razu rzucać się na lodówkę. Nadmierne głodzenie się również jest wykluczone. Sprawi, że nikt nie będzie miał siły na trening i efekty także będą niezwykle mizerne.
      9. Trening to jedyna aktywność fizyczna. Raz lub dwa razy w tygodniu wybieramy się do siłowni, a resztę czasu leżymy na kanapie. Nic dziwnego, że efekty są żadne! Aktywność jest dobra i wskazana także poza salą treningową. Zamiast windy warto czasem wybrać schody, a do pracy dojechać rowerem, lub zrobić sobie dłuższy spacer. Wskazna jest codzienna aktywność. Nie musi być bardzo intensywna, ale powinna trwać około godzinę.
Poprzedni

10 objawów świadczących o alergii

Jak zwiększyć męską płodność?

Następny

Dodaj komentarz