Jaka jest najlepsza dieta?

, , 10 maja 2014 Tagi , ,

Idealna sylwetka to z pewnością cel i marzenie wielu z nas. Dobre samopoczucie, brak dyskomfortu oraz większa pewność siebie są często efektami odpowiednio dobranej diety. Rodzi się zatem pytanie : jaka dieta najlepsza? Istnieje ich przecież tak wiele, o zupełnie odmiennych wskazaniach i zasadach. Niektóre nakazują spożywanie głównie jednego rodzaju pokarmu, jak np. Dieta Dukana. Dietetycy jednak stanowczo oponują ten sposób odżywiania twierdząc, ze zdrowa dieta to dieta zbilansowana. Skuteczność odpowiedniego doboru składników odżywczych oraz aktywny tryb życia z pewnością dadzą trwalsze rezultaty, bez „efektu jojo „, a także poprawią nasze samopoczucie.

 Kilka porad dotyczących zdrowej diety:

  1. Główną przyczyną otyłości jest wszechobecny cukier. Uważaj na jogurty owocowe, soki, napoje, płatki śniadaniowe. Zamiast tego zaopatrz się w jogurt naturalny, wodę mineralną oraz płatki musli.
  2. Pij dużo wody, która pomaga w przemianie materii. Dzięki temu zapobiegniesz gromadzeniu się jej w organizmie oraz zaspokoisz uczucie pragnienia, które często mylone jest z uczuciem głodu. Pijąc wodę z sokiem z cytryny po posiłku zapewnisz sobie dłuższe uczucie sytości.
  3.  Jedz regularnie niewielkie posiłki. Przerwa miedzy nimi powinna wynosić 2,5-4 h. Dzięki temu Twój organizm nie będzie gromadził zapasów w postaci tkanki tłuszczowej.
  4.  Spożywaj tylko pełnowartościowe produkty. Zrezygnuj z ziemniaków, białego pieczywa, przetworzonego ryżu i innych tzw.„zapychaczy”. Spowalniają one metabolizm orazpowodują uczucie ciężkości. Zastąp je ciemnym pieczywem oraz brązowym ryżem. Słodycze oraz przekąski możesz zastąpić suszonymi owocami lub orzechami ( w niewielkiej ilości!).
  5. Zrezygnuj z picia alkoholu. 1 g czystego alkoholu to aż 7 kcal. Spowalnia on metabolizm o ok 70% oraz często jest powodem niepohamowania w trzymaniu się odpowiedniej diety.
  6. Zaopatrz się w zieloną lub czerwoną herbatę . Pomagają one w spalaniu tłuszczu w okolicy brzucha oraz przyspieszają przemianę materii. Zaleca się picie 2-4 filiżankę herbaty dziennie.
  7. Pamiętaj, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Doda on energii na cały dzień oraz zmniejszy wieczorne uczucie głodu.
  8. Ostatni posiłek zjedz 2-4 h przed snem. Dzięki temu Twój organizm będzie rano bardziej wypoczęty. Zapobieganie to również powstaniu dodatkowej tkanki tłuszczowej.
  9. Ogranicz sól w spożywanych posiłkach. Jej nadmiar prowadzi do gromadzenia się wody w organizmie.
  10.  Zwiększ swoją aktywność fizyczną. Korzystając ze schodów zamiast windy, idąc pieszo zamiast autobusem oraz wybierając drogę okrężną zamiast skrótów spalasz dodatkowe kalorie oraz wzmacniacz kondycję fizyczną.

Bilans kaloryczny

Pamiętaj, ze bilans kaloryczny odpowiedniej diety wspartej wysiłkiem fizycznym powinien wynosić ok. 300 kcal. Twoje dzienne zapotrzebowanie jest zależne od wielu czynników, przeciętnie wynosi ono ok. 2100 kcal dziennie. Najlepsza dieta to taka, w której czujesz się dobrze. Powinna zmusić ona do zmiany nawyków żywieniowych a nie męczyć rygorem i zakazami. Jeżeli zdarzy Ci się odstąpić od wyznaczonych reguł, nie panikuj. Niewielka przyjemność raz na jakiś czas poprawi Twoje samopoczucie i da lepszą motywacje do dalszego trwania w postanowieniu. Jedzenie nie jest naszym wrogiem. Wręcz przeciwnie! Jeżeli nauczysz się nie wpadać w zasadzki produktów typu light zawierających substancje dużo bardziej szkodliwe od cukru, a nauczysz się odpowiednich nawyków, zdrowa dieta stanie się Twoim naturalnym stylem odżywiania, po którym będziesz czuł się i wyglądał dużo lepiej!

Poprzedni

Dlaczego tyjemy?

Ile kalorii ma alkohol?

Następny

Dodaj komentarz