Fitness czy aerobik – Jaka to różnica?

, 2 maja 2015 Tagi , , , ,

Zarówno fitness jak i aerobik to formy aktywności fizycznej, które mają za zadane pozytywnie wpłynąć na nasz wygląd, zdrowie i samopoczucie. Wbrew pozorom oba te sporty różnią się od siebie. Sprawdź, jakie są między nimi różnice i wybierz najlepszą opcję dla siebie!

Fitness czy Aerobik!?

Słowo „fit” oznacza bycie w życiowej formie sportowej. Fitness koncentruje się na kilku podstawowych założeniach. Ma na celu zwiększyć wydolność naszych płuc i serca, obniżyć poziom cholesterolu w organizmie, poprawić wydolność krążenia, poprawić nasze samopoczucie i co najważniejsze wyrzeźbić naszą sylwetkę. W zależności od początkowej sprawności i wieku, fitness w rozmaitych formach wpływa na różne części i funkcje naszego ciała.

Zajęcia fitness

Aby uczestniczyć w zajęciach fitness nie trzeba przy tym posiadać praktycznie żadnych umiejętności specjalnych. Na początku wystarczy silna motywacja, szczere chęci, zaangażowanie i systematyczne treningi. Niezwykłym atutem zajęć fitness jest fakt, że są one wyjątkowo wszechstronne, co oznacza nic innego, jak to, że każdy zainteresowany z powodzeniem może znaleźć odpowiednią dla siebie jego formę. Co więcej mogą być one uprawiane praktycznie przez całe życie, czego nie można powiedzieć o wielu typach zajęć rekreacyjnych opartych na specyficznych technikach sportowych.

[highlight color=”eg. yellow, black”]Uczestnictwo w zajęciach grupowych nie wiąże się rywalizacją i walką o wyniki. Tak naprawdę największym wrogiem i przeciwnikiem osób ćwiczących jest ich własna słabość i brak kondycji.[/highlight]

Aerobik

Aerobik to typ aktywności fizycznej cieszący się szczególnym zainteresowaniem wśród kobiet. Na pewno duży wpływ ma na to fakt, że stanowi on połączenie ćwiczeń gimnastycznych z tańcem. W rytm muzyki ćwiczący wykonują wiele ćwiczeń, które pozwalają im ujędrnić i uelastycznić ciało i pobudzić ciśnienie krwi w organizmie. Obecnie istnieje wiele form aerobiku, do których należą:

  • Ćwiczenia typu cardio – zadaniem ich jest wzmocnienie naszego krążenia
  • Ćwiczenia typu muscle – zajęcia skoncentrowane na wzmocnieniu naszych mięśni
  • Ćwiczenia typu cardio&muscle – czyli zajęcia mieszane, łączące zalety oby wcześniejszych typów
  • Ćwiczenia typu cooling – w ich skład wchodzi na przykład pilates, czy stretching, mają one formę ćwiczeń gibkościowych

Bardzo ważne jest aby stopień zaawansowania treningu aerobiku dostosować do własnych oczekiwań, a przede wszystkim możliwości. Jeżeli przecenimy swoje siły to bardzo szybko przekonamy się, że popełniliśmy błąd i zmuszeni będziemy do zmiany grupy, na tą mniej zaawansowaną.

Aktywność fizyczna to nie tylko zdrowie…

Jak widać obie te formy aktywności fizycznej dają niewymierne korzyści każdej osobie decydującej się na jej uprawianie. Istotne jest to, że są to z reguły zajęcia grupowe i ogólnodostępne, dlatego też oprócz własnego ciała rozwijamy również swoje życie towarzyskie. Ćwiczenia dają nam również pewność siebie wynikającą ze świadomości swojego ciała, wiary we własne możliwości oraz perfekcyjnie wyrzeźbionej sylwetki.

Poprzedni

Czy można odchudzić łydki?

Jak zgubić boczki?

Następny

Dodaj komentarz