Dieta endomorfika

, 12 kwietnia 2014 Tagi , , , , , , ,

Mało kto wie,  kim właściwie jest endomorfik, mimo, że wiele osób prezentuje właśnie taką budowę ciała. Tak właśnie osoby o konkretnej budowie ciała nazywa się endomorfikami. Jaką dietę powinni stosować by utrzymać swoje ciało w odpowiedniej kondycji i nie dać się pokonać dodatkowym kilogramom? Dowiedz się czytając poniższy artykuł!

Budowa ciała endomorfika

Endomorfikiem może być każdy mężczyzna nie będąc tego nawet świadomym. Cechują się oni dość rozłożystą budową ciała, czyli szerokim szkieletem z dużą masą mięśniową, ale często niestety z dużą ilością tłuszczu. Endomorficy na ich nieszczęście posiadają zazwyczaj bardzo słabą przemianę materii, która warunkuje, że bardzo łatwo przybierają na wadze. Dość często mężczyźni o endomorficznej budowie ciała postanawiają zająć się kulturystyką ze względu na to, że ich mięśnie zazwyczaj bardzo dobrze reagują na treningi. Niezwykle łatwo przychodzi im zmiana sylwetki z otyłej na umięśnioną. Warunkiem jest oczywiście dobrze dobrany trening, który dla endomorfików ma niezmiernie duże znaczenie.

[AdSense-A]

Dieta endomorfika

W przypadku endomorfików ważniejsza od samego treningu jest sam sposób odżywiania, czyli odpowiednio dobrana dieta. Dieta powinna bazować na produktach niskokalorycznych, bogatych w białko i węglowodany a ubogich w tłuszcze (dzienna ich dawka nie powinna przekraczać 15-20% spożywanych posiłków). Niestety w przypadku endomorfików niedopuszczalne są jakiekolwiek odstępstwa od diety, szczególnie jeżeli zależy im na zachowaniu wyrzeźbionej sylwetki z dobrze wypracowanymi mięśniami.

Ze względu na to, że endomorficy to grupa osób ze szczególną skłonnością do tycia, dieta endomorfika powinna być bardzo restrykcyjna. Endomorfik powinien skupić się głównie na białym mięsie, chudych rybach i węglowodanach o jak najniższym indeksie glikemicznym. Warunkiem jej powodzenia jest całkowicie beztłuszczowa forma przygotowywania posiłków.

Niezwykle ważna jest regularność spożywanych posiłków, najlepiej jeśli ich ilość nie przekracza 4-5 dziennie. Bardzo istotne jest, żeby ostatni z nich, czyli kolacja spożywany był nie później niż o godzinie 18 wieczorem.

Przykładowy jadłospis dla endomorfika:

Na śniadanie endomorficy mogą zjeść omlet z sześciu białek (nie mogą być żółtka)  i płatkami owsianymi w ilości nie większej niż 60 gram.

II śniadanie może przybrać postać piersi z kurczaka z dodatkiem sałatki warzywnej z zastrzeżeniem, żeby jej składnikami nie były marchewki i buraki.

Obiad, czyli główny posiłek dnia może składać się z 50 gram brązowego ryżu lub kaszy gryczanej z dodatkiem 150 gram piersi z kurczaka, wołowiny lub chudej ryby.

Na ostatni posiłek, czyli kolację endomorfik może ugotować na twardo 2-3 jajka i dodać do nich świeże warzywa.

Oczywiście aby dieta była skuteczna należy dołączyć do niej również sporą dawkę aktywności fizycznej, która zwiększy prędkość naszego metabolizmu.

Poprzedni

Jak naturalnie wzmocnić odporność?

Dziecko na siłowni – za i przeciw

Następny

Dodaj komentarz