Jak schudnąć po ciąży?

29 kwietnia 2015 Tagi , , , , ,

Wiele młodych mam zastanawia się, jak zrzucić zbędne kilogramy po urodzeniu dziecka i wrócić do figury sprzed ciąży. Jak się okazuje, nie jest to łatwe, jednak z pomocą odpowiedniej diety i starannie dobranych ćwiczeń już po kilku miesiącach można cieszyć się smuklejszą sylwetką. Oto praktyczne porady, które pomogą nam schudnąć po ciąży.

Jak schudnąć po ciąży? właściwa dieta to podstawa!

Podstawą w zrzuceniu zbędnych kilogramów po ciąży powinna być odpowiednio zbilansowana dieta. Na ogół większość mam dba o siebie przez cały okres, gdy karmi piersią. Później jednak dobre nawyki żywieniowe gdzieś umykają – zaczynamy jadać w pośpiechu i często sięgamy po niezdrowe posiłki. By móc cieszyć się smukłą figurą, musimy zwracać uwagę na to, co jemy.

Warto wszelkiego rodzaju tłuste potrawy zastępować znacznie zdrowszymi daniami – na przykład przygotowywanymi na parze. Warzywa przyrządzane w ten sposób mogą jadać nie tylko mamy, ale i kilkuletnie maluchy.

Jumping
Fot. Depositphotos

Nie dojadaj po dziecku!

Wielu dietetyków jest zdania, że dojadanie po maluchu jest najprostszą drogą do zyskania nadprogramowych kilogramów. Zjedzenie kęsa bułki czy kilku łyżek jogurtu na ogół nie robi nam większej różnicy, jednak systematyczne dojadanie może być przyczyną dodatkowej tkanki tłuszczowej.

Starajmy się przygotowywać posiłki na miarę dziecka – oznacza to, że nie powinny one być zbyt duże czy kaloryczne dla malucha. Dzieci na ogół wolą jeść częściej, a mniej – takiej zasady warto się trzymać. Podając maluchowi mniejszą porcję będziemy mieć pewność, że cały posiłek zostanie zjedzony, a my w ten sposób unikniemy podjadania.

Ruszaj się jak najwięcej

W natłoku codziennych obowiązków związanych z opieką nad dzieckiem na ogół nie mamy zbyt wiele czasu na uprawianie sportu. Wiele mam sądzi, że zwykły spacer z dzieckiem pomoże nam schudnąć. Niestety jest to błędne przekonanie – taki spacer to świetny sposób na relaks, ale nie przyczyni się on w żaden sposób do utraty większej ilości kilogramów. Warto znaleźć sobie czas, który poświęcimy na ruch. Możemy wykorzystać na przykład południowe godziny, gdy malec śpi. W tym czasie można pojeździć na rowerku stacjonarnym czy chociażby uprawiać gimnastykę.

Ćwiczenia, które pomogą schudnąć po ciąży

Właściwie każdy rodzaj ćwiczeń fizycznych pomoże nam zrzucić zbędne kilogramy po ciąży. Najlepiej do ich wykonywania wykorzystać ciężar własnego ciała. Co więcej, ćwiczenia dobrze jest robić po kilka serii z konkretną ilością powtórzeń – możemy więc ćwiczyć według następującego schematu: dwie serie po dwadzieścia powtórzeń: cztery pompki, cztery przysiady, cztery brzuszki. Można również ćwiczyć bicepsy przy zastosowaniu kilkukilogramowych ciężarków. Systematycznie wykonywane ćwiczenia nie tylko pomogą nam szybciej wrócić do formy, ale również pozwolą rozładować napięcie oraz stres.

Poprzedni

Jak zacząć biegać by schudnąć?

Szybkie ciasto na pizzę

Następny

Dodaj komentarz