Strona główna FIT kobiety Największe błędy w treningu mięśni brzucha

Największe błędy w treningu mięśni brzucha

4065
0
PODZIEL SIĘ
Największe błędy w treningu mięśni brzucha
5 (100%) 2 votes

Brzuszki to jedna z najbardziej popularnych form aktywności, ale wymagająca pomyślunku. Płaski brzuch wydaje się najistotniejszym celem do osiągnięcia, lecz tylko w pewnych warunkach. Wydaje się też, że nie ma nic łatwiejszego niż robienie brzuszków. Ale mimo codziennych, nawet sumiennych ćwiczeń, okazuje się, że efekty są kiepskie, albo żadne. Ból mięśni sygnalizuje, że coś się działo, ale tłuszczyk nie znika a do kaloryfera jeszcze długa, daleka droga. W takiej sytuacji nie trzeba porzucać ćwiczeń, twierdząc, że nie są tak skuteczne, jak było gdzieś napisane. Warto natomiast przemyśleć jakie mogły zostać popełnione błędy i czym prędzej je skorygować, nie wstydząc się przy tym zasięgnąć porady eksperta. Efekty z pewnością się wtedy pojawią. Oto kilka najczęstszych przyczyn nieskuteczności ćwiczeń na brzuch.

      1. Zła postawa. W szkole uczono, że brzuszki trzeba wykonywać z zablokowanymi nogami – opartymi o drabinki. Opcjonalnie ktoś powinien usiąść lub nacisnąć na stopy drugiej osoby. Okazuje się, że nie jest to korzystne dla ciała, ponieważ angażuje do pracy mięśnie bioder i lędźwi, natomiast brzuch w mniejszym stopniu. Przez to ćwiczenia mogą być mało efektywne, a ponadto pojawia się dokuczliwy ból pleców. Przy długim powtarzaniu tego błędu dochodzi często do zwyrodnień kręgosłupa w odcinku lędźwiowym, który jest najbardziej narażony na urazy. Ponadto ćwiczenia powinno się wykonywać z plecami lekko wygiętymi do góry. Dzięki temu kręgosłup jest jeszcze mocniej odciążony. Szyja nie powinna wyginać się w żadną stronę, ale być usztywniona, a wzrok skierowany do góry.
      2. Branie na siebie zbyt dużo. Trening mięśni brzucha to stopniowa i ciężka praca. Najlepiej rozpocząć ją z wykorzystaniem ciężkości własnego ciała. Z czasem dla urozmaicenia ćwiczeń można zacząć stosować ciężarki, lecz na początkowym etapie to przyczyna kontuzji.
      3. Brak rozgrzewki. Przed treningiem mięśni brzucha, podobnie jak przed każdym innym wskazane jest wykonanie około dziesięciominutowej rozgrzewki, jaka ochroni przed kontuzjami i związanym z nimi bólem.
      4. Nieprawidłowe oddychanie. Oddech jest bardzo istotny w wykonywaniu wszystkich ćwiczeń i w każdej aktywności fizycznej. Nieprawidłowe, zaburzone oddychanie doprowadza do szybszego męczenia się, a ćwiczenia są znacznie trudniejsze niż w rzeczywistości. W czasie wykonywania brzuszków wiele osób ma tendencję do wstrzymywania oddechu. Nie należy tego robić. W czasie skłonu do przodu wykonywać trzeba wydech, podczas kładzenia się głęboki wdech.
      5. Wykonywanie wciąż tych samych ćwiczeń. Mięśnie brzucha to skomplikowana machina składająca się z warstwy zewnętrznej i wewnętrznej. Podczas typowych brzuszków trenowane są przedewszystkim najdłuższe i płytkie mięśnie brzucha, podczas gdy składa się on również z mięśni głębokich oraz skośnych. Grupy mięśni działają jako antagoniści, czyli mają odwrotne zadania. Należy ćwiczyć je wszystkie. Dlatego ćwiczenia na brzuch trzeba modyfikować, wykonywać również skręty ciała podczas brzuszków, oraz ćwiczenia pobudzające głębokie warstwy mięśni. Wówczas efekt jest widoczny.
      6. Zapominanie o treningu całościowym. Co z tego, że wykonywane są intensywne ćwiczenia na brzuch, jeśli to jedyna aktywność fizyczna. Nie zredukuje ona w większym stopniu tkanki tłuszczowej, jaka okrywa brzuch. Dopiero całościowy trening interwałowy jest w stanie tego dokonać. Dlatego oprócz ćwiczeń na brzuch trzeba także wykonywać serie intensywnych ćwiczeń przerywanych spokojniejszą aktywnością, aby zmniejszyć poziom tkanki tłuszczowej i wzmocnić wszystkie mięśnie. Bardzo istotne jest wzmacnianie mięśni tułowia, pleców, ramion i klatki piersiowej.
      7. Brak systematyczności. Trening mięśni brzucha nie powinien odbywać się codziennie, jak sądzą niektórzy, ale również wymaga systematyczności. To oznacza, że trzeba go wykonywać dwa, trzy razy w tygodniu. Przerwy są niezbędne, aby dać czas mięśniom na regenerację. Zwiększenie tej ilości może doprowadzić do braków wyników, zmniejszenie do sytuacji analogicznej. Trzeba niestety uzbroić się w cierpliwość, ponieważ zanim organizm zacznie spalać tłuszcz z brzucha, a ćwiczenia wpłyną realnie na sylwetkę, najpierw musi pozbyć się tłuszczu z narządów wewnętrznych. Jest on właściwy dla wszystkich osób, które ćwiczą sporadycznie lub wcale.
      8. Błędy w żywieniu. W czasie intensywnego wysiłku fizycznego organizm spala duże ilości kalorii, dlatego potrzebuje dawki energetycznej. Ale nie może ona składać się z niezdrowych fast foodów, ponieważ sprzyja to odkładaniu się tłuszczu. Z kolei zbyt uboga dieta, w nadziei, że to wspomoże odchudzanie, także nie jest wskazana. Doprowadza tylko do tego, że spalony zostanie tłuszcz, a następnie mięśnie staną się słabsze. Kluczem jest dostarczanie odpowiedniej dawki węglowodanów, białek i tłuszczów, aby mięśnie miały z czego się budować. Ponadto błędem jest spożywanie dużej ilości soli w diecie. Przyczynia się ona do magazynowania wody w organizmie, co rozpoznaje się po opuchniętych kończynach oraz widocznie zaokrąglonym brzuchu. To ostatnie sprawia, że efekty ćwiczeń w ogóle nie są widoczne.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.