Ćwiczenia w wodzie

, , 19 maja 2014 Tagi , ,

Wiadomo powszechnie, iż ruch to zdrowie. Ćwiczenia zapewniają zgrabną sylwetkę, pomagają utrzymać dobrą kondycję, zachować jędrne ciało. Ruch dodaje pozytywnej energii, większą odporność na infekcje i choroby. Dlatego warto postawić na siebie, zacząć dbać o dobrą kondycję.

Zalety ćwiczeń w wodzie

Warto zastanowić się nad wybraniem tej opcji aktywności ruchowej jaką są ćwiczenia w wodzie. Woda jest dobrodziejstwem, a i w terapii ma wiele skutecznych zastosowań. Woda wykorzystywana jest w kuracjach pitych. Odpowiednio dobrane właściwości wody, potrafią wspomagać organizm w różnych schorzeniach. Środowisko wodne wykorzystywane jest coraz częściej jako miejsce do ćwiczeń, oraz rekreacji ruchowej i sportu. Woda doskonale relaksuje – nie tylko fizycznie, ale i psychicznie, jest wspaniałą zabawą i zdrową formą spędzania czasu wolnego. Ćwiczenia w wodzie mają wiele zalet – unormowane zostaje krążenie, poprawia się praca serca i płuc, wzmacniają się mięśnie, przestają boleć stawy. Woda także sprawia, iż rośnie odporność organizmu, gdyż chłodna doskonale hartuje. Ruchy wody delikatnie masują ciało, co daje przyjemne odprężenie, oraz relaks dla tkanek. Jest to idealny sposób na odprężenie – zajęcia w wodzie niwelują stres i napięcie; mięśnie rozluźniają się, wydzielane są hormony szczęścia.

Dla kogo ćwiczenia w wodzie?

Coraz więcej ludzi dostrzega dobroczynne właściwości wody i ćwiczeń w wodzie. Basen nie tylko przyciąga młodych i dzieci, ale i osoby starsze, często schorowane, z wieloma dysfunkcjami. Nie trzeba być doskonałym pływakiem, by cieszyć się z takiego miejsca. Istnieje wiele form rekreacji ruchowej, które wykorzystywane są w obecności wody, że każdy znajdzie coś dla siebie. Woda umożliwia ludziom ćwiczenia, które na lądzie są trudne trudne do wykonania. Dzieje się tak dzięki jej właściwościom wypornym. Dzięki temu można wykonywać ćwiczenia nawet u ludzi, którzy cierpią na nadwagę lub nie mają zbyt wiele siły. W ten sposób unikamy ryzyka powstawania kontuzji. Jednocześnie nawet najprostszy ruch w wodzie wymaga większego wysiłku, a co za tym idzie nie trzeba wykonywać tylu powtórzeń co poza wodą.

Dobra na odchudzanie, wzmocnienie, leczenie

Ćwiczenia w wodzie nie tylko nadają się świetnie dla ludzi zdrowych, chcących poprawić i utrzymać swoją kondycję, ale także przynoszą ulgę dla wielu chorzeń chorobowych. Idealnie pasują dla ludzi marzących o lepszej sylwetce ciała – na przykład w przypadku nadwagi. Trening w wodzie, dzięki właściwościom odciążającym wody, wspaniale nadaje się po przebytych urazach ortopedycznych, zwyrodnieniach mniejszych stawów a także stawów kręgosłupa – zapewniając wzmacnianie mięśni, oraz zwiększanie zakresu ruchu w danych stawach. Ćwiczenia w wodzie są odpowiednie także dla kobiet ciężarnych – do 8 miesiąca ciąży, o ile nie istnieją ważne przeciwwskazania medyczne.

Depositphotos_34202391_s
Fot. Depositphotos

Jakie są formy aktywności w wodzie?

Ćwiczeń w wodzie jest bardzo dużo. Ich dobór powinien być uzależniony od wyjściowej kondycji i umiejętności. Nie warto bowiem od razu „iść na głęboką wodę” zaczynając od trudnych ćwiczeń, ponieważ to przyniesie odwrotny skutek. Aby takie ćwiczenia były skuteczne, trzeba odpowiednio je dobrać, najlepiej w początkowej fazie skorzystać z rad dobrego trenera, bądź zapisać się do zorganizowanej grupy. Jakie zatem ćwiczenia można wykonywać w wodzie? Mogą to być: chód w wodzie, wodny aerobik, poolates, wodna joga, hydrospinning. Więc, jak widać, w basenie można nie tylko pływać rożnymi stylami, pokonując coraz to więcej długości basenów.

Marsz w wodzie jest nie tylko idealny dla tych, którzy nie potrafią pływać. Ta metoda ćwiczeń polega na poruszaniu się w rożnych kierunkach – czyli do przodu, do tyłu, oraz w boki. Kroki mogą być długie, krótkie, szybkie lub wolne. Woda może mieć głębokość po talię lub po klatkę piersiową.

Wodny aerobik to ćwiczenia gimnastyczne w wodzie przy muzyce. Idealnie jest wybrać aerobik prowadzony przez doświadczonego trenera, a także dopasować jego rodzaj do własnych możliwości. Może to być aerobik dla starszych, dla kobiet w ciąży, dla otyłych itp.

Wodna joga wspaniale wycisza, stosowane są łagodne i płynne ruchy. Dominują tu ćwiczenia rozciągające mięśnie i więzadła, oraz mobilizujące stawy. Poolates to spokojne ćwiczenia rozluźniające i oddechowe. Hydrospinning to ćwiczenia na stacjonarnych rowerkach umieszczonych w wodzie. Można tu dostosować obciążenie i intensywność do własnych możliwości.

Zatem do wody

By uprzyjemnić ćwiczenia w wodzie mamy do wyboru całą gamę przyborów, są to makarony, deski do pływania, ciężarki, piłki, maty, płetwy. Ćwiczenia w wodzie są przyjemnością, a także kluczem do zdrowego, zgrabnego ciała.

Poprzedni

Co daje jazda na rowerze?

Dieta bezglutenowa i bezmleczna

Następny

Dodaj komentarz