Jak odchudzić brzuch?

25 kwietnia 2014 Tagi , , ,

Każdy, kto zmaga się ze zbędnymi kilogramami chciałby jak najszybciej się ich pozbyć. Dlatego wielu sięga po drastyczne diety, które mogą przynosić szybkie, aczkolwiek krótkotrwałe efekty, a ponadto często są niebezpieczne dla zdrowia. Aby uzyskać zamierzony efekt, należy działać kompleksowo. Ograniczenie spożywania pokarmów o wysokim indeksie glikemicznym, musi iść w parze z aktywnością fizyczną, dostosowaną do indywidualnych możliwości oraz z odpowiednią suplementacją. Ta ostatnia powinna być skonsultowana z dietetykiem, aby mogła dać widoczne rezultaty.

Jak odchudzić brzuch?

Brzuch, uda i biodra to newralgiczne miejsca, kumulujące zbędną tkankę tłuszczową. Sprzyja temu wysokokaloryczna dieta i brak ruchu. Zatem jeśli chcesz mieć piękny i płaski brzuch zacznij od zmiany nawyków żywieniowych.

Płaski brzuch – najskuteczniejsza dieta

Unikaj węglowodanów i tłuszczów nasyconych. Jeśli jesteś miłośnikiem słodyczy, nie musisz z dnia na dzień całkowicie z nich zrezygnować. Byłoby to trudne, organizm zbuntowałby się a Ty prędzej czy później uległbyś pokusie zjedzenia ulubionego batonika. Dlatego zacznij od stopniowego ograniczania ilości spożywanych słodkości. Z czasem zauważysz, że nie masz już na nie takiej ochoty jak dawniej. Słodzone soki i napoje zastąp wodą mineralną lub ziołowymi herbatami. Unikaj białego pieczywa. Ma ono niewielką wartość odżywczą, natomiast momentalnie podnosi poziom cukru we krwi. Zastąp je chlebem razowym lub żytnim. Po kilku tygodniach zauważysz różnicę w obwodzie brzucha. Jeśli chodzi o dania obiadowe, gotuj a nie smaż. Posiłki wzbogacaj w surówki warzywne, które dostarczą organizmowi witamin i cennych mikroelementów. Jak widzisz, nie musisz rozpoczynać drakońskiej diety. Małymi kroczkami zmieniaj złe nawyki a poprawi się nie tylko Twój wygląd, ale też samopoczucie.

Płaski brzuch – aktywność fizyczna

Nie od dziś wiadomo, że najlepsze na spalanie tłuszczu są ćwiczenia cardio. Angażują one całe ciało i różne grupy mięśniowe, dając szybkie efekty. Ich założeniem jest utrzymanie pewnej intensywności ćwiczeń przez dłuższy czas. Aby trening był skuteczny, trzeba ćwiczyć 3 lub 4 razy w tygodniu, przez minimum 30 minut. Jeśli nie lubisz ćwiczyć w domu, rozważ zapisanie się do fitness clubu. Do wyboru mamy aerobik, zumbę, step i wiele innych form aktywności. Jeśli masz motywację i chcesz ćwiczyć sam w domu, portal youtube.pl dostarczy Ci wielu pomysłów na treningi cardio. Warto je wzbogacać ćwiczeniami kształtującymi mięśnie brzucha.

Płaski brzuch – najskuteczniejsze ćwiczenia

  1. Połóż się na plecach, upewniając się, że dolna część pleców ściśle przylega do podłoża. Ugnij nogi w kolanach. Unieść w górę tułów, napinając mięśnie brzucha a jednocześnie nie przyciągając brody do klatki piersiowej. Powtórz 15 razy.
  2. W tej samej pozycji, umieść ugięte ręce za głową, unieś tułów, próbując dotknąć prawym łokciem lewego kolana i odwrotnie. Wykonaj 15 powtórzeń na każdą stronę.
  3. Leżąc na podłodze, wyprostuj nogi, ręce ułóż wzdłuż tułowia. Unieść w górę proste nogi i zrób ” nożyce” (ruchy skrzyżne wyprostowanych nóg). Wykonaj 15 powtórzeń. Niezwykle ważne jest, aby dolny odcinek kręgosłupa ściśle przylegał do podłoża.
  4. Nie zmieniając pozycji, ugnij nogi w kolanach i unieść pośladki, napinając mięśnie brzucha. Ponownie wykonaj 15 powtórzeń.
  5. W tej samej pozycji, z uniesionymi biodrami wyprostuj jedną nogę. Następnie unieść ją w górę i opuść. Powtórz 15 razy. To samo zrób z drugą nogą.

Przy ćwiczeniach wykonuj ruchy powoli i dokładnie. Spokojnie i głęboko oddychaj. Postaw na jakość ćwiczeń a nie na ilość.

Poprzedni

Najbardziej kaloryczne produkty

Jakie słodycze są najmniej kaloryczne?

Następny

Dodaj komentarz