Jadłospis dla diety płaskiego brzucha

11 kwietnia 2015 Tagi , ,

Posiadanie płaskiego brzucha jest marzeniem większości kobiet i całkiem sporego grona mężczyzn. Wbrew pozorom odchudzanie (czy też raczej spłaszczanie) brzucha trudno oprzeć jedynie na ćwiczeniach. Nawet często wykonywane brzuszki nie muszą nam pomóc, bo na wygląd brzucha wpływa przede wszystkim to co, kiedy i jak jemy. Batalię o płaski brzuch należy więc zacząć od diety. Ćwiczenia przydadzą się tylko po to by poprawić formę, spalić nadmiar tkanki tłuszczowej i ewentualnie ukształtować na brzuchu pożądany przez niektórych “sześciopak”.

Dlaczego dieta jest tak ważna?

Uważa się, że odkładaniu tkanki tłuszczowej na brzuchu sprzyjają pokarmy o wysokim indeksie glikemicznym, czyli takie, które powodują wyrzuty insuliny. Dieta obfitująca w takie pokarmy bardzo szybko prowadzi do nadwagi i otyłości typu brzusznego. Dlatego dieta płaskiego brzucha powinna wykluczać produkty o wysokim IG.

Jeśli chodzi o jadłospis do diety to ważna jest też częstotliwość zjadanych posiłków i ich objętość. Obfite posiłki wypychają brzuch, czyli odpowiadają za zjawisko, którego chcemy uniknąć, a nieregularne jedzenie z dużymi odstępami pomiędzy posiłkami może wywołać stres fizyczny (głód), który powoduje z kolei wyrzuty kortyzolu – hormonu stresu, będącego kolejnym sprawcą otyłości brzusznej.

Lose weight
Fot. Depositphotos

Dieta płaskiego brzucha – dozwolone i niedozwolone pokarmy

Wysoki indeks glikemiczny mają wszystkie pokarmy wysoko-węglowodanowe zawierające dużo prostych węglowodanów. Są to między innymi: białe pieczywo, ziemniaki, produkty mączne, wszystkie słodzone napoje, słodycze i inne przekąski (paluszki) oraz większość gotowych, wysoko przetworzonych dań. Niski indeks glikemiczny ma większość warzyw i owoców oraz produkty z mąki pełnoziarnistej (razowej), wszelkiego rodzaju kasze i część roślin strączkowych np. soczewica. Na wygląd brzucha wpływa też to, co dzieje się w żołądku i jelitach. Jeśli pokarmy są ciężkostrawne, długo w nich zalegają wypełniając je i powodując wystawanie brzucha. Mogą też powodować wzdęcia i nieprzyjemne uczucie ciężkości brzucha. Dlatego dbając o płaski brzuch należy postawić na dietę lekkostrawną. Wystarczy zmniejszyć spożycie warzyw kapustnych i strączkowych, unikać smażonych dań i zamiast smażenia przygotowywać posiłki dusząc je lub gotując na parze.

Przykładowy jadłospis:

Codziennie należy zjadać minimum 5 posiłków rozłożonych równomiernie w ciągu dnia. Przykładowe menu można ułożyć następująco:

  • na śniadanie zjeść twarożek z warzywami i 2 kromkami pełnoziarnistego chleba,
  • na 2 śniadanie serek homogenizowany z owocami lub przyprawami np. cynamonem,
  • na obiad pierś z kurczaka gotowaną na parze, połową szklanki gotowanego ryżu i gotowanymi warzywami,
  • na podwieczorek 1 lub dwa jabłka ewentualnie inne owoce,
  • na kolację sałatkę z jarzyn z lekkim sosem jogurtowym lub odtłuszczonym majonezem a do tego kromkę ciemnego pieczywa z masłem.

Możliwości jest naprawdę sporo. Warto przy tym obserwować własny organizm – jeśli na jakieś pokarmy ciało reaguje problemami trawiennymi, ociężałością lub wilczym głodem (skutek wyrzutu insuliny, a potem nagłego jej spadku) należy je z diety wyeliminować.

Poprzedni

Dieta dla sportowców

Dieta tłuszczowa na masę

Następny

1 komentarz do wpisu “Jadłospis dla diety płaskiego brzucha”

  1. Co do waszej przykładowej diety owoce powinno się zjadać do godziny 14 ponieważ mają duży indeks glikemiczny. Myśląc również o diecie redukcyjnej czyli takiej która ma nam pozwolić odsłonić nasz abs wykluczył bym również produkty mleczne, które tylko zbierają nam wode w organiźmie i nie powinno się ich stosować przy rzeźbie. Do tego ta kolacja z majonezem odtłuszczonym( odtłuszczony czy nie to dalej majonez tylko bardziej przetworzony i z większą liczbą chemii która jest nam wrzucana do jedzenia). Co do masła jest okej ale nie w dużej ilości i najlepiej żeby to było masało 100% EXTRA czyli zawierające zdrowe tłuszcze. Ważne, aby nie przesadzić po jednak jest to posiłek przed snem czyli głównie powinniśmy zjeść więcej białka a mniej węgli.
    Mam nadzieję, że wpis się przydał.
    Pozdrawiam,
    Dawid

    Odpowiedz

Dodaj komentarz