Dieta dla mężczyzn

, Tagi , , , ,

Uważasz, że dieta jest dobra tylko dla kobiet? Bynajmniej nie! Zdrowe odżywianie się nie ma płci i jeżeli chcesz czuć się dobrze i nie mieć problemów z wagą, musisz pamiętać o tym, aby komponować swoje posiłki z wartościowych składników. Piwo, tłuste mięsa, białe pieczywo czy chipsy na pewno nie powinny być najważniejszym punktem w twoim menu. Wystarczy miesiąc na takiej „diecie”, aby dodać sobie kilka niepotrzebnych kilogramów.

Nadwaga i otyłość o problem XXI wieku i to nie tylko w USA. W Polsce coraz więcej osób ma problemy z utrzymaniem prawidłowej wagi, co nie tylko wpływa negatywnie na wygląd, ale dodatkowo prowadzi do poważnych problemów zdrowotnych związanych z układem krwionośnym, sercem oraz układem pokarmowym, nie wspominając już o braku kondycji.

Jak powinien odchudzać się mężczyzna?

Gdy zamierzasz przejść na dietę, nie rzucaj się od razu na głęboką wodę. Głodówka, minimalne porcje, wyczerpujące ćwiczenia i do tego reklamowane suplementy diety na odchudzanie przyniosą tylko odwrotny skutek! W ten sposób możesz rozregulować swój metabolizm i w efekcie w pierwszych dniach twoja waga zacznie spadać, ale głównie z powodu odwodnienia organizmu. Potem wystarczy zaledwie kilka dni, aby wrócić do poprzedniej, a nawet uzyskać parę dodatkowych kilogramów. Odpowiednia dieta dla mężczyzn oraz ruch to podstawa – dzięki nim można bezpiecznie tracić od 0,5 kilograma do 1 kilograma na tydzień bez efektu jo-jo.

Zmniejsz porcje i wybierz zdrowe jedzenie

Jeżeli dotychczas twój jadłospis składał się z niezbyt zdrowych produktów – fast-foodów, odgrzewanych mrożonek, białego pieczywa, mięs czy słodyczy, wtedy trzeba będzie zastąpić je innymi, bardziej wartościowymi i mniej kalorycznymi. Pełnoziarniste produkty takie jak pieczywo, makaron, brązowy ryż, kasze, owoce i warzywa, niesłodzony nabiał, chude mięso i ryby, nierafinowane oleje roślinne, orzechy i bakalie, duża ilość wody to podstawa wartościowej diety.

Z tych produktów można przygotować wyśmienite dania, które będą pełne ważnych składników odżywczych, witamin oraz minerałów. Warto jednocześnie uważać na produkty „fit” oraz „light” na sklepowych półkach – często mają mniej kalorii, ale za to więcej sztucznych dodatków takich jak słodziki. Walka ze złymi przyzwyczajeniami żywieniowymi może być rzeczywiście trudna, ale efekty mogą być spektakularne!

Pamiętaj o tym, żeby także zmniejszyć ilość spożywanego jedzenia i tym samym energii, zwłaszcza jeżeli nie pracujesz fizycznie i nie uprawiasz zbyt często sportów. Nagromadzenie tkanki tłuszczowej to właśnie wynik zbyt dużej ilości energii dostarczanej do organizmu, która magazynowa na jest w postaci tłuszczu. Gdy zmniejszysz ilość energii, twój organizm zacznie spalać zgromadzone zapasy.

Nie zapomnij o ruchu

Bardzo ważnym składnikiem zdrowej diety jest też ruch. Nie musisz od razu zapisywać się na siłownię lub biegać codziennie po kilkanaście kilometrów. Najlepiej ćwiczyć regularnie, ale nie za bardzo forsownie, szczególnie na początku. Jazda na rowerze, spacery, ćwiczenia w domu, spokojne biegi na krótkie dystanse – dzięki takiej aktywności rozruszasz swoje ciało, poprawisz metabolizm i jednocześnie swoje samopoczucie.

Co z suplementami diety?

Pamiętaj, że cudowne środki na odchudzanie nie istnieją – dzięki nim nie zrzucisz 10 kilogramów w ciągu tygodnia bez wysiłku i nie poprawisz od razu swojego metabolizmu. Suplementy nie są jednak całkowicie bezwartościowe. Wiele z nich posiada składniki o potwierdzonym działaniu, dlatego warto z nich korzystać jako wsparcie, ale nie jako zastępstwo zdrowej diety! Najlepiej kupować środki w aptece, te dostępne na stronach internetowych nie zawsze są całkowicie bezpieczne i przebadane.

Reasumując, dieta to nic niemęskiego! Teraz coraz więcej mężczyzn wybiera zdrowy tryb życia, w tym zmienia swoje nawyki żywieniowe. Wystarczy tylko odpowiednio skomponowana dieta i aktywność fizyczna, aby już po kilku tygodniach zauważyć różnicę – nie tylko w sylwetce i wadze, ale również w samopoczuciu. Lekkostrawne i bogate w składniki odżywcze, minerały i witaminy posiłki dodatkowo pozytywnie wpływają na zdrowie – zapobiegają wielu chorobom i zmniejszają dolegliwości ze strony układu pokarmowego.

Poprzedni

Dieta bez pszenicy – precz!

Skuteczna dieta na przytycie

Następny

Dodaj komentarz