Strona główna Jedzenie Co zrobić by zachować szczupłą sylwetkę po wakacjach?

Co zrobić by zachować szczupłą sylwetkę po wakacjach?

324
0
PODZIEL SIĘ
Co zrobić by zachować szczupłą sylwetkę po wakacjach?
5 (100%) 1 vote

Przed wakacjami ogarnia nas szał na odchudzanie. Nic dziwnego w końcu każdy z nas chce prezentować się jak najlepiej w sezonie bikini. Niestety bardzo często zdarza się tak, że wraz z upływem wakacji i nastaniem szarych, jesiennych dni nasza szczupła sylwetka odchodzi w zapomnienie. Szkoda zaprzepaścić tak ogromny wysiłek jaki wykonaliśmy aby cieszyć się nienaganną figurą. Sprawdźmy co zrobić by zachować ją również po zakończeniu wakacji.

UNIKAJ DRASTYCZNYCH ROZWIĄZAŃ

Nie zawsze mamy na tyle motywacji, czasu czy ochoty aby rozpocząć redukcję masy ciała na kilka miesięcy przed rozpoczęciem wakacji. Zdarza się tak, że dopiero na ostatnią chwilę przypominamy sobie, że przecież wypadałoby dobrze prezentować się na plaży. W takich momentach rozpoczyna się dramatyczne poszukiwanie szybkich sposobów na osiągnięcie szczupłej sylwetki. Niestety w tym celu bardzo często sięgamy po drastyczne rozwiązania pod postacią suplementów diety lub bardzo rygorystycznych diet. Efekt ich stosowania faktycznie może być szybki i spektakularny jednak musimy zdawać sobie sprawę, że na dłuższą czeka nas gorzkie rozczarowanie. Źle dobrana dieta może spowodować, że tuż po wakacjach dopadnie nas efekt jojo. Istnieje również ryzyko rozwoju niedoborów żywieniowych. Dlatego jeśli chcemy cieszyć się dobrym samopoczuciem i szczupłą sylwetką również po wakacjach należy unikać tak drastycznych rozwiązań. Lepiej jeśli przygotowania do wakacji zaczniemy kilka miesięcy wcześniej i postawimy na odpowiednio zbilansowaną dietę oraz regularną aktywność fizyczną. Jeszcze lepiej jeśli skorzystamy z pomocy dietetyka, który pomoże nam dobrać dietę dopasowaną do indywidualnych potrzeb naszego organizmu. Wymówką nie powinien być też brak czasu na szykowanie fit posiłków. Jeśli jest to naszym problemem możemy skorzystać z usług coraz popularniejszego cateringu dietetycznego. Odpowiednią firmę, która działa na terenie miejsca naszego zamieszkania możemy znaleźć za pomocą wyszukiwarki firm cateringowych Jakiepudelko.pl oraz bloga dostępnego pod adresem: jakiepudelko.pl/blog

ZNAJDŹ PRZYJEMNOŚĆ W ZDROWYCH NAWYKACH ŻYWIENIOWYCH

Jeśli dieta oznacza dla nas coś nieprzyjemnego i musimy na co dzień zmuszać się do jej stosowania to niestety nie wróży to nic dobrego na przyszłość. Dlatego jeśli chcemy aby zdrowe nawyki żywieniowe, a tym samym szczupła sylwetka została z nami na dłużej powinniśmy odnaleźć w tym przyjemność. Mitem jest, że dieta musi być czymś nieprzyjemnym. Tak naprawdę zdrowe żywienie może być dla nas nie tylko czymś co sprawia, że jesteśmy szczuplejsi. Może być czymś co sprawi nam przyjemność! Zdrowe odżywianie to nie przysłowiowy liść sałaty i woda, ale wiele ciekawych i bardzo zdrowych połączeń smaków. Poza tym dobrze dobrana dieta nie wiąże się z wiecznym poczuciem głodu, a jeśli tak jest to oznacza, że została źle dobrana.

Poniżej przedstawiamy kilka sposobów na to aby znaleźć przyjemność w zdrowych nawykach żywieniowych:

  • Dobierz dietę zgodnie z indywidualnym zapotrzebowaniem Twojego organizmu

Tak jak zostało to już wyżej opisane zbyt rygorystyczne diety mogą przynieść nam więcej szkody niż pożytku. Oprócz efektu jojo tego typu dieta związana jest z wiecznym poczuciem głodu, natrętnymi zachciankami żywieniowymi i odliczaniem czasu do jej zakończenia.

  • Poszukaj ciekawych przepisów, zacznij eksperymentować w kuchni

Zdrowe żywienie nie musi być nudne! Wystarczy przejrzeć kilka stron internetowych czy blogów by przekonać się, że istnieje wiele naprawdę ciekawych, a przy tym zdrowych fit posiłków.

  • Zachęć osoby z Twojego otoczenia do zdrowego stylu życia

Na pewno przestrzeganie zasad zdrowego żywienia jest przyjemniejsze jeśli towarzyszą nam bliskie osoby. Dlatego dobrze jeśli znajdziemy kompanów do diety a także aktywności fizycznej. Świetnym rozwiązaniem jest wspólne przygotowywanie, a następnie jedzenie zdrowych posiłków czy aktywność fizyczna w towarzystwie (np. przejażdżki rowerowe, jogging.

  • Nie zrażaj się gdy dopadnie Cię chwila słabości

Zdarza się i tak, że dopadnie nas chwila słabości. Coś się nie uda. Zjemy za dużo, sięgniemy po niezdrowe produkty, zapomnimy o treningu. W takich momentach czujemy rezygnację, smutek czy złość. Dlatego dieta zaczyna kojarzyć nam się z czymś nieprzyjemnym i z wyrzutami. Nie musi tak być. Wystarczy, że uświadomimy sobie fakt, że każdy ma chwile słabości.

PODZIEL SIĘ