Dieta dla pięknej skóry? To proste

, 25 kwietnia 2014 Tagi , , , ,

To, co znajduje się na naszym talerzu, ma ogromny wpływ nie tylko na stan naszego zdrowia. Nasza dieta może odbić się również na naszym wyglądzie, a zwłaszcza – na skórze. Drobne błędy żywieniowe, brak witamin oraz minerałów mogą sprawić, że nasza skóra stanie się poszarzała i mało atrakcyjna. Dbając o prawidłowe menu można jednak sprawić, że cera nabierze blasku, stanie się młodsza i bardziej promienna, a przede wszystkim – zdrowsza. O czym zatem warto pamiętać w czasie planowania swego menu? Jakie produkty mogą korzystnie wpłynąć na nasz wygląd?

Woda to podstawa

Ogromne znaczenie dla naszej skóry ma woda. Nawet najlepszy krem nawilżający nie przyniesie takich efektów, jak wypijanie odpowiedniej ilości wody mineralnej. Zalecana dzienna porcja to 1, 5 litra. Woda oczyszcza organizm ze szkodliwych toksyn i zapewnia odpowiednie nawilżenie, warto zatem zawsze mieć butelkę tak cennego płynu pod ręką. Przydatne w walce o piękną cerę mogą się okazać również ziołowe herbatki (szczególnie ta z rumianku) oraz zielona herbata.

Dieta pełna owoców i warzyw

Świeże warzywa i owoce są wielkimi sojusznikami pięknej cery. Zawarte w nich witaminy wzmacniają nie tylko organizm, ale i skórę. Dla tych, którzy chcą cieszyć się atrakcyjnym wyglądem, szczególnie ważna jest witamina A. Można ją znaleźć w wielu warzywach (doskonałym jej źródłem jest marchew) oraz w takich produktach, jak jaja oraz wątróbka. Na stan naszej skóry korzystnie wpływa również witamina B, której najlepszym źródłem są warzywa strączkowe, mleko oraz drożdże. Warto też sięgać po oleje roślinne i takie owoce, jak awokado czy dynia. Są one źródłem zbawiennej dla naszej skóry witaminy E, zwanej też witaminą młodości.

Bezcenne minerały

Skóra potrzebuje nie tylko witamin, ale i minerałów. Dla pięknej cery szczególnie ważny jest cynk, którego doskonałym źródłem są orzechy oraz nasiona słonecznika. Ryby to kolejny produkt, którego w naszej diecie pominąć nie można. Znajdują się w nich bezcenne kwasy tłuszczowe omega-3, dzięki którym skóra jest mocniejsza i lepiej nawilżona. W morskich rybach znajduje się również jod, którego niedobory są częstym skutkiem problemów ze zbyt suchą skórą. Bezcenny minerał znaleźć też można w cebuli oraz czosnku. Jest nim krzem, który wpływa na stan naszych paznokci i włosów.

Czego należy unikać?

Choć nasza skóra kocha płyny, nie każdy napój przynosi jej korzyści. Zbyt mocna, czarna herbata, nadmiar kawy oraz alkohol – oto najwięksi wrogowie pięknej cery. Unikać należy też soli i cukru. Ich nadmiar również niekorzystnie wpływa na stan skóry, a dodatkowo – sprzyja odkładaniu się wody w organizmie. W efekcie nasze ciało sprawia wrażenie zmęczonego i opuchniętego, a skóra staje się bardziej podatna na wypryski i inne przykre „ozdoby”. Zbyt łusta dania oraz potrawy smażone są dla naszej cery kolejnym zagrożeniem. Niewskazane są też ostre przyprawy, które mogą sprzyjać zmianą trądzikowym oraz przyczyniać się do powstawania przebarwień.

Wbrew pozorom zaplanowanie diety w taki sposób, by skorzystała na niej nasza skóra, wcale nie jest zadaniem trudnym. Wystarczy zastosować się do kilku prostych porad, by zapewnić sobie atrakcyjny i zdrowy wygląd.

Poprzedni

Cukrzyca typu 1. Mechanizm powstawania choroby

Pierwsze kroki w budowaniu masy

Następny

Dodaj komentarz