Jak odchudzić dziecko?

, 7 maja 2014 Tagi , ,

Siedzący tryb życia i mała aktywność fizyczna powoduje, że jak alarmują eksperci, co czwarte dziecko ma nadwagę lub choruje na otyłość. Jest to sytuacja bardzo niebezpieczna dla zdrowia tych młodych ludzi. Dlatego rodzice gdy tylko zauważą niepokojące sygnały powinni rozpocząć walkę o zdrowie swojego dziecka. Niestety brak reakcji rodziców może w konsekwencji doprowadzić do chorób serca, cukrzycy czy problemów z kręgosłupem. Dlatego, jeżeli problem ten cię dotyczy zacznij działać już teraz.

Najważniejsze to zmiana myślenia

Na pytanie jak odchudzić dziecko można odpowiedzieć, że najważniejsza jest zmiana sposobu myślenia rodziców i opiekunów. Niestety w społeczeństwie nadal panuje jeszcze tendencja do przekarmiania dzieci w myśl zasady, że grube dziecko to zdrowe dziecko. Dlatego trzeba przyjrzeć się przede wszystkim swoim zwyczajom żywieniowym i zrobić rachunek sumienia. Przecież dzieci naśladują rodziców również w zakresie zdrowego odżywiania. Dlatego najlepiej jeśli na zdrowe odżywianie przestawi się cała rodzina. Wszelkiego rodzaju niezdrowe przekąski należy zastąpić warzywami, aby dla dzieci było czymś naturalnym, że to po nie sięgną gdy zgłodnieją.

 Zasady, o których trzeba pamiętać

Rozpoczynając odchudzanie warto pamiętać o kilku ważnych zasadach, które pozwolą zachować zdrowy rozsadek i sprawią, że podjęte działania będą skuteczne oraz, co ważne, staną się normą.Zadbaj o to by dziecko spożywało regularne posiłki. Gdy spożywa się około 5 posiłków dziennie gwarantuje to, że organizm otrzymuje odpowiednią ilość energii. Nie występuje wtedy uczucie głodu, które jest jednym z głównych powodów nadmiernego i niekontrolowanego objadania się.

  • Zadbaj o odpowiednio skomponowane drugie śniadanie, które zmniejszy ryzyko sięgnięcia po niezdrowe przekąski podczas gdy dziecko przebywa poza domem.
  • Zaplanuj tak czas dziecka, aby znalazło się w nim miejsce na aktywność fizyczną.
  • Może warto rozważyć zapisanie dziecka na zajęcia sportowe? Ruch wzmaga metabolizm jak również pomaga w pozbyciu się nadmiernej tkanki tłuszczowej.
  • Proponuj dziecku zdrowe przekąski.
  • Nie nagradzaj dziecka jedzeniem, a w szczególności nie łakociami.

 Co jeszcze zrobić?

Przede wszystkim zadbać o to by dziecko nie traktowało odchudzania jako kary gdyż dobre nawyki żywieniowe zawsze będą kojarzyły mu się z czymś negatywnym. Pokaż mu, że może to być dobra zabawa i pozytywne spędzenie czasu. Przede wszystkim warto zadbać o odchudzenie codziennej kuchni- wyeliminować z niej produkty z dużą zawartością cukru; masło czekoladowe, napoje gazowane. Najlepiej w ogóle ich nie kupować przy okazaji zaoszczędzając pieniądze.Zamiast coli warto dziecku zaproponować wodę, herbatę owocową czy przygotowaną domowym sposobem lemoniadę.Wszystkie potrawy, które podjemy dziecku powinny być lekkostrawne i niskokaloryczne. Zasadą powinno być, że odchodzi się od stołu z uczuciem pewnego niedosytu. Pamiętajmy, że mózg potrzebuje około 20 minut, aby doszła do niego informacja, że jesteśmy najedzeni.

Nie może być mowy o dokładkach, obfitych deserach. Aby odchudzanie przyniosło efekt, trzeba ograniczyć kaloryczność spożywanych potraw o około 15 % i pamiętać o tym jak ważna jest aktywność fizyczna.

Poprzedni

Co to jest hipertrofia mięśniowa?

Ile kalorii ma piwo?

Następny

Dodaj komentarz