Jak szybko i bezpiecznie schudnąć 10 kg?

, , 1 grudnia 2020 Tagi , , , , , , , , , ,

Pod koniec każdego roku wiele osób wyznacza sobie różne postanowienia noworoczne. Jedni myślą o rzuceniu szkodliwego nawyku, inni o zarabianiu większej ilości pieniędzy, a jeszcze inni marzą o tym, aby zrzucić parę kilo. Zastanówmy się przez chwilę nad tym ostatnim, co zrobić żeby schudnąć?

Jak szybko i skutecznie schudnąć 10 kg?

Pomijając wiele głodówek i cudownych diet, naprawdę możemy znaleźć kilka niezawodnych sposobów na szybką i jednocześnie zdrową utratę wagi. Te pierwsze mogą zadziałać na chwilę, a skończyć się niechcianym efektem jo-jo, zaraz po zakończeniu głodówki. Szybkie odchudzanie powinno opierać się na kilku zasadniczych krokach.

Klucze do sukcesu w odchudzaniu

Można dużo mówić o różnych dietach, wywodzących się od znakomitych nazwisk, ale tak naprawdę w skutecznym odchudzaniu potrzebne są tych kilka kroków:

1. Zmniejsz swój apetyt.
2. Chudnij bez niepotrzebnego głodzenia organizmu.
3. Napraw swój metabolizm.

Wydaje się oklepane i każdy dobrze zna te podstawowe kroki, ale mało kto wie, jak poprawnie wprowadzić je do swojego życia.

Czym jest zdrowa dieta?

Aby obniżyć łaknienie, najważniejsza jest dobrze zbilansowana dieta, która będzie dostarczać naszemu organizmowi odpowiednią ilość mikro i makroelementów. Od czego zacząć?

Jedz zdecydowanie mniej cukru. W dzisiejszych czasach kryje się on wszędzie i gdyby sprawdzać etykiety wybieranych przez nas produktów, mogłoby się okazać, że towarzyszy nam przez cały czas. Na jakie nazwy zwracać uwagę? Cukier kryje się pod takimi nazwami jak: karmel, zagęszczony sok owocowy, syropy różnego rodzaju, glukoza, fruktoza, laktoza czy miód. Porzucenie tego składnika jest podstawą każdej istniejącej na rynku diety.

Postaw na posiłki bogate w białko, zdrowe tłuszcze i masę warzyw. Dlaczego białko? Nie tylko wspiera, a nawet podkręca metabolizm, ale również zmniejsza apetyt. Dzięki obfitemu w białko daniu dłużej pozostajemy syci. Źródłem białka są m.in.: ryby, drób, owoce morza, jaja, wołowina i nabiał.

Zdrowe tłuszcze są dostępne w takich produktach jak: orzechy, siemię lniane, awokado czy masło kokosowe. Ograniczając ilość węglowodanów, tłuszcze stają się naszym głównym źródłem energii, dlatego warto zadbać o ich jakość i unikać tłuszczów trans. Ich odpowiednia ilość, w połączeniu z białkiem, wpłynie na szybsze spalanie tłuszczu.

Warzywa i to, że od dawna stanowią podstawę piramidy żywieniowej, nikomu nie trzeba przedstawiać. Zapewniają dużą ilość błonnika, który wpływa na zredukowanie łaknienia oraz witamin i minerałów, które z kolei wpierają odpowiednie funkcjonowanie organizmu, w tym naszego metabolizmu. W tej grupie nie musimy być bardzo wybredni, ale warto obserwować, na co pozytywnie reaguje nasz organizm i unikać warzyw, które mają wysoką zawartość skrobi.

Bez ćwiczeń się nie obędzie

Istnieją skuteczne diety, mówiące jak szybko schudnąć 10 kg, pomijając przy tym jakiekolwiek ćwiczenia. Jednak aktywność fizyczna pomaga ujędrnić ciało. Fitness, bieganie, ćwiczenia cardio czy ćwiczenia siłowe, to tylko niektóre z nich, wśród których każdy znajdzie coś dla siebie. Najważniejsza jest samodyscyplina i regularne wykonywanie ćwiczeń, minimum 3 lub 4 razy w tygodniu.

Poprzedni

W jaki sposób zadbać o właściwy stan okolic intymnych?

Jak dbać o formę w zaciszu własnego mieszkania?

Następny