Kiedy najlepiej biegać?

, , 1 maja 2014 Tagi

Bieganie to forma aktywności, która stała się w ostatnim czasie bardzo popularna w obecnym społeczeństwie. Dlaczego? Może dlatego, że nie wymaga profesjonalnego sprzętu, czy stroju do biegania. Wystarczy jedynie dużo chęci, czas i jakieś wygodne obuwie. Jednak nasuwa się jedno pytanie: kiedy najlepiej biegać? Na to pytanie (i parę innych) odpowiemy sobie poniżej.

Czy zima to dobry czas na bieganie?

Ależ oczywiście – zima to świetny czas na bieganie. Z tym, że jest jedna bardzo ważna uwaga. Należy niezwykle uważać na nawierzchnię. Nieodśnieżony chodnik może spowodować poślizg i kontuzję, czego oczywiście byśmy nie chcieli. Dodatkowo mróz powoduje, że powietrze staje się bardziej „rześkie i świeże”, dlatego też podczas biegania przyjemniej nam się oddycha. Ale to nie wszystko o czym także należy pamiętać podczas biegania zimą. Nakrycie głowy to bardzo ważna sprawa, aby się nie przeziębić. Niezbędne jest także oddychanie wyłącznie przez nos, aby nie przeziębić sobie gardła. Ostatnia sprawa o której należy pamiętać to odpowiedni ubiór.

Warto jeszcze tutaj wspomnieć o bardzo pocieszającym fakcie. A mianowicie, jeżeli rozpocznie się zimą treningi z biegania jest bardzo duża szansa na zgrabną sylwetkę i super kondycję na lato. Właśnie chyba, dlatego głównie zima to dobry czas na bieganie.

A czy latem warto biegać?

Owszem, że lato to także idealny czas na bieganie. O zgrabną sylwetkę warto dbać nie tylko w czasie, gdy zbliżają się wakacje i czas wypoczynku, ale także w momencie gdy lato już trwa. Zbędne kilogramy można w bardzo prosty sposób sobie dołożyć do wagi, ale zgubić je, to nie jest już tak łatwo.

Tak naprawdę każda pora roku jest dobrym czasem na bieganie. Należy pamiętać jedynie o tym, aby dopasować ubiór odpowiednio do panującej pogody. Ale, nie tylko pora roku jest czynnikiem na to kiedy najlepiej biegać. Ważne jest też nasze samopoczucie, kondycja fizyczna i zdrowotna…

Czy można biegać, gdy ma się katar lub kaszel?

Oto z pewnością warto zapytać lekarza, aby stwierdził, czy np. zapalenie gardła jakie panuje w naszym organizmie nie jest na tyle poważne, aby rezygnować z treningu biegania. Oczywiście nic się nie stanie jeśli opuści się jeden trening, czy dwa, więc nie ma czego się obawiać, że kondycja spadnie. Lepiej się upewnić, czy można biegać niż doprowadzić np. do jakiś powikłań pogrypowych.

A, gdy mamy zły dzień to warto biegać?

W takich sytuacjach to przede wszystkim jest nam potrzebny wysiłek fizyczny, który sprawi, że wszelkie złe emocje opuszczą nasz organizm. Dla niektórych bieganie jest jak czekolada. Podwyższa poziom endorfin (hormon dobrego samopoczucia) w organizmie. Podczas biegania można także się zrelaksować i rozluźnić co sprawi, że od razu poczujemy się lepiej. Wiele osób podczas biegania słucha również ulubionej muzyki, a jak wiadomo muzyka pobudza do życia i poprawia humor. Bieganie w dniu, gdzie nie wszystko poszło po naszej myśli z pewnością w niczym nie zaszkodzi, także w tym przypadku nie ma żadnym przeciw skazań.

Poprzedni

Monohydrat kreatyny – dawkowanie

Zastój w odchudzaniu

Następny

Dodaj komentarz