Dieta strukturalna i jej efekty

21 września 2021 Tagi , , ,

W poszukiwaniu idealnej diety, dzięki której w magiczny sposób pozbędziemy się zbędnej wagi, bardzo często podejmujemy błędne decyzje. Wybieramy drakońskie diety, ubogie w składniki odżywcze, które wyniszczają nasz organizm i nie przenoszą zamierzonych efektów. Tymczasem warto zatrzymać się i zwrócić uwagę na coraz bardziej popularny sposób odżywiania, jakim jest przyjęcie zasad tak zwanej diety strukturalnej.

Krótki opis diety strukturalnej

Twórcą diety strukturalnej jest dr Marek Bardadyn, ekspert w dziedzinie żywienia. Zakłada on, że sposobem na zdobycie idealnej sylwetki i zdrowego ciała jest maksyma: minimum kalorii i maksimum składników odżywczych. Co prawda jego dieta nie gwarantuje niewyobrażalnych efektów w krótkim przedziale czasowym, jednak z biegiem czasu znajduje ona coraz więcej zwolenników.

Na czym polega dieta dr Bardadyna?

Dieta strukturalna opiera się na dokładnie i rzetelnie skomponowanej liście produktów, które możemy jeść. W skład menu wchodzą produkty zbożowe, warzywa, owoce, napoje, duże ilości białka tłuszcze i specjalne koktajle. W tworzeniu codziennego jadłospisu bardzo ważne jest, aby większość spożywanych przez nas rzeczy pochodziło właśnie z tej listy, gdyż w dużej mierze przyczyniają się one do utrzymania prawidłowego tempa naszego metabolizmu.

 Dieta 4
Dieta 4

Cała dieta ma na celu dostarczenie organizmowi jak największej ilości składników odżywczych, przy jednoczesnym zminimalizowaniu spożywanych przez nas kalorii, których liczba nie powinna przekraczać 1500 w ciągu dnia. Jeżeli chodzi o ilość spożywanych posiłków to optymalna ich liczba wynosi pięć, przy czym nie powinny to być porcje, które powodują nadmierne uczucie sytości. Niewątpliwą zaletą diety jest fakt, że w komponowaniu poszczególnych posiłków nie popadamy w monotonię, gdyż lista dostępnych w niej produktów jest dość długa i pozwala na kuchenne eksperymenty. Dr Bardadyn szacuje, że w ciągu jednego tygodnia stosowania się do wskazówek tego sposobu żywienia można stracić na wadze od 1 do około 4 kilogramów. Oczywiście liczba ta uzależniona jest również od poziomu aktywności trybu życia, jak również od indywidualnych cech organizmu.

Jaki wpływ na organizm ma dieta strukturalna?

Okazuje się, że dieta strukturalna jest idealnym rozwiązaniem nie tylko na spadek wagi, ale również na kondycję zdrowotną każdego człowieka. Stosowanie się do wskazówek diety strukturalnej pomaga oczyszczać organizm z toksyn, regeneruje organizm i jego tkanki, a nawet obniża wiek biologiczny.

Dieta polecana jest nie tylko osobom zdrowym pragnącym zrzucić kilka kilogramów, ale również tym, które zmagają się z różnego rodzaju chorobami cywilizacyjnymi, takimi jak cukrzyca, nadciśnienie tętnicze, alergie, miażdżyca, czy nawet nowotwory. Co ciekawe nawyki żywieniowe diety strukturalnej mogą przejmować zarówno osoby dorosłe, dzieci, jak i osoby starsze, czy ciężarne kobiety.

Poprzedni

7 najgorszych sposobów na odchudzanie

Skutki uboczne brania tabletek antykoncepcyjnych

Następny

Dodaj komentarz