Jak wyrzeźbić mięśnie ramion?

12 kwietnia 2014 Tagi , , , ,

Dobrze rozwinięte ramiona stanowią niewątpliwy atut zarówno kobiet i mężczyzn. Panowie dążą do wymodelowania ich i zbudowania odpowiednich mięśni, z kolei Paniom zależy raczej na ćwiczeniach modelujących, które uatrakcyjnią ich sylwetkę Dowiedz się, jakie ćwiczenia pozwolą ci na osiągnięcie zamierzonego efektu! Istnieje naprawdę całe mnóstwo ćwiczeń, których zadaniem jest praca nad mięśniami naszych ramion. Możemy spokojnie wykonywać je w domu, ja również w klubach fitness, bądź na siłowni. Główną zasadą ich wykonywania jest stopniowe zwiększanie ilości wykonywanych powtórzeń, co okazuje się być prostą ścieżką do osiągnięcia sukcesu. Poniżej prezentujemy kilka porad, jak wyrzeźbić mięśnie ramion. 

 

[AdSense-A]

Przykładowe ćwiczenia na ramiona

Do wykonywania ćwiczeń przydadzą nam się hantle o wadze 1-5 kg, bądź dwie napełnione wodą butelki.

Uginanie ramion w klęku podpartym. Z pozycji klęku podpartego nieznacznie przenosimy ciężar ciała w przód i wychylenie tułowia w przód. Nie odwodząc na zewnątrz stawów łokciowych, kierujemy je w kierunku bioder i żeber, wykonując przy tym ugięcie ramion. Podczas ćwiczenia napinają się mięśnie dwugłowe ramion i klatki piersiowej.
Stańmy w delikatnym rozkroku i swobodnie opuśćmy ręce wzdłuż tułowia (powinny znajdować się w odległości około 10 centymetrów od ciała). W dłonie chwyćmy hantle i naprzemiennie uginajmy raz jedną, a raz drugą rękę przyciągając hantle jak najbliżej barków. Pamiętajmy, że ruch muszą być spokojne i rytmiczne, a mięśnie napięte.
Przyjmijmy pozycję stojącą, wyprostowaną. Hantle trzymajmy za głową, a następnie powoli, naprzemiennie prostujmy raz jedną, a raz drugą rękę. Pamiętajmy, że łokcie muszą dotykać głowy. Wykonujmy na początek serię 10 powtórzeń.
Stańmy w rozkroku, ręce swobodnie spoczywają wzdłuż tułowia, w dłoniach trzymamy hantle. Ćwiczenie polega na równoczesnym rozkładaniu ramion na boki, tak, żeby w maksymalnym punkcie nasze ciało utworzyło literę T. Pamiętajmy, że ręce cały czas muszą być wyprostowane, nasz staw łokciowy nie wykonuje tutaj żadnej pracy.
Przyjmijmy pozycję analogiczną do poprzedniego ćwiczenia i dodatkowo zegnijmy ręce w łokciach i trzymajmy dłonie z hantlami na wysokości ramion. Następnie naprzemiennie prostujmy ręce w łokciach i wracajmy do pozycji wyjściowej.
Stańmy prosto w delikatnym rozkroku i chwyćmy w dłonie hantle. Zadaniem będzie wykonywanie okrężnych ruchów rąk przy wyprostowanych ramionach i łokciach. Powtórzenia wykonywane są obiema rękami jednocześnie (8 powtórzeń) w przód, następnie (8 powtórzeń) w tył.
Stańmy prosto i wyprostujmy ramiona, ręce puśćmy wolno wzdłuż tułowia. Następnie wykonujmy ruch analogiczny do pracy nożyczek. Jedno ramię wykonuje ruch ku górze w tym samym czasie drugie wykonuje ruch ku dołowi.

Poprzedni

Zimne stopy i dłonie – Poznaj przyczyny!

Co to są tłuszcze trans?

Następny

Dodaj komentarz