Jak efektywnie schudnąć?

, 13 maja 2014 Tagi ,

Nadwaga i brak ruchu mogą przyczyniać się do problemów z krążeniem, stawami i układem oddechowym. „Śmieciowe” jedzenie spożywane w nadmiarze powoduje też niedobory makroelementów i witamin. W obliczu tego pytanie „jak efektywnie schudnąć” jawi się jako kluczowe dla kondycji zdrowotnej człowieka, a – choć to nie lada wyzwanie – istnieje kilka wskazówek, dzięki którym nadprogramowe kilogramy stracimy bezboleśnie, a przede wszystkim trwale.

Działaj systematycznie i nie licz na cud

Odchudzanie to proces długi, często trudny i związany z wieloma wyrzeczeniami. Tutaj nie ma miejsca na błyskawiczne efekty i raptowne działania. Tylko systematyczny wzrost aktywności fizycznej połączony z rozsądną dietą pozwoli uzyskać długotrwałe rezultaty. Do kosza należy odstawić wszystkie diety cud, kilkudniowe głodówki, monodiety. Pozwalają bowiem na szybkie zgubienie kilogramów, ale te najpewniej wrócą do nas po zakończeniu diety. Organizm trzeba przyzwyczajać do nowego sposobu życia i stopniowo stawiać przed nim coraz większe wyzwania.

Zrób prawdziwą rewolucję w odżywianiu

Nawyki jedzeniowe, jeżeli liczymy na zdrowe schudnięcie, zmieniać trzeba na stałe. Zamiast ucinać kalorie i pakować do lodówki z etykietą „light”, lepiej jest maksymalnie zróżnicować dietę i zwiększyć niej ilość warzyw, produktów pełnoziarnistych, chudego nabiału. Sprzymierzeńcem w walce z tkanką tłuszczową będą też pokarmy bogate w błonnik, szczególnie nasiona i kiełki roślin. Trawienie pobudzają też zioła: majeranek, koperek, natka pietruszki, które używać warto zamiast soli. Sól zatrzymuje wodę w organizmie, co objawia się puchnięciem, obrzmieniem, a w efekcie – wyższą wagą.

Jedz często i regularnie

Większość zaburzeń odżywiania u współczesnych ludzi wynika z pospiesznego i niedbałego jedzenia. Okazuje się, że by schudnąć nie trzeba wcale drastycznie ograniczać dziennych racji żywnościowych, ale raczej przyjmować je systematycznie. Organizm przyzwyczajony do stałych posiłków nie będzie magazynował tłuszczu, dlatego lepiej zjeść kilka mniejszych porcji w ciągu dnia niż jedną obfitą.

Nie zapominaj o nawadnianiu

Polacy wypijają zdecydowanie za mało wartościowych płynów, a odwodnienie również przyczynia się do nadwagi. By uniknąć magazynowania wody w ciele, trzeba wypijać przynajmniej trzy litry mineralnej wody, niesłodzonych soków lub napojów warzywnych. Świetnie sprawdzi się też poprawiająca trawienie zielona herbata i pobudzająca spalanie tłuszczu herbata typu pu-ehr. W zapomnienie powinny odejść słodkie napoje gazowane, które oprócz kalorycznością odstraszają sztucznymi dodatkami i konserwantami.

Przyzwyczaj się do ruchu

Z osoby, która do tej pory nie wykonywała żadnych ćwiczeń fizycznych nie zrobimy w tydzień atlety. Ruch jest niezbędny do osiągnięcia idealnej sylwetki, jednak trzeba go wprowadzać stopniowo. Na początek wystarczy dwadzieścia minut dziennie dowolnego wysiłku. Dłuższy spacer z psem, nordic walking, basen to świetne propozycje dla tych, którzy do tej pory stronili od sportu. Po kilku tygodniach trzeba wprowadzać zajęcia bardziej intensywne i wymagające. Nie osiadamy na laurach! Gdy zauważamy, że codzienna dawka aktywności nie jest już dla nas wyzwaniem, zwiększamy jej długość lub dokładamy nowe ćwiczenia. Ruch musi się stać przyzwyczajeniem i potrzebą, a odbije się to nie tylko na sylwetce, ale i ogólnej wydolności organizmu.

Poprzedni

Jak biegać by schudnąć?

Jakie efekty daje hula hop?

Następny

Dodaj komentarz