Harmonia ruchu z gyrokinesis

24 kwietnia 2015 Tagi , , , , , ,

Gyrokinesis jest dyscypliną fitness, jaka zawitała do nas już w roku 2013, ale wciąż jeszcze zdobywa zaufanie kolejnych rzeszy ludzi. Poza osobami, jakie na co dzień zajmują się fitnessem i śledzą nowości, jeszcze niewielu o nim słyszało. A szkoda, gdyż jest to idealny sposób na relaks, poprawę zdrowia i nastroju.

Pływanie w powietrzu

Gyrokinesis jest dziełem Węgra Julu Horvath. To w istocie połączenie jogi, elementów tai chi, gimnastyki oraz ruchów wykonywanych podczas pływania. Każdy, kto kiedykolwiek zetknął się z którąkolwiek z tych dyscyplin sportowych wie, że przede wszystkim liczy się tu płynność i dokładność ruchu. To właśnie klucz do zrozumienia gyrokinesis – precyzyjne, pełne, harmonijne ruchy przypominające taniec trawy na wietrze. Już samo patrzenie na ćwiczących przynosi poczucie spokoju.

W czasie ćwiczeń trzeba pamiętać o odpowiednim nastawieniu oraz o kontroli oddechu. Tego nauczyć można się jedynie od profesjonalnego instruktora. Trening to również powolny automasaż narządów wewnętrznych, mięśni i stawów. Twórcy chodziło o osiągnięcie efektu odciążenia stawów i zwiększenia elastyczności kręgosłupa, wobec czego część ćwiczeń odbywa się przy użyciu specjalnego siedziska. Ćwiczenia to w dużej mierze rotacje, skłony, skręty ciała.

Gyrotonic – maszyna do ćwiczeń

A tak wygląda przyrząd do ćwiczeń gyrotonic.

gyrotonic

i jeszcze wideo z przebiegu ćwiczeń na maszynie gyrotnic

Gyrokinesis – ćwiczenia

Ze względu na to, że gyrokinesis nie jest dyscypliną wymagającą wielkiej sprawności fizycznej, nadaje się do uprawiania praktycznie przez wszystkich tych, którzy mają wystarczającą ilość czasu i chęci. Mogą ćwiczyć zarówno osoby bardzo młode, jak i starsze. Ćwiczenia są znacznie prostsze w wykonaniu dla początkujących.

Trening dla nowych i zaawansowanych uczestników wygląda podobnie, dlatego do grupy dołączyć można w każdym momencie. Dużym ułatwieniem są narzędzia pomocnicze, czyli wspominanie wcześniej siedzisko, oprócz tego piłki i maty. Ułatwiają one znacząco wykonanie wielu kombinacji. Ten fitness nadaje się ponadto dla kobiet w ciąży. One również chcą zachować formę oraz pozbyć się bólu kręgosłupa. Delikatne ćwiczenia są idealnym ku temu rozwiązaniem.

Korzyści z gyrokinesis

Wydawać by się mogło, że gyrokinesis nie umywa się do „prawdziwego” fitnessu, gdzie trzeba potu i łez, aby pięknie wyglądać i zdrowo się czuć. Udowodniono, że intensywny, ale krótszy wysiłek daje lepsze rezultaty, ale w fitnessie, jak wszędzie, niezbędna jest alternatywa. Nie każdemu podoba się wyciskanie pompek. I z gyrokinesis osiągnąć można wiele korzyści, pamiętając o tym, by uprawiać go regularnie, najlepiej co dziennie.

Daje to większą elastyczność kręgosłupa, poprawienie sprężystości tkanek i mięśni. Tkanki stają się znacznie bardziej dotlenione poprzez ćwiczenia oddechowe, a metabolizm poprawia się, dzięki czemu w ciele gromadzi się mniej tkanki tłuszczowej. Człowiek ma ładniejszą postawę, oddycha pełną piersią i czuje się znacznie bardziej spokojniejszy. Choć brzmi to jak banał, to wciąż właśnie tego potrzebujemy na co dzień.

Poprzedni

Mma power – wariacja na temat cardio

Fitness dla dzieci – krok ku przyszłości!

Następny

Dodaj komentarz