Jakie efekty daje skakanie na skakance?

, , , 14 maja 2014 Tagi , ,

Każdy, a zwłaszcza każda z nas, w czasach dzieciństwa na pewno skakała na skakance. Było to zajęcie, które zajmowało nam całe popołudnia i wieczory, a w czasie letnich wakacji często nawet całe dnie. Wielu z nas, gdy zaczęło dorastać, odstawiło skakanki gdzieś tam na półki, zupełnie o nich zapominając. Dziś okazuje się, że ten bardzo prosty przyrząd do ćwiczeń może okazać się nam bardzo pomocny przy budowaniu naszej formy i tężyzny fizycznej. Jakie mogą być efekty skakania na skakance? Kto z niej korzysta i dlaczego? Chcesz poznać odpowiedzi na te pytania? Jeśli tak, czytaj dalej.

Skakanka jako sprzęt sportowy-czyli co trzeba mieć, by skakać?

Aby rozpocząć swoją przygodę ze skakaniem na skakance, należy przede wszystkim posiadać skakankę-można kupić w sklepie sportowym, czy w sklepie z artykułami dla dzieci. W czasie treningu, warto zadbać także o odpowiednie podłoże, oraz obuwie. Podłoże powinno być w miarę miękkie, na przykład może nam za nie posłużyć specjalna mata, bądź skrawek trawnika, czy ubita ziemia. Nasz pierwszy trening nie powinien być zbyt obfity, specjaliści radzą, by skakać maksymalnie 4 serie po 30 sekund, z czasem można jednak zwiększać zarówno ilość serii, jak i czas ich trwania.

woman exercise in gym with jumping rope
Fot. Depositphotos

Jakie są efekty regularnego skakania na skakance?

Przede wszystkim wzrasta wydolność naszego organizmu. Wydaje się. że takie skakanie to nic takiego, przecież to tylko powtarzanie tej samej, dość prostej czynności. Druga sprawa, to wzmocnienie stawów skokowych, oraz wyrzeźbienie mięśni nóg. Nasze nogi będą wyglądać zdecydowanie lepiej, jeśli będziemy wykonywać kilka serii skoków każdego dnia. Dzięki skakaniu na skakance, można także spalać zbędne kalorie i tracić przez to na wadze. Innym efektem skakania jest poprawienie naszej koordynacji ruchowej (bo trzeba wiedzieć, kiedy przeskoczyć przez sznurek), oraz refleksu i szybkości (im szybciej kręcimy, tym szybciej musimy reagować i przeskakiwać). Jeśli masz problemy z postawą-skakanka to także wspaniała opcja dla Ciebie. Ponieważ ciężko skacze się zgarbionym, szybko wyrobisz sobie nawyk trzymania prawidłowej postawy ciała. Omówione powyżej efekty to tylko garstka najważniejszych korzyści płynących z regularnego skakania na skakance. W rzeczywistości zalet jest jeszcze więcej.

Jacy sportowcy skaczą na skakance?

Oprócz amatorów, na skakance skaczą też niektórzy sportowcy. Są to przede wszystkim bokserzy, koszykarze, piłkarze ręczni i siatkarze, czyli najogólniej mówiąc,przedstawiciele tych dyscyplin, w których potrzebna jest skoczność, szybkość i dobry refleks. Skoki na skakance wykonują także skoczkowie narciarscy i przedstawiciele dyscyplin, w których niezbędna jest dobra wytrzymałość stawów skokowych.

Podsumowanie-czyli kto może skakać?

Skakanie na skakance to sport dla każdego-niedrogi. łatwy i przyjemny. Może przynieść oczekiwane efekty, pod warunkiem, że uprawia się go regularnie. jak z każdym sportem, tak i ze skakaniem na skakance, trzeba zaczynać ostrożnie, od niewielkich porcji ćwiczeń, by nie doznać kontuzji. I oto widać, jak zabawka z dzieciństwa może przydać się nam dziś, w dorosłym życiu, do kształtowania formy.

Poprzedni

Domowe ćwiczenia na biceps

Imbir na odchudzanie

Następny

Dodaj komentarz