Jak naturalnie wzmocnić odporność?

12 kwietnia 2014 Tagi , , , , , , ,

Odporność naszego organizmu jest szczególnie ważna w okresie wiosennym i jesienią, kiedy warunki klimatyczne sprzyjają rozwojowi różnych wirusów, a organizm musi wykazać się odpowiednią siłą broniąc przed nimi. Wbrew pozorom na określony poziom odporności wcale nie jesteśmy skazani, a dzięki odpowiednim działaniom możemy sprawić, że wirusom i bakteriom będzie znacznie trudniej  atakować nasze organy i znacznie łatwiej  zwalczać nam te już zadomowione. Poza stosowaniem naturalnych środków wzmacniających odporność należy przede wszystkim pamiętać, że w procesie podwyższania siły układu immunologicznego bardzo dużą rolę odgrywa nisko intensywny ruch. Mowa tu o zwyczajnym chodzeniu, spacerach, marszach, czy choćby zwykłym pobudzaniu układu krwionośnego w domu podczas sprzątania, zabawy z dziećmi czy prostej gimnastyki. Wprawianie w ruch naszego organizmu sprawia, że leukocyty odrywają się od ścian naczyń krwionośnych i płynąc w nich walczą z wszystkimi napotkanymi bakteriami oraz innymi groźnymi drobnoustrojami.

[AdSense-A]

Naturalne metody podwyższania odporności:

Sprzyjających podnoszeniu odporności środków jest wiele i wcale nie ograniczają się one do witaminy C i rutyny w tabletkach. Natura sama zadbała o równowagę i oferuje nam wiele różnych produktów, które w sposób zgodny z jej prawidłami wzmacnia układ odpornościowy. Oto kilka przykładów prosto z natury, które odpowiedzą na Twoje pytanie, jak naturalnie wzmocnić odporność:

  • Miód – dobroczynne właściwości tego pszczelego złota znane są od lat zarówno w medycynie, jak i kosmetyce. Lista zalet miodu jest bardzo długa, poczynając od naturalnego pochodzenia, przez bogactwo składników po właściwości uodparniające. Skarbem zawartym w miodzie jest naturalny antybiotyk inhibina. Wystarczy napój z łyżki miodu pity trzy razy dziennie, aby osiągnąć pożądane efekty.
  • Czosnek – jego działanie antyseptyczne i bakteriobójcze wykorzystywane jest w medycynie ludowej od pokoleń. Szczególnie popularny bywa syrop z czosnku z miodem, który doskonale leczy infekcje. Czosnek zawiera witaminy A, B, C, E a także magnez, żelazo, cynk, mangan, miedź i molibden. Jego sok posiada właściwości bakteriobójcze, obniża cholesterol i ciśnienie krwi, a także ułatwia odkrztuszanie.
  • Cytryna – niezwykle bogata w witaminę C, wzmacniającą odporność. Sok z cytryny niszczy szkliwo zębów, a witamina C ginie w wysokiej temperaturze, dlatego najlepiej spożywać letnie napoje.
  • Kapusta kiszona – jak większość kiszonej staje się skarbnica witamin, zwłaszcza C, B i K. Kapusta zawiera też pierwiastki – wapń, żelazo, potas, oraz błonnik. W leczeniu infekcji i zwiększaniu odporności pomaga picie soku z kiszonej kapusty oraz zjadanie surówek. Mają one także działanie pobudzające trawienie sprzyjające odchudzaniu.
  • Imbir – stosowany w polskiej kuchni rzadko, a szkoda, ponieważ posiada on silne właściwości uodparniające, wirusobójcze i obniżające cholesterol. Jest także źródłem potasu, magnezu, miedzi i witaminy B6.
  • Aktywność fizyczna – poza odpowiednią dietą systematyczne treningi pozytywnie wpływają na siłę organizmu i jego zdolności obronne.
  • Dieta bogata w witaminy i fito preparaty – działanie uodparniające mają między innymi wyciągi z aloesu i aronii dostępne z aptekach, a także Echinacea, Panax z żeń-szenia i olej z wątroby rekina, pod warunkiem ich regularnego stosowania.
  • Systematyczne hartowanie organizmu od najmłodszych lat oraz szczepienia ochronne, a także unikanie czynników osłabiających, jak brak snu, papierosy, alkohol, antybiotyki.

 

 

Poprzedni

Czy nadmiar białka niszczy nerki?

Dieta endomorfika

Następny

2 komentarze do wpisu „Jak naturalnie wzmocnić odporność?”

  1. ja tak samo łykam tran codziennie teraz 😉 Dobry absolutnie na wszystko!A właśnie z tej stronki grypoodporni.pl jadłam ostatnio „gulasz z piekła rodem”, on jest m.in z imbirem właśnie-uwielbiam go dodawać gdzie się da 🙂 ABSOLUTNIE POLECAM, był pyszny! 🙂

    Odpowiedz
  2. TRAN!!! Zapomnieliście o tranie. Ja sama łykam i daję tran dziecku, ale oprócz tego wspomagam się rybami 2 razy w tygodniu, wcale nie są drogie. Ostatnio robiłam pstrąga z grypoodporni.pl, wyszedł niezły, myślałam że to taki lipny przepisik ale wyszedł ok. A na śniadanie łosoś 😀 Do tego dłuuugie spacery i bieganie, zauwazylam ze jak tylko zrobilam sobie przerwe to od razu sie cos przyplatalo.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz