Dlaczego cukier jest dla nas toksyczny?

28 kwietnia 2014 Tagi , ,

Ile razy słyszeliśmy, że cukier to cichy zabójca? Zapewne nie raz i nie dwa, jednak wciąż nie jesteśmy w stanie wyeliminować go z naszej codziennej diety. Dlaczego tak się dzieje? Być może jesteśmy zbyt wielkimi łasuchami i nie wyobrażamy sobie życia bez słodkości? A może tak naprawdę nie zdajemy sobie sprawy z tego, że cukier niekorzystnie wpływa na nasze zdrowie? Nieważne, na które z powyższych pytań odpowiedzieliśmy sobie twierdząco. Prawda okazuje się bolesna – jeżeli zależy nam na zdrowiu bezwzględnie powinniśmy wyeliminować cukier z naszej diety, albo przynajmniej spróbować zmniejszyć jego ilość.

Cukier to puste kalorie

Cukier ten najbardziej popularny nazywany rafinowanym jest „najlepszym” źródłem pustych i całkowicie bezwartościowych kalorii. Produkt ten nie posiada żadnych składników odżywczych, natomiast przyczynia się do wypłukiwania z organizmu witamin i minerałów. Co więcej magazynowany w wątrobie cukier, kiedy jego dawka znacznie przekroczy normę zaburza jej prawidłową pracę i przedostaje się bezpośrednio do krwioobiegu. Jest to bezpośrednia przyczyna nadwagi, ponieważ odkładający się cukier to niezliczone ilości kalorii, które przemieniają się w tkankę tłuszczową.

Powoduje próchnicę

To jeszcze nie koniec negatywnego działania cukru na nasz organizm. Każdy z nas powinien wiedzieć, że spożywanie dużych ilości cukru to doskonałe warunki dla rozwijania się próchnicy. Substancja ta przekłada się również na osłabienie naszego układu odpornościowego, źle wpływa na układ nerwowy i może powodować wiele niebezpiecznych chorób, jak na przykład choroby serca, czy układu krążenia.

Wpływa na szybsze starzenie się

Jedząc duże ilości cukru odbieramy sobie również młodość. Zawarte w nim substancje i szkodliwy wpływ, jaki mają one na nasz organizm znacznie wpływają na nasze szybsze starzenie się. Poza tym mogą nasilić objawy niektórych chorób, do których na pewno zaliczyć możemy astmę, zmienność nastrojów związaną z problemami na tle psychologicznym, czy choroby serca.

Przy tak dużej liczbie potencjalnych zagrożeń wynikających ze spożywania cukru, chyba już nikt nie powinien mieć wątpliwości, że ich eliminacja z codziennej diety będzie naprawdę dobrym posunięciem.

Poprzedni

Co pić w trakcie Intermittent fasting?

Produkty zero kalorii na diecie

Następny

Dodaj komentarz