Ćwiczenia na boczki na plecach

, , 3 czerwca 2014 Tagi

Boczki to zmora każdej dziewczyny, wszystkie panie, które je mają przeklinają je, gdyż przez nie wyglądają grubo w ulubionych spodniach i też zastanawiają się dlaczego mimo treningu wciąż się pojawiają. Jakie cwiczenia na boczki na plecach w końcu pomogą i zrobią to na długi czas. By poznać odpowiedzi na te pytania należy poznać naturę boczków na plecach.

Czym są boczki?

Boczki to nic innego jak nagromadzony tłuszcz, związany ze spożywaniem nieodpowiedniego pokarmu oraz, nieodpowiedniej ilości ruchu do zapotrzebowania energetycznego organizmu. Wiadomo od wieków, że tłuszcz, najchętniej odkłada się w brzuchu oraz w postaci boczków na plecach.

Jaka dieta?

Odpowiednia dieta to podstawa walki z niechcianymi boczkami, dlatego konieczne jest ustalenie diety z ujemnym bilansem energetycznym oraz likwidacja niezdrowych tłuszczy z diety, które fundowane są we wszelkiego rodzaju fast foodach typu frytki, chipsy oraz chamburgery. Należy przejść na zdrową niskotłuszczową dietę, która będzie zawierać odpowiednie proporcje białka, tłuszczy oraz węglowodanów. Odpowiednie wartości można sprawdzić w dostępnych za darmo kalkulatorach internetowych.

Jaki trening?

By przyspieszyć efekty związane z likwidacją boczków należy wykonywać trening, który wzmocni brzuch oraz mięśnie skrętne tułowia, oraz wykonywać treningi, które pomogą zrzucić tłuszcz z całego ciała, w początkowej fazie będą to ćwiczenia aerobowe typu bieganie, jazda na rowerze, pływanie oraz inne długie treningi, które zmuszą organizm do intensywnej pracy oraz każdego dnia należy wykonywać właściwy trening na boczki, który przedstawiony zostanie poniżej.

Back side of fat woman
Fot. Depositphotos

Główne ćwiczenia na boczki

  • Skręty tułowia, są doskonałym ćwiczeniem, które rozgrzeje zarówno brzuch jak i pozostałe mięśnie tułowia wykonywane szybko, sprawią, że organizm szybko przygotuje się do kolejnych ćwiczeń, a tym samym wykluczają ryzyko kontuzji oraz zwiększają komfort ćwiczeń, należy je wykonywać przed każdą sesją treningową.
  • Skłony boczne, pozwalają wzmocnić i rozciągnąć mięśnie w kierunkach w jakich zazwyczaj są rzadko używane, dzięki temu boczne mięśnie ciała staną się znacznie wytrzymalsze na wysiłek i odporniejsze na późniejsze pojawianie się tłuszczu w tych miejscach.
  • Wznosy nóg od boków i na boki, to ćwiczenie zarówno wzmacnia główne mięśnie brzucha jak i mięśnie znajdujące się po jego bokach, dzięki nim mięśnie będą ładnie uwypuklone i silniejsze.
  • Ćwiczenia Hula Hop, Hula hop potrafi doskonale wzmocnić wszystkie partie mięśni brzucha, okrężne ruchy bioder zmuszają tę partię ciała do intensywnej pracy przez co zarówno zużycie kaloryczne jest znacznie zwiększone jak również mięśnie pracują.

Są pewne zasady

Istnieją pewne zasady, o których należy pamiętać decydując się na pracę nad swoim ciałem, o ile treningi aerobowe można robić codziennie by pobudzić organizm do działania i spalania tłuszczu, to ćwiczenia intensywne, konkretnej partii ciała należy wykonywać z przerwami przynajmniej jednodniowymi gdyż w przeciwnym wypadku może dojść do kontuzji i zatrzymania postępów w rozwoju określonych partii mięśni w tym wypadku brzucha oraz mięśni bocznych tułowia.

Poprzedni

Ćwiczenia na boczki

Ćwiczenia na brzuch, uda, pośladki

Następny

Dodaj komentarz