Czy warto liczyć kalorie?

21 września 2021 Tagi , ,

Wśród społeczeństwa panuje powszechne przekonanie, że trzeba liczyć kalorie, bo jak inaczej stwierdzić, że dana potrawa nie zaszkodzi nam w odchudzaniu. Okazuje się, że nie ma specjalistów od żywienia, którzy powiedzieliby, że istnieje dobra dieta, w której nie trzeba przeliczać kalorii. Jest w tym wiele racji, jednak czasami nasze ciągłe przeliczanie zawartości energetycznej w każdym produkcie może przemienić się w obsesję.

Jak liczyć kalorie?

Skoro wiemy już, że należy zwracać uwagę na zawartość kaloryczną kupowanych przez nas produktów, dowiedzmy się również, jak to zrobić.

Na wszystkich produktach zalegających na półkach sklepowych zawarte są specjalne etykiety. Ich treść ma za zadanie informować nas o zawartości tłuszczu, białka węglowodanów i kalorii w danym produkcie. Zwracajmy również uwagę na zawartość cukru, gdyż często liczba kalorii ukryta jest właśnie pod jego postacią.

Przy wartościowaniu właściwości energetycznych poszczególnych produktów przydatna okaże się tabela kaloryczna, bądź tabela wartości odżywczych. Materiały te zawierają wykaz kalorii w poszczególnych produktach, ale również informują nas o zawartości składników odżywczych. Pamiętajmy, że oprócz niewielkiej ilości kalorii liczy się również, a może przede wszystkim jakość spożywanych produktów.

Kiedy nauczysz się już, jak przeliczać kalorie możesz bardziej efektywnie regulować swoją wagę. Jeżeli zależy nam na jej utrzymaniu, powinniśmy starać się spożywać codziennie sumę kalorii naszego indywidualnego minimalnego zapotrzebowania energetycznego i ilości kalorii, które zużywamy w ramach aktywności fizycznej. Z ankiet wśród osób liczących kalorie wynika, że na dokładnym zliczaniu spożytych i straconych kalorii skupiają się głównie osoby znajdujące się na diecie redukcyjnej.

Zobacz także: najmniej kaloryczne produkty

 Kalorie 1
Kalorie 1

Zalety liczenia kalorii

Ograniczenie liczby spożytych przez nas kalorii jest niezbędnym elementem każdej diety odchudzającej. Dzięki temu, że zwracamy uwagę na to, jaki skład mają kupowane przez nas produkty oraz możemy efektywnie prowadzić swoją kurację odchudzającą.

Liczenie zapotrzebowania energetycznego to nie tylko skrupulatne przeliczanie kalorii zawartych w spożywanym przez nas pokarmie, ale również tych, które spalamy w ciągu dnia prowadząc swój naturalny, bądź bardziej aktywny tryb życia. Przy wyliczaniu zapotrzebowania kalorycznego musimy wziąć pod uwagę zarówno minimalne zapotrzebowanie energetyczne (kaloryczne), jak i ilość spalonych kalorii podczas codziennych czynności i uprawianego sportu.

Jak bezpiecznie redukować kalorie?

Aby zdrowo chudnąć należy zrzucać w ciągu tygodnia 1 kg. Oznacza to nic innego, jak to, że w ciągu dnia powinniśmy zjadać o 1000 kalorii mniej niż potrzebuje nasz organizm. W przeciągu tygodnia liczba kalorii, które odrzuciliśmy, czy też nie przyjęliśmy wyniesie 7000.Pamiętajmy, aby w trosce o nasze zdrowie nigdy nie jeść mniej niż 1000 kcal. Jest to opcjonalne minimum, które pozwoli ci tracić na wadze, przy jednoczesnym dostarczaniu organizmowi odpowiedniej ilości składników odżywczych.

Poprzedni

Jakie ćwiczenia na podniesienie biustu?

Wilczy głód, czyli podstępna bulimia

Następny

Dodaj komentarz