Kaloryfer u dziewczyny

, , , 3 czerwca 2014 Tagi

Jeśli mięśnie brzucha pokryte są warstwą tkanki tłuszczowej, żadne ćwiczenia tych partii ciała nie pomogą w osiągnięciu efektu kaloryfera. Najpierw pozbądź się tkanki tłuszczowej. Jak to osiągnąć? Najskuteczniejsze są ćwiczenia aerobowe, cardio, bieganie czy pływanie. Oczywiście nie zapominaj o zbilansowanej diecie. Gdy już zgubisz zbędne kilogramy, możesz zacząć myśleć o rzeźbieniu kaloryfera.

Kaloryfer u dziewczyny – o czym pamiętać?

Aby osiągnąć efekt kaloryfera na swoim brzuchu pamiętaj o ćwiczeniach obejmujących wszystkie partie tej części ciała. Twój brzuch to nie tylko mięsień prosty ale też mięśnie skośne (wewnętrzne i zewnętrzne), mięsień piamidowy, poprzeczny oraz mięsień czworoboczny lędźwiowy. Trening mający na celu wyrzeźbienie kaloryfera powinien być kompleksowy.

Kaloryfer u dziewczyny – ćwiczenia

  • Brzuszki

Połóż się na podłodze. Upewnij się, że dolna część kręgosłupa jest ściśle „przyklejona” do podłogi. Ugnij nogi w kolanach. Ręce zgięte w łokciach umieść za głową. Powoli, z wdechem, unieś tułów do góry a następnie z wydechem opuść. Nie ciągnij głowy do góry – ręce mają ją jedynie lekko podtrzymywać.

  • Brzuszki skośne

Przyjmij pozycję jak do brzuszków. Unosząc tułów do góry skieruj się z stronę lewego kolana. Powtórz 10 razy. Następnie wykonaj analogiczne ćwiczenie kierując tułów w stronę prawego kolana i wykonaj taką samą ilość powtórzeń.

  • Nożyce

Połóż się płasko na podłodze, ręce kładąc wzdłuż tułowia. Unieś wyprostowane nogi w górę, pamiętając by lędźwiowy odcinek kręgosłupa ściśle przylegał do podłogi. Wykonaj nożyce w poziomie (15 powtórzeń). Pamiętaj, że im niżej będą nogi w trakcie tego ćwiczenia, tym większe obciążenie dla Twoich mięśni brzucha i lepszy efekt.

  • Brzuszko – nożyce

Połóż się na podłodze, ręce wyprostuj i umieść za głową. Nogi powinny być wyprostowane i uniesione do góry. Unosząc tułów wraz z rękami, rozłóż nogi na boki i jednocześnie sięgnij wyprostowanymi rękami najdalej jak możesz. Z wydechem powróć do pozycji leżącej z rękami za głową. Powtórz 15 razy. Pamiętaj aby nogi były proste.

  •  Mostek z wyprostem nogi

Połóż się na podłodze i unieś biodra do góry, zginając nogi w kolanach. Z wdechem unoś biodra a z wydechem opuszczaj. Powtórz 15 razy. Następnie pozostań w pozycji z biodrami w górze i wyprostuj jedną nogę. Unoś wyprostowaną nogę w górę i opuszczaj w dół. Powtórz 15 razy a następnie zrób to samo ćwiczenie na drugą nogę. Pamiętaj by biodra były cały czas w górze gdy unosisz wyprostowaną nogę.

  •  Wiosłowanie

Usiądź na podłodze, nogi zegnij w kolanach. Przyciągnij zgięte nogi do klatki piersiowej. Będzie Ci ciężko utrzymać równowagę ale staraj się. Napnij mocno mięśnie brzucha. Ręce unieś do góry i wykonuj nimi ruchy przypominające wiosłowanie, jednocześnie prostuj nogi. Postaraj się zrobić 15 powtórzeń. Wykonuj te ćwiczenia w czterech seriach przynajmniej 3 razy w tygodniu.

Poprzedni

Jak zrobić zakwas na chleb?

Przeciwwskazania do biegania

Następny

Dodaj komentarz