Najlepsze ćwiczenia na płaskostopie

12 kwietnia 2014 Tagi , ,

Prawidłowo zbudowana stopa nie przylega całą powierzchnią do podłoża, ale styka się z nim trzema punktami. Głowami pierwszej i piątej kości śródstopia oraz guzem piętowym. Płaskostopie natomiast charakteryzuje się tym, że mokra stopa po przyłożeniu do suchej płytki oddaje całkowity swój odcisk, czyli tym samym jest ona zupełnie płaska. Bardzo łatwo to sprawdzić stając na przykład bosą, mokrą stopą na suchą powierzchnię. Jeżeli nasz odcisk będzie pełny oznacza to, że zaliczamy się do bardzo dużej grupy osób cierpiących na płaskostopie. Nie należy jednak panikować gdyż jest to schorzenie, które stosunkowo łatwo wyleczyć, oczywiście im szybciej tym lepiej. Bagatelizowanie tego problemu może w przyszłości skutkować bólem nóg, opuchlizną kostek, czy nawet zwyrodnieniem stawów. Postaraj się uniknąć tego problemu wykonując specjalne ćwiczenia.

[AdSense-A]

Ćwiczenia na płaskostopie

– Połóż się na plecach i staraj się jak najgłośniej bić brawo nie rękami, ale właśnie swoimi stopami.

– Leżąc na plecach weź stopami woreczki z grochem i rób rowerek, starając się, żeby woreczki jak najdłużej znajdowały się we władaniu twoich stóp

– Przygotuj sobie szarfę, bądź inny nieco dłuższy materiał. Usiądź na podłodze, chwyć szarfę obiema stopami i maksymalnie ją rozciągaj. Staraj się, żeby jak najdłużej nie wypuścić swojej pomocy.

– Stojąc raz po raz wspinaj się na palce raz jednej, a raz drugiej stopy

– Staraj się codziennie, chociaż przez 5 minut chodzić na palcach

– Spaceruj boso po piasku

– Zdejmuj skarpetki bez pomocy rąk, które zastąpić mają ci twoje własne stopy

– Weź woreczek z groszkiem i za pomocą stopy podrzuć go, jak najwyżej potrafisz. Staraj się złapać go w dłonie.

– Połóż się na plecach ze zgiętymi w kolanach nogami. W stopy chwyć chusteczki i na przemian prostuj raz jedną, a raz drugą nogę.

– Chwyć w stopy chusteczki i stojąc prosto wykonuj marsz, wysoko podnosząc kolana

Jak widać istnieje naprawdę wiele sposobów na skuteczne pozbycie się problemów związanych z płaskostopiem. Niezwykle ważne jest jednak regularne wykonywanie ćwiczeń, bo tylko wtedy przyniosą one oczekiwane przez nas efekty. Przy ich wykonywaniu niezwykle ważna jest również odpowiednia technika, czyli zachowanie prawidłowej postawy. Co więcej najlepiej zaopatrzyć się również w profesjonalne obuwie korygujące naszą wadę.

Płaskostopie bardzo często dotyka również dzieci. Rolą dorosłych jest pomóc im w poradzeniu sobie z tym problemem. Spróbujmy więc ćwiczyć razem z dzieckiem i sprawmy, że uciążliwe ćwiczenia staną się dla malucha fajną zabawą.

Poprzedni

Jak odróżnić ser od wyrobu seropodobnego?

Jak sen wpływa na odchudzanie?

Następny

1 komentarz do wpisu “Najlepsze ćwiczenia na płaskostopie”

Dodaj komentarz