Strona główna DIETETYCZNE PRZEPISY FIT śniadanie Granola

Granola

2505
0
PODZIEL SIĘ
Granola
Oceń wpis

Granola to nic innego jak mieszkanka sporządzona z płatków zbożowych z dodatkiem bakalii i nasion. Dodaje się również coś na osłodę, ale w wersji fit nie jest to konieczne. Płatki są pieczone, aby uzyskać efekt chrupkości. Granola to źródło wielu mikroelementów i witamin. W codziennej diecie nasiona i orzechy są składnikami diety, o jakich łatwo zapomnieć, a są bardzo istotne. Sporządzenie granoli to sposób na uzupełnienie tych braków. Ponadto możliwie jest przygotowanie większej ilości granoli na dłuższy czas. Dzięki temu fit śniadanie jest pełnowartościowe, a przy okazji zaoszczędza mnóstwo czasu na przygotowanie. To także sposób na zachęcenie niejadków do spożycia śniadania, ponieważ smakuje wyśmienicie.

Składniki do przygotowania Granoli:

1 i ½ szklanki płatków owsianych
orzechy nerkowca lub włoskie,
pestki nasion na przykład słonecznik i sezam
bakalie według uznania
wiórki kokosowe
sól morska
rodzynki

Opcjonalnie:

trzy łyżki miodu rozpuszczonego w wodzie z dodatkiem soku z cytryny
cynamon

Przygotowanie Granoli:

W misce należy przygotować płatki owsiane z orzechami oraz wszystkimi dodatkami, także mieszankę miodu, cytryny i wody. Wszystko należy starannie wymieszać. Przygotować blachę, wyłożyć papierem do pieczenia. Piekarnik powinien być rozgrzany do temperatury około sto pięćdziesiąt stopni. Należy w tej temperaturze piec mieszaknę przez około dziesięć minut. Następnie całość przemieszać i powtórzyć czynność. Po upływie dziesięciu minut znów przemieszać i piec jeszcze przez dodatkowe trzy minuty, do momentu aż całość nie przyrumieni się. Po wyjęciu z piekarnika należy mieszankę odstawić do całkowitego ostudzenia. W efekcie końcowym mieszanka powinna być chrupka i aromatyczna, pokryta warstewką miodu. Po ostudzeniu należy granolę przechowywać w papierowej torbie lub jeszcze lepiej w specjalnym słoiku z zatrzaskiem.

Dodatki:

Granola nadaje się do jedzenia z jogurtem naturalnym. Wystarczy kilka garści połączyć z nim i śniadanie gotowe. W sezonie letnim warto dodać kilka cząstek sezonowych owoców. Istnieje bardzo wiele wariacji na temat granoli. Niektórzy uwielbiają na przykład prażone płatki owsiane z owocami egzotycznymi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.