Ćwiczenia na ergometrze wioślarskim

, 9 maja 2015 Tagi , , , ,

Ergonometr wioślarski jest popularną maszyną używaną przez wioślarzy do ćwiczeń. Przede wszystkim zawodnicy używają jej w sezonie zimowym, aby utrzymać formę. Dzięki doskonałej konstrukcji, idealnie odwzorowuje pracę mięśni ćwiczącego, w sposób bardzo zbliżony do ruchu mięśni zawodnika wykonującego ćwiczenie na wodzie. Warto wiedzieć, iż wprawia w ruch nie tylko mięśnie rąk, które szczególnie są używane przez wioślarzy, lecz także mięśnie nóg oraz brzucha. Obecnie ergometr możemy spotkać w wielu siłowniach, dlatego tak ważne jest dokładne poznanie tego urządzenia.

Ćwiczenia na ergometrze

Podczas ćwiczeń na urządzeniu powszechnie używanym przez wioślarzy, bardzo ważne jest dokładne zapoznanie się z jego budową. Ergometr posiada ruchome siodełko, które jest umieszczone na prowadnicy. Dzięki temu dolna partia naszego ciała jest aktywna w prawie 60%. Z kolei warto wiedzieć, iż podczas całego treningu, nasze ciało jest zaangażowane aż w 90%, co oznacza, iż prawie wszystkie mięśnie biorą udział w ćwiczeniach. Trening na tym urządzeniu z reguły polega na przeciągnięciu naszych kończyn dolnych oraz tułowia, a także rąk i późniejszym wykończeniu oraz podjeździe.

cwiczenia-na-wioslach

Podczas całego treningu na wspomnianym urządzeniu, najważniejsza jest odpowiednia technika. Jeżeli zajęliśmy już miejsce na wózku (popularnie nazywanym również siodełkiem), powinniśmy wsunąć nasze nogi do pedałów i w pochyleniu przeciągać drążek, kierując ciało ku końcowi. Warto pamiętać, iż prawidłowa technika wykonania tego ćwiczenia to odepchnięcie, które wychodzi bezpośrednio z pięt. Tułów powinien być przy tym lekko odchylony, a nogi wyprostowane dopiero wtedy, gdy rozpoczniemy przeciąganie drążka. Jest to początkowy etap ćwiczenia, który aby został wykonany prawidłowo, powinien zawierać wspomniane elementy.

Efekty ćwiczeń na ergometrze

Ćwiczenia na ergometrze wioślarskim nie należą do najprostszych. Podczas treningu bardzo ważna jest odpowiednia technika, której należy przestrzegać, aby wykonać ćwiczenie prawidłowo. Jeżeli wykonujemy ćwiczenia odpowiednio, na efekty nie musimy długo czekać. Już po kilkunastu treningach nasza sylwetka zacznie się zmieniać. Stopniowo zyskamy nowe partie mięśni, a także wzmocnimy już istniejące. Jednak jak w każdej dziedzinie sportowej, na efekty musimy ciężko zapracować.

cwiczenie-na-wioslach

Poprzedni

Sezon wiosenny już za pasem. Wybrałaś rower dla siebie?

Smaczne i zdrowie czyli orzechy nerkowca

Następny

Dodaj komentarz