Jak się przygotować na otwarcie siłowni?

30 maja 2021 Tagi , , , ,

Po długich miesiącach nadszedł ten moment – siłownie są już otwarte. Niektórzy czekali z niecierpliwością, niektórzy powoli szukają wymówek. Otwarcie siłowni to jednak dobry moment na nowe postanowienia, trzeba się tylko przygotować.

Otwarcie siłowni może być dobrym momentem na zmiany

Jeżeli od lat chodziliśmy do jednego klubu i na te same zajęcia, łatwo jest popaść w rutynę. Te same ćwiczenia i treningi mogły spowodować zastój naszego progresu. Często wolimy jednak trzymać się tego, co znamy. Nowe otwarcie to doskonały moment na poszukanie nowego miejsca do ćwiczeń, nowego trenera albo nowego sportu.

Co wziąć pod uwagę przy wyborze nowej siłowni?

Wszystko zależy od tego, na czym nam zależy. Jeżeli lubimy ćwiczyć sami na maszynach, warto zwrócić uwagę na wyposażenie. Ilość maszyn okazuje się bardzo ważna, kiedy siłownia jest zatłoczona, a my musimy czekać kwadrans na swoją kolejkę na bieżni. Ilość i jakość sprzętu świadczy o dobrej siłowni. Dzięki dużej różnorodności maszyn nasz trening będzie bardziej urozmaicony, więc warto zwrócić uwagę na ten aspekt. Jeżeli dopiero zaczynamy, to możemy się też zainteresować opcją trenera personalnego. Wiele siłowni oferuje takie usługi. Profesjonalna pomoc pomoże nam bezpiecznie rozpocząć treningi. Dzięki temu możemy być pewni, że nie nabawimy się kontuzji, ale też, że zbyt szybko się nie zniechęcimy.

Jeżeli jesteśmy typem, który woli zajęcia, koniecznie sprawdźmy grafik. Czy siłownia oferuje tylko standardowe zajęcia typu ABT i spinning, czy ma szerszą ofertę? Dzisiaj rodzaj zajęć jest bardzo szeroki: trampoliny, power pump, kickboxing, aerial hop, killer booty, zdrowy kręgosłup… Zajęcia warto dobrać pod kątem naszego celu – jeżeli zależy nam typowo na zrzuceniu kilku kilogramów, zwróćmy uwagę na zajęcia typu cardio. Jeżeli chcemy nabrać masy mięśniowej, zobaczmy czy w grafiku znajdą się zajęcia z obciążeniem. Fani spokojnych zajęć rozciągających powinni szukać siłowni z zajęciami typu joga, pilates, zdrowy kręgosłup. Nie każda siłownia ma tak szeroką ofertę, więc przed kupieniem karnetu warto zobaczyć czy odpowiada nam rodzaj zajęć.

A propos karnetu – to też bardzo ważna kwestia. Wiele siłowni ma różne warunki. Niektóre wymagają podpisania umowy i zapłacenia kwoty wstępnej. Inne mają luźniejsze zasady i oferują różne ilości wejść. Warto się zastanowić ile razy w tygodniu zamierzamy pojawić się na siłowni i czy opłaca nam się kupienie karnetu open. Jeżeli zamierzamy ćwiczyć z partnerem, możemy znaleźć siłownię, która oferuje karnety dla dwojga,

Może otwarcie siłowni to czas na nowy sport?

Jeżeli do tej pory zawsze chodziliśmy na maszyny, albo cały chodziliśmy na aerobik, to teraz można wypróbować nowych dyscyplin. Może zamiast biegania na bieżni warto zapisać się na zumbę? Obydwie czynności to cardio, ale przy zumbie dodatkowo dobrze się bawimy, możemy potańczyć i nabrać pewności siebie. Po miesiącach spędzonych w domu na home office warto też zadbać o zdrowie swojego kręgosłupa. Do swojego planu treningowego możemy włączyć rozciąganie albo zapisać się na zajęcia typowo pod tym kątem. Może po miesiącach ćwiczeń w domu nabraliśmy siły i zamiast chodzenia na aerobik czujemy się na siłach wypróbować maszyny? Nowe otwarcie to dobry moment na wprowadzenie zmian i nowe wyzwania.

Dobierz ćwiczenia do swoich możliwości

Nawet jeżeli przed zamknięciem siłowni byliśmy w stanie przebiec na bieżni kilkanaście kilometrów i wziąć kilkadziesiąt kilogramów na klatę, to może to być już nieaktualne. Jeżeli ćwiczyliśmy przez ten czas w domu – brawo. Prawdopodobnie robiliśmy to jednak rzadziej i nie mieliśmy profesjonalnych maszyn. Wiele osób podczas pandemii trochę zapomniało też o aktywności fizycznej. Dlatego właśnie nie powinniśmy na początek wracać do takich samych treningów. Musimy od nowa zbudować kondycję i siłę, inaczej możemy nabawić się kontuzji i szybko zdemotywować. Profesjonalny trener doradzi nam, od czego zacząć i pomoże nam ocenić naszą formę. W ciągu kilku tygodni powinniśmy wrócić do dawnych wyników.

Co zapakować do torby na siłownię?

Wybraliśmy już siłownię, kupiliśmy karnet, jesteśmy gotowi na powrót. Przyszedł czas na spakowanie torby na siłownię. Co do niej zapakować? Przede wszystkim ręcznik. Większość siłowni wymaga używania własnego ręcznika, czy to na zajęciach, czy podczas używania maszyn. Jest to oznaka kultury, ale też troski o higienę. Ręcznik przyda się też zawsze do otarcia potu z czoła, kiedy mamy daleko do papierowych ręczników. Druga kwestia to oczywiście bidon. Może to być woda, może być izotonik. Nawadnianie podczas ćwiczeń to podstawa, w innym przypadku grozi nam odwodnienie, a ćwiczenia stają się po prostu nieprzyjemne. Możemy zabrać też na siłownię shake’a białkowego i spożyć go bezpośrednio przed albo po treningu.

Oczywiście najważniejszą kwestią jest strój na siłownię. W przypadku mężczyzn kwestia jest stosunkowo prosta. Kobiety muszą zwracać uwagę na większą ilość szczegółów. Każda z nas chce wyglądać na siłowni ładnie i modnie, ale najważniejsza jest funkcjonalność. Jeżeli nosząc krótki top czy bluzkę z dużym dekoltem, martwimy się, że pokazujemy za dużo, wybierzmy bezpieczniejszą opcję. To samo tyczy się legginsów – przed ich zakupem warto sprawdzić, czy materiał się nie rozchodzi, np. podczas squatów. Podczas ćwiczeń powinnyśmy się skupiać tylko na odpowiedniej technice, nie na tym, czy czegoś nam nie widać.

Jedną z najważniejszych kwestii dla kobiet jest dobranie odpowiedniego stanika sportowego. Dziewczyny z mniejszym biustem mogą wybrać zwykłe opcje z sieciówek. Kobiety z większą miseczką powinny zainwestować więcej i wybrać profesjonalną markę. Dzięki temu podczas ćwiczeń będą miały odpowiednie wsparcie i nie będą się musiały martwić o grawitację.

Jak zmotywować się do ćwiczeń?

Długa przerwa od ćwiczeń dla niektórych może oznaczać całkowity brak motywacji. Jak znowu wbić się w rytm treningów i chodzenia na siłownię? Jest na to kilka sposobów.

Znajdź sobie partnera na siłownię

Kompan do ćwiczeń to jeden z najlepszych motywujących tricków. O wiele trudniej zrezygnować z treningu, jeżeli musimy znaleźć wiarygodną wymówkę. Wspólne motywowanie się, porównywanie efektów, nawet wspólne dojeżdżanie na siłownię potrafi być bardzo pomocne. Partnerem może być chłopak, przyjaciółka, a nawet mama, czy córka – liczy się tylko to, żebyśmy odpowiadali przed kimś jeszcze, nie tylko przed sobą.

Kup nowy strój na otwarcie siłowni

Wracając do tematu stroju – nic tak nie motywuje jak nowe kolorowe legginsy czy top, szczególnie u kobiet. Nadchodzi lato, więc można zaszaleć z kolorami. Kto powiedział, że czerń wyszczupla? Neony, kwiatowe wzory, pastele to świetna opcja na nowy sezon. Jeżeli chcemy pochwalić się płaskim brzuchem albo jędrnymi pośladkami możemy wybrać krótki top, albo szorty, wszystko zależy od naszej pewności siebie. Nowy strój na siłownię działa tak samo, jak nowa sukienka – od razu chce się wyjść z domu.

Zaktualizuj swoją playlistę

Muzyka to jeden z najbardziej motywujących czynników. Odpowiednio dobrane piosenki mogą nam umilić każdy trening. Szybki pop, rap, czy głośny rock może dać nam niesamowity zastrzyk motywacji i siłę do zrobienia kolejnych powtórzeń, czy kolejnych kilometrów.

Zadbaj o bezpieczeństwo swoje i innych

Otwarcie siłowni nie oznacza, że można zapomnieć o pandemii. Wszystkie rodzaje ćwiczeń i treningów muszą się odbywać zgodnie z zasadami. Pomimo że możemy ćwiczyć bez maseczek, to na recepcji, w szatni i poruszając się po siłowni, nie możemy o ich zapominać. Przed wejściem na siłownię musimy zdezynfekować dłonie. Chociaż czyszczenie po sobie maszyn jest oczywistym elementem, to teraz należy na to uważać jeszcze bardziej niż zwykle. Po użyciu każdej maszyny zwróćmy szczególną uwagę na wszystkie elementy, których dotykaliśmy.

Wyczekiwany przez nas moment nadszedł, musimy jednak podejść do tematu racjonalnie. Zastanówmy się, na jaką siłownię chcemy pójść, który wariant nam się najbardziej opłaca i co chcemy ćwiczyć. Po przerwie zacznijmy od mniej intensywnych ćwiczeń i weźmy pod uwagę, że możemy być w trochę słabszej formie. Jeżeli będziemy zdyscyplinowani, to do urlopu zdążymy jeszcze wrócić do wymarzonej sylwetki.

Poprzedni

Odżywianie biegaczy – co jeść przed bieganiem, a czego unikać?

Jak działa kolagen i czy warto go zażywać?

Następny

Dodaj komentarz