Płaski brzuch w tydzień

, , 9 maja 2014 Tagi , ,

Wygląd zewnętrzny to bardzo ważna sprawa dla niektórych osób. Brzuch jest nie tylko wyzwaniem ze względu na estetykę, ale także z powodów zdrowotnych. Mniejszy brzuszek oznacza lepszą kondycję i mniejszą zachorowalność na cukrzycę typu drugiego.

 Ogólne zasady ćwiczeń

Jędrny i kształtny brzuch pomogą nam osiągnąć zalecane przez trenerów ćwiczenia aerobowe. Składać się one mogą z ćwiczeń połączonych z przyjemnością, na przykład: bieganie, jazda na rowerze czy Nordic Walking. Ważną zasadą jest również regularność w treningach.

Mięśnie brzucha i ich rola

Mięśnie brzucha stanowią jedną z większych grup mięśniowych człowieka. Spełniają w ludzkim organizmie szereg niezwykle istotnych funkcji. Są ochroną dla delikatnych narządów wewnętrznych znajdujących się w jamie brzusznej. Czynnie uczestniczą wspomagając działania przepony w procesach oddychania. Pomagają w utrzymaniu prawidłowej postawy ciała.

Żywienie jako ważny element treningu

Bardzo ważnym elementem pomagającym osiągnięcie płaskiego brzucha jest odpowiednia dieta wspomagająca nas w wysiłkach. Dieta, opierać powinna się na produktach zawierających niezbędne białka, węglowodany, tłuszcze i witaminy. Produkty powinny być naturalne, nieprzetworzone. Dzień zaczynamy od zdrowego śniadania. Odżywiamy się odpowiednio przed treningiem jak i po jego zakończeniu. Ważną rzeczą jest też nawadnianie organizmu poprzez wypijanie wody ale tylko niegazowanej. Unikajmy produktów zawierających puste kalorie i nic nie dających naszemu organizmowi jak na przykład zupy błyskawiczne, których przygotowanie polega na zalaniu ich wrzątkiem, obiady z mrożonek, sosy typu fix czy odżywianie się w przybytkach serwujących szybkie jedzenie.

Metody treningowe

Trenerzy prześcigają się w opracowywaniu metod treningowych, są one dostępne w internecie, klubach fitness zwierają pełny instruktarz a nawet zdjęcia pokazujące sposób ich wykonywania. Ale czy da się osiągnąć płaski brzuch w tydzień? Może i tak, lecz uzależnione to jest od wielu czynników, a mianowicie od możliwości organizmu, intensywności ćwiczeń, osobistej motywacji. Regularne wykonywanie ćwiczeń według ustalonego planu pozwoli na osiągnięcie celu. A dodanie do tego treningu potocznie nazywanego treningiem cardio, wspomoże dodatkowo nasz organizm , poprawi oddychanie, przyśpieszy prawidłowe ukrwienie wszystkich narządów. Popularne brzuszki to tylko jeden ze sposobów treningowych, obecnie bardziej polecane są na przykład ćwiczenia polegające na skręcie tułowia w przysiadzie, aby wesprzeć intensywność należy wykorzystać do tego celu piłkę treningową. Kolejna nowością w treningach jest zmiana ułożenia ciała zamiast leżeć na plecach teraz zaleca się wykonywanie ćwiczeń w pozycji leżąc na brzuchu, napinając mięśnie podnosimy ciało do góry. Jednym z ciekawszych ćwiczeń może okazać się wykonywanie przysiadów kiedy ciężar ciała przeniesiony jest na pięty, a my dodatkowo wykonujemy ćwiczenie z piłką. Ważną zasadą jest wykonywanie ćwiczeń w seriach po kilka lub nawet kilkanaście w jednej serii.

Regularność ćwiczeń gwarancją na płaski brzuch

Jak twierdzą eksperci nie ma realnej możliwości na utratę 2-3 kg tłuszczu z okolic brzucha w ciągu siedmiu dni. Możemy w takim czasie co najwyżej zauważyć pewną utratę wagi czy zwiększenie się wcięcia w talii. Lecz do pełnego sukcesu potrzebny nam będzie dłuższy okres ćwiczeń. Gwarancją osiągnięcia wymarzonego brzucha, jest przede wszystkim intensywność i regularność wykonywanych ćwiczeń, wspomagana dodatkowo poprzez uprawianie ulubionych przez nas sportów. Dieta dopasowana do możliwości naszego organizmu z zachowanie proporcji co do zapotrzebowania na różne składniki. Wszystko to wspólnie pomoże w spaleniu nadmiaru tkanki tłuszczowej a w efekcie uzyskanie ładnego, dobrze wymodelowanego brzucha.

Poprzedni

Jedzenie przed treningiem

Produkty bogate w żelazo

Następny

Dodaj komentarz