Ćwiczenia mięśni brzucha na drążku

, , 3 czerwca 2014 Tagi ,

Posiadanie tak zwanego sześciopaku na brzuchu to marzenie niejednego mężczyzny. Jest on symbolem wytrwałości i oznacza prowadzenie aktywnego oraz zdrowego trybu życia. Aby osiągnąć taki efekt, musimy jednak mocno się starać. A rezultat taki możemy uzyskać, jedynie ciężką pracą oraz odpowiednią dietą.

Gdzie ćwiczyć brzuch?

Nieprawdą jest, że aby doprowadzić swoje ciało do odpowiedniej formy, powinniśmy trenować na siłowni. Równie dobre efekty, szczególnie jeżeli chodzi o brzuch, możemy zdobyć, ćwicząc w domowym zaciszu. Co więcej, mięśnie brzucha mają to do siebie, że do przeprowadzenia treningu nie potrzebujemy żadnych pomocy. Dlatego też takie ćwiczenia bez problemu można wykonać na świeżym powietrzu – na przykład w parku czy na balkonie.

Trening na drążku

Od kilku miesięcy rekordy popularności biją cwiczenia brzucha na drazku. To rozwiązanie świetnie spisuje się w przypadku domatorów, którzy nie mają ochoty na opuszczanie domu, ale chcą zająć się swoją formą. Do tego celu wystarczy zakupić drążek rozporowy, jaki można w bardzo szybki i prosty sposób zamontować w futrynie drzwi. Ćwiczenia na drążku znacznie odciążają kręgosłup, który przypomnijmy jest narażony duży ucisk, gdy brzuch trenujemy na jakiejkolwiek ławeczce. Podnosząc korpus do góry, wystawiamy na próbę zwłaszcza odcinek lędźwiowy. Nieodpowiednie trenowanie może doprowadzić nie tylko do bolesnej kontuzji, ale także do trwałego kalectwa. Co więcej, ćwicząc na drążku, wzmacniamy również inne partie naszego ciała. Ten sposób trenowania bardzo dobrze wpływa na mięśnie tricepsów, bicepsów i pleców.

Depositphotos_18288037_s
Fot. Depositphotos

Jakie ćwiczenia?

Jednym z najpopularniejszych ćwiczeń na mięśnie brzucha przy użyciu drążka rozporowego jest podnoszenie nóg do góry. Łapiemy się drążka tak, żeby nogi znajdowały się powyżej podłogi. Następnie unosimy je w taki sposób, aż pomiędzy udami a korpusem powstanie kąt prosty. Później wracamy do pozycji startowej, a ćwiczenie powtarzamy kilkanaście razy i robimy kilkuminutową przerwę. Równie ciekawy trening można przeprowadzić z piłką gimnastyczną. Zawieszamy się na drążku, wyciągamy nogi i kładziemy je na piłce. Trzymając prostą postawę, podciągamy się, zachowując ciągłe napięcie mięśniowe. Zwisając na drążku, możemy również trenować skośne mięśnie brzucha. Ćwiczenie polega na podniesieniu nóg do góry i jednoczesnym skręcaniu nimi na boki. Podczas tego treningu intensywnie pracują mięśnie barków.

Technika podciągania

Przy wykonywaniu ćwiczeń brzucha na drążku, aby uniknąć kontuzji, powinniśmy zwracać szczególną uwagę technikę danych ćwiczeń. Ważne jest, by wisząc na drążku, nie kołysać się. W przypadku problemów z utrzymaniem stabilnej sylwetki, należy kilka razy dziennie zwisać na drążku i próbować poprawić błędy. Ponadto należy uważać z unoszeniem nóg do góry. Zbyt wysokie ich podniesienie, może skutkować nadwyrężeniem i uszkodzeniem miejsc w okolicy miednicy i lędźwi.

Poprzedni

Alkoholizm – objawy uzależnienia

Ćwiczenia na barki i plecy

Następny

Dodaj komentarz