Strona główna Fitness Harmonia ruchu z gyrokinesis

Harmonia ruchu z gyrokinesis

938
0
PODZIEL SIĘ

Gyrokinesis jest dyscypliną fitness, jaka zawitała do nas już w roku 2013, ale wciąż jeszcze zdobywa zaufanie kolejnych rzeszy ludzi. Poza osobami, jakie na co dzień zajmują się fitnessem i śledzą nowości, jeszcze niewielu o nim słyszało. A szkoda, gdyż jest to idealny sposób na relaks, poprawę zdrowia i nastroju.

Pływanie w powietrzu

Gyrokinesis jest dziełem Węgra Julu Horvath. To w istocie połączenie jogi, elementów tai chi, gimnastyki oraz ruchów wykonywanych podczas pływania. Każdy, kto kiedykolwiek zetknął się z którąkolwiek z tych dyscyplin sportowych wie, że przede wszystkim liczy się tu płynność i dokładność ruchu. To właśnie klucz do zrozumienia gyrokinesis – precyzyjne, pełne, harmonijne ruchy przypominające taniec trawy na wietrze. Już samo patrzenie na ćwiczących przynosi poczucie spokoju.

W czasie ćwiczeń trzeba pamiętać o odpowiednim nastawieniu oraz o kontroli oddechu. Tego nauczyć można się jedynie od profesjonalnego instruktora. Trening to również powolny automasaż narządów wewnętrznych, mięśni i stawów. Twórcy chodziło o osiągnięcie efektu odciążenia stawów i zwiększenia elastyczności kręgosłupa, wobec czego część ćwiczeń odbywa się przy użyciu specjalnego siedziska. Ćwiczenia to w dużej mierze rotacje, skłony, skręty ciała.

Gyrotonic – maszyna do ćwiczeń

A tak wygląda przyrząd do ćwiczeń gyrotonic.

gyrotonic

i jeszcze wideo z przebiegu ćwiczeń na maszynie gyrotnic

Gyrokinesis – ćwiczenia

Ze względu na to, że gyrokinesis nie jest dyscypliną wymagającą wielkiej sprawności fizycznej, nadaje się do uprawiania praktycznie przez wszystkich tych, którzy mają wystarczającą ilość czasu i chęci. Mogą ćwiczyć zarówno osoby bardzo młode, jak i starsze. Ćwiczenia są znacznie prostsze w wykonaniu dla początkujących.

Trening dla nowych i zaawansowanych uczestników wygląda podobnie, dlatego do grupy dołączyć można w każdym momencie. Dużym ułatwieniem są narzędzia pomocnicze, czyli wspominanie wcześniej siedzisko, oprócz tego piłki i maty. Ułatwiają one znacząco wykonanie wielu kombinacji. Ten fitness nadaje się ponadto dla kobiet w ciąży. One również chcą zachować formę oraz pozbyć się bólu kręgosłupa. Delikatne ćwiczenia są idealnym ku temu rozwiązaniem.

Korzyści z gyrokinesis

Wydawać by się mogło, że gyrokinesis nie umywa się do „prawdziwego” fitnessu, gdzie trzeba potu i łez, aby pięknie wyglądać i zdrowo się czuć. Udowodniono, że intensywny, ale krótszy wysiłek daje lepsze rezultaty, ale w fitnessie, jak wszędzie, niezbędna jest alternatywa. Nie każdemu podoba się wyciskanie pompek. I z gyrokinesis osiągnąć można wiele korzyści, pamiętając o tym, by uprawiać go regularnie, najlepiej co dziennie.

Daje to większą elastyczność kręgosłupa, poprawienie sprężystości tkanek i mięśni. Tkanki stają się znacznie bardziej dotlenione poprzez ćwiczenia oddechowe, a metabolizm poprawia się, dzięki czemu w ciele gromadzi się mniej tkanki tłuszczowej. Człowiek ma ładniejszą postawę, oddycha pełną piersią i czuje się znacznie bardziej spokojniejszy. Choć brzmi to jak banał, to wciąż właśnie tego potrzebujemy na co dzień.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.