Ćwiczenia spalające tłuszcz

, , , 18 maja 2014 Tagi , ,

Dlaczego ćwiczymy? Dlatego, że chcemy poprawić swoją kondycję, wyrzeźbić mięśnie swojego ciała, bo po prostu sprawia nam to przyjemność.

Czy na pewno wiesz, jak skutecznie spalić tłuszcz?

Powodów możemy znaleźć wiele, choć tym najbardziej popularnym i tak pozostaje zamiar zrzucenia zbędnych kilogramów. Zamiar, który jednak nie zawsze udaje się nam zrealizować. Przede wszystkim z dwóch powodów: albo nasza silna wolna nie jest tak silna jak pierwotnie zakładaliśmy, albo najzwyczajniej w świecie nie mamy świadomości tego, jak powinniśmy ćwiczyć. Przed podjęciem takiego wyzwania warto zatem sprawdzić, jakie są najlepsze i najskuteczniejsze ćwiczenia spalające tłuszcz.

Zaprzyjaźnimy się z pompkami

Skoncentrujmy się na ćwiczeniach, które dla nikogo nie będą problemem, czyli na tych wykonywanych we własnych czterech ścianach. Tu w pierwszej kolejności przydadzą się nam te, które większość z nas doskonale już zna chociażby z czasów uczęszczania na lekcje wychowania fizycznego. W tych szkolnych czasach pompki do naszych ulubionych ćwiczeń co prawda nie należały (nieprzypadkowo nauczyciele często stosowali je jako rodzaj kary za złe zachowanie…), ale teraz nasze podejście do nich powinno się zmienić. Pompki zmuszają bowiem nasze ciało do solidnego wysiłku, a o to przecież nam chodzi. Ważne jednak, by były one wykonywane prawidłowo, a nie jedynie „na alibi”. Profesjonalni trenerzy podkreślają, że lepsza mniejsza liczba prawidłowych powtórzeń niż trzy razy tyle pompek wykonanych niewłaściwie.

Doceńmy nawet pajacyki i przysiady

W miarę upływu czasu, kiedy nasza sprawność będzie coraz wyższa, dobrze będzie połączyć je z innymi ćwiczeniami. Przykładowo, zacznijmy od podskoku, nogi uginając w kolanach, po czym od razu zróbmy pompkę. Następnie zaś przybierzmy pozycję biegacza szykującego się do startu (podparcie rękoma; jedna noga wyprostowana; druga zgięta w ten sposób, by kolano dotykało podłoża) i przeskakujmy z nogi na nogę. Kilka powtórzeń takiego zestawu potrafi naprawdę zmęczyć. Podobnie niepozorne jak na pierwszy rzut oka pajacyki i przysiady czy ćwiczenie polegające na unoszeniu bioder. Aby je wykonać, należy położyć się na plecach, dłonie wsunąć pod pośladki, a następnie podnosić nogi (wyprostowane) i biodra.

Depositphotos_8500516_s
Fot. Depositphotos

Możemy chudnąć nawet w trakcie oglądania serialu

Do żadnego z wymienionych wyżej ćwiczeń nie będzie nam potrzebny jakikolwiek sprzęt, choć pamiętajmy, że w sklepach znajdziemy wiele przydatnych akcesoriów. Z punktu widzenia kogoś, komu zależy przed wszystkim na spaleniu nadprogramowego tłuszczu, najlepszym wyborem wydaje się rowerek stacjonarny. Dość powiedzieć, że godzina spokojnej jazdy na nim może pomóc nam spalić aż 500 kalorii! Na dodatek w tym czasie możemy chociażby oglądać w telewizji ciekawy serial. Ot, bardzo udane połączenie przyjemnego z pożytecznym. Zwłaszcza jeśli często oglądamy seriale…

Kluczem do sukcesu jest regularność

Jak widać, aby skutecznie walczyć z nadprogramowym tłuszczem w swoim ciele, nie trzeba nawet wychodzić z domu. Musimy jednak pamiętać, że efekty przyjdą dopiero wraz z regularnością. Zestaw ćwiczeń wykonywany raz na dwa tygodnie wielkich efektów nam bowiem nie zapewni. Ćwiczenia wykonuje nasze ciało, ale najwięcej zależy od tej, która nim steruje, czyli głowy. To ona musi najpierw sprawić, by nasza silna wola rzeczywiście była sil

Poprzedni

Ćwiczenia dla początkujących

Zasady diety holenderskiej

Następny

Dodaj komentarz