Ćwiczenia na otyłość brzuszną

, , 15 maja 2014 Tagi , ,

U wielu osób, szczególnie mężczyzn, tłuszcz gromadzi się w okolicach brzucha, dlatego mówi się, że cierpią oni na otyłość brzuszną. Nie można lekceważyć tej przypadłości, ponieważ choć powszechnie uważa się, ja za wyznacznik picia dużej ilości piwa to tak naprawdę jest to bardzo poważne schorzenie. Nie leczone może prowadzić do powstania wielu innych chorób jak również w skrajnych przypadkach prowadzić do śmierci.

Przyczyny otyłości brzusznej

Prawdą jest, że podstawową przyczyną otyłości brzusznej są złe nawyki żywieniowe. Tłuste i obfite posiłki, brak w diecie warzyw i owoców oraz nocne podjadanie, wszystko to sprzyja gromadzeniu się tłuszczu w okolicach brzucha. Innymi przyczynami tego schorzenia jest nadmierne spożywanie alkoholu jak również palenie papierosów. Ich nadmierne spożywanie powoduje zwiększenie wydzielania hormonu stresu- kortyzolu, który odpowiada za odkładanie się tłuszczu właśnie w tych okolicach.

Jak poradzić sobie z otyłością brzuszną?

Aby pozbyć się niechcianego tłuszczu i zlikwidować tzw. oponkę konieczna jest odpowiednia dieta bogata w błonnik jak i ćwiczenia fizyczne. Bez nich nie mamy szans w walce z tą przypadłością.

Pinching fat on tummy
Fot. Depositphotos

Aktywność fizyczna to podstawa

Ruch i wszelka aktywność fizyczna są podstawą do walki z otyłością brzuszną. Warto dodać, że ćwiczenia fizyczne mają również doskonałe właściwości profilaktyczne, by zapobiec powstaniu otyłości brzusznej. Aby znaleźć odpowiedni rodzaj ćwiczeń wystarczy wpisać w wyszukiwarce internetowej hasło otyłość brzuszna ćwiczenia. Na różnych stronach trenerzy dzielą się swoimi spostrzeżeniami i próbują doradzić najlepsze rozwiązania. Bez wątpienia jednak w walce z tłuszczem na brzuchu niezbędne są ćwiczenia aerobowe.

Co to oznacza w praktyce?

Aby zlikwidować zbędny tłuszcz z brzucha koniecznie trzeba uświadomić sobie, że same tzw. brzuszki nie wystarczą. Koniecznie trzeba uzupełnić je o taki rodzaj aktywności jak bieg, pływanie czy jazda na rowerze. W walce z otyłością brzuszną doskonale sprawdza się tzw. aerobowa szóstka Wadera. Jest to specjalnie skonstruowany i dobrany zestaw ćwiczeń, który skoncentrowany jest na wyeliminowaniu otyłości brzusznej i w końcowym efekcie ma doprowadzić to tego byśmy mogli cieszyć się płaskim, odpowiednio wyrzeźbionym brzuchem. Aby cieszyć się odpowiednim rezultatem przede wszystkim konieczna jest systematyczność, gdyż jest to szewstwa ćwiczeń rozpisany na każdy dzień. Aby ćwiczenia dały efekt koniecznie trzeba się do tych zasad stosować. Ważna jest również, a może przede wszystkim jakość wykonywanych ćwiczeń. Muszą być one wykonywane bez przerw. Zasadą jest, że w momencie gdy mięśnie są maksymalnie napięte konieczne jest wstrzymanie ruchu na kilka sekund. Jak pokazuje doświadczenie i opinie osób które pojawiają się w Internecie odpowiednio stosowane regularne ćwiczenia w połączeniu z dietą dają naprawdę rewelacyjne rezultaty. Trzeba tylko odpowiednio się zmotywować by nie brakło chęci do realizacji ćwiczeń w czasie gdy rozpoczniemy walkę o nową, szczupłą sylwetkę.

Poprzedni

Najlepsza odżywka na masę

Czy kawa jest zdrowa?

Następny

Dodaj komentarz