Ćwiczenia brzucha w domu

, , 2 czerwca 2014 Tagi ,

Każdy z nas ma zapasy tłuszczu umiejscowione wokół narządów, jednak zawartość tej tkanki tłuszczowej u wielu z nas jest inna. Warto więc, jeśli w okolicach brzucha pojawią się fałdki reagować, rozsądniej się odżywiać i ćwiczyć, by pozbyć się gromadzącego się tłuszczu. Taki tłuszcz gromadzący się głęboko w naszym ciele stanowi dla nas naprawdę duże zagrożenie. Tłuszcz zachowuje się podobnie jak nasze narządy wewnętrzne i wydziela różne substancje, które mogą pobierać nasze inne organy. Nadmiar tłuszczu w naszym ciele znacznie zwiększa ryzyko zachorowania na cukrzycę, na choroby serca, raka piersi czy odbytu oraz nadciśnienie.

Warto dbać o siebie nie tylko ze względu na ładny, zgrabny wygląd, ale i ze względu na własne zdrowie. Warto ćwiczyć, by zniwelować zalegający tłuszcz. By zadbać o siebie nie potrzeba nam drogiego i profesjonalnego sprzętu sportowego ani siłowni i drogiego karnetu na trening z zawodowym trenerem, ale kilka ćwiczeń, które możemy wykonać we własnym domu.

Klasyczne brzuszki

Kładziemy się wygodnie na macie czy dywanie, stopy opierając na podłodze i nogi uginając w kolanach. Musimy spleść ręce za głową i napinając mięśnie brzucha przyciągać górną część tułowia do góry. Na początek wystarczy powtórzyć ćwiczenie 10 razy, by z czasem zwiększać ilość powtórzeń i serii.

Skośne brzuszki

Do wykonania tego ćwiczenia kładziemy się w podobnej pozycji, jak w przypadku klasycznych brzuszków. Lewą stopę kładziemy na prawe kolano i przyciągamy do niego nasz prawy łokieć. To ćwiczenie świetnie działa na nasze mięśnie brzucha, więc warto powtórzyć je 10 razy na każdą z nóg.

Wymachy nóg

Podczas tego ćwiczenia również leżymy na plecach. Jest to znacznie trudniejsze ćwiczenie niż brzuszki, ale przynosi świetne efekty. Leżąc nogi zginamy w kolanach i unosimy biodra do góry. Ręce krzyżujemy za głową i zbliżamy pracy łokieć do lewego kolana, prostując jednocześnie prawą nogę. Najlepiej jeśli prostowanie nogi będzie wykonane z wykopem.

Side view of a young man doing abdominal crunches in the living room at house
Fot, Depositphotos

Ćwiczenia na brzuch w domu: nożyce

W czasie tego ćwiczenia także leżymy na plecach, unosimy nogi delikatnie nad podłoże, a następnie krzyżujemy je i rozszerzamy. Brzuch w trakcie wykonywania tego ćwiczenia jest spięty, mięśnie pracują i spalamy tłuszcz.

Ćwiczenia na brzuch w domu: wiosłowanie

Tym razem ćwiczenie na siedząco. Siadamy z nogami zgiętym w kolanach, przyciągamy je do klatki piersiowej, unosimy ręce i wykonujemy ruchy, które przypominają wiosłowanie na łodzi, a jednocześnie prostujemy nasze nogi. Początkowo ciężko jest utrzymać równowagę, ale z czasem ćwiczenie to będziemy wykonywać bez żadnej trudności.

Ćwiczenia na brzuch w domu: skłony

Na koniec ćwiczenia na brzuch wykonywane w pozycji stojącej. Rozszerzamy nogi na szerokość bioder i wykonujemy skłony wzdłuż ciała raz na prawą raz na lewą stronę. Można użyć do tego ćwiczenia ciężarki, by dodatkowo wzmocnić ramiona i znacznie zwiększyć spalanie.

Poprzedni

Co to jest dopamina?

Jak wyszczuplić twarz – ćwiczenia

Następny

Dodaj komentarz