Jak biegać by schudnąć

, , 7 czerwca 2014 Tagi

Bieganie, od pewnego czasu bardzo zyskuje na popularności. Ten sport uprawia coraz więcej amatorów zdrowego stylu życia i troski o siebie i swoje zdrowie. Dlaczego warto biegać? Między innymi, dlatego, że bieganie pozwala schudnąć.

Jak zacząć biegać by schudnąć?

Aby schudnąć, nie wystarczy po prostu zacząć biegać i robić to w dowolny sposób. Bieganie rzeczywiście pozwala spalić nadmiar tkanki tłuszczowej, pod warunkiem jednak, że będzie to bieganie ukierunkowane na taki efekt.

Bieganie nie zawsze powoduje spalanie tłuszczu

Warto wiedzieć, że nie każdy rodzaj biegania powoduje spalanie tłuszczu. Jeśli więc nieodpowiednio zaplanujemy nasze treningi biegowe to owszem, będą korzystne dla naszego organizmu, nie zauważymy jednak efektów w postaci spalania tkanki tłuszczowej. Aby spalić tłuszcz, należy biegać w odpowiednim tempie a sam trening musi być rozłożony w czasie. Działa tutaj zasada, która na początku brzmi nielogicznie, a mianowicie – im wolniej i dłużej, tym lepiej.

Wolno i długo

Spalanie tłuszczu z organizmu, jest najbardziej efektywne, gdy nasze tętno jest na poziomie około 75 procent możliwości naszego organizmu, dlatego między innymi, osobom chcącym schudnąć dzięki bieganiu, zaleca się zakup pulsometru i kontrolowanie swojego pulsu w trakcie biegu. Jeśli puls jest zbyt szybki, należy po prostu zwolnić bieg.

Dlaczego nie należy biegać szybko?

Wiele osób zastanawia się – dlaczego nie należy biegać szybko? Z jakiego powodu należy zwalniać bieg? Odpowiedź jest logiczna. Szybki bieg powoduje przede wszystkim przyrost masy mięśniowej i czegoś, co określa się jako siła biegowa. Owszem, jest to również pożyteczne, w sytuacji jednak, gdy chcemy schudnąć poprzez bieganie, nie ma żadnego znaczenia. Szybki bieg, dodatkowo męczy, co przy treningach dla początkujących może powodować zniechęcenie.

Jogging woman running in park
Fot. Depositphotos

Zasada 20 minut

Aby spalić tłuszcz dzięki bieganiu, należy wiedzieć, że stać się to może dopiero po 20 minutach po rozpoczęciu biegania. Krótsze treningi nie mają w tym momencie żadnego sensu i na pewno nie przyniosą żadnych efektów w odchudzaniu. Krótkie, kilkuminutowe biegi, być może poprawią więc kondycję, sprawią, że przez pewien czas nasze serce będzie pracowało lepiej, organizm jednak nie będzie spalał tłuszczu. Spalanie tłuszczu zaczyna się po 20 minutach treningu.

Odpowiedni plan treningowy

Aby schudnąć dzięki bieganiu, nie wystarczy biegać przez wymaganą ilość czasu dziennie. Aby osiągnąć założone efekty, potrzebne jest coś więcej. Nie bez znaczenia jest odpowiednia dieta, bieganie bowiem nie pomoże w schudnięciu, jeśli organizmowi będziemy dostarczać zbyt wiele kalorii. Optymalne efekty w bieganiu możemy osiągnąć dzięki odpowiedniemu zaplanowaniu biegania. Plan biegania dla początkujących biegaczy jest jak najbardziej wskazany, warto korzystać z gotowych, dostępnych w sieci Internet.

Bieganie to doskonały sposób na zrzucenie wagi. Aby jednak ten efekt osiągnąć, trzeba bieganie odpowiednio zaplanować. Częste treningi biegowe, wykonywane zgodnie z zaleceniami, pozwolą osiągnąć znakomite efekty. Po pewnym czasie możemy zauważyć spadek wagi a jednocześnie poprawienie wydolności naszego organizmu. Warto się o to postarać i po prostu zacząć biegać

Poprzedni

Ćwiczenia na uda i pupę

Jak zacząć biegać?

Następny

Dodaj komentarz