Czy ryż jest kaloryczny?

, 22 kwietnia 2015 Tagi , , ,

Ryż jest bardzo popularnym dodatkiem do wszelkiego rodzaju mięs, sosów, warzyw i sałatek. Jego różne odmiany mogą przyjemnie popieścić nasze kubki smakowe, ponieważ sam w sobie jest bardzo smaczny, a przy tym zdrowy. Kwestia dotycząca jego kaloryczności jest wciąż przez wiele osób błędnie interpretowana. Jaka jest prawda? Czy ryż rzeczywiście powoduje nadwagę? Dowiedz się czytając poniższy artykuł.

Czy ryż jest kaloryczny?

Wbrew błędnemu przekonaniu ryż wcale nie jest żadną bombą kaloryczny, a już ma pewno nie powoduje otyłości. Jedna miseczka ryżu to tylko 150 kcal, a więc nie tak dużo, żebyśmy na siłę musieli go wyrzekać. Warto jeść ryż ponieważ jest nie tylko produktem, który nasz organizm łatwo przyswaja, a posiada również wiele cennych składników odżywczych bez których nasz organizm nie mógłby funkcjonować.

Jakie pełnowartościowe składniki posiada ryż?

Ziarenka ryżu to istna skarbnica cennych witamin i minerałów. W jego składzie na pewno należy wyróżnić potas, który reguluje gospodarkę wodną organizmu i utrzymuje prawidłowy rytm serca. Poza tym można znaleźć w nim witaminy z grupy B, witaminę E, fosfor, wapń oraz żelazo. Sportowcy uznają również ryż za bardzo dobre źródło pełnowartościowego białka. Ryż posiada jeszcze jedną sporą zaletę w jego składzie nie znajdziesz glutenu (składnik silnie uczulający), dzięki czemu produkt ten jest bezpieczny dla dzieci. Taka kombinacja prozdrowotnych składników doskonale wpływa na nasz organizm. Regularne jedzenie ryżu reguluje poziom cukru we krwi, ma działanie oczyszczające ponieważ przyczynia się do usuwania nadmiaru wody z organizmu oraz pobudza trawienie.

Jaki ryż jest najlepszy?

Nie jest to miejsce, w którym będę rozpisywać się na temat wszystkich gatunków ryżu, gdyż jest ich naprawdę sporo. Skupię się raczej na tych, które spotkać możemy na półkach sklepowych w większości sklepów.

Pierwszym, a na pewno najbardziej znanym i do pewnego czasu najbardziej popularnym gatunkiem ryżu jest jego biała odmiana, czyli tak zwany ryż długoziarnisty. Na dużą uwagę zasługuje fakt, że produkt ten po spożyciu długo zalega w żołądku, ponieważ jako jedyna z odmian ryżu nie zawiera błonnika ułatwiającego trawienie. Jeśli masz więc zamiar wybrać się do sklepu po biały ryż lepiej wybierz ten z gatunku parboiled. Poddaje się go działaniu pary wodnej pod ciśnieniem, dzięki czemu substancje mineralne wnikają do wnętrza a wraz z każdym kęsem przenikają do naszego organizmu.

Dużą, ciągle rosnącą popularnością cieszy się ryż basmati. Jego długie ziarenka utrzymują białą lub brązową barwę, a po ugotowaniu nie kleją się, co doceniają szefowie kuchni na całym świecie. Jest to również bardzo zdrowy i pełnowartościowy gatunek, który doskonałe nadaje się jako dodatek do mięsa i ryb.

Najzdrowszą odmianą ryżu jest dziki ryż. Jego ciemne, niemalże czarne ziarenka to doskonałe źródło substancji mineralnych i witamin. Zawiera dużo białko, potas, fosfor, witaminy z grupy B. Jego charakterystyczną cechą jest orzechowy posmak i zapach, który nie każdemu może przypaść do gustu.

Ryż nie tuczy!

Powiedzmy sobie prawdę duża część osób z nadwagą zawdzięcza swoją tuszę siedzącemu trybowi życia, złym nawykom żywieniowym lub chorobom. Samo jedzenie ryż na pewno nie przełoży się na wzrost naszej wagi, jeśli tylko będziemy odpowiednio go dawkować. Optymalna dawka tego produktu to około ½ woreczka ryżu do posiłku.

Poprzedni

Czy piwo jest zdrowe?

Skutki uboczne testosteronu

Następny

Dodaj komentarz