Pomysł na zdrowy i szybki obiad!

, 12 kwietnia 2014 Tagi , , , , ,

Będąc na diecie bardzo często musimy odmawiać sobie swoich ulubionych potraw i produktów, przez co często wydaje nam się, że dieta odchudzające zabiera nam z życia to co najlepsze – smaki. Na szczęście istnieje wiele przepisów na przepyszne, ale jednocześnie niskokaloryczne i zdrowe dania, które swobodnie możemy zjeść będąc na kuracji odchudzającej. Przedstawiamy 5 pomysłów na zdrowy i niskokaloryczny obiad.

Pieczony łosoś z warzywami

Składniki: filet około 100 gram łososia norweskiego, marynata: ząbek czosnku, ciemny sos sojowy, ocet ryżowy, słodki sos chili, przyprawa do ryb, oliwa, sól, pieprz, tymianek i plasterek cytryny.

[AdSense-A]

Sposób przygotowania: Składniki na marynatę ucieramy ze sobą i zakrapiamy odrobiną oliwy i sosem sojowym. Fileta nacieramy marynatą i wkładamy do lodówki na około 1 godzinę, żeby przyprawy zdążyły się przegryźć. Po godzinie wkładamy łososia do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni. Pieczemy około 20-25 minut.  Pysznie smakuje z dodatkiem warzyw.

Lasagne z cukinią

Składniki: 2 duże cukinie, 250 gram chudego mięsa mielonego, 1 cebula, ząbek czosnku, oliwa z oliwek, 1 łyżka koncentratu pomidorowego, ser mozarella, puszka pomidorów , ulubione przyprawy do smaku.

Sposób przygotowania: Cukinię kroimy w plastry i podsmażamy na patelni z odrobiną oliwy – najlepiej jeśli będzie to patelnia grillowa. Następnie smażymy mięso mielone doprawione solą i pieprzem a po chwili dodajemy posiekaną cebulę i czosnek. Kiedy całość się zarumieni, dodajemy pomidory z puszki i koncentrat pomidorowy. W międzyczasie przyprawiamy. Kiedy wszystko jest gotowe przekładamy składniki do naczynia  żaroodpornego, uprzednio odsączając produkty z tłuszczu. Pieczemy około 20-30 minut w temperaturze 180 stopni.

Kotleciki z cukinii

Składniki: 1 duża cukinia, 1 jajko, bułka tarta, mąka, sól, pieprz

Sposób przygotowania: Cukinię obieramy ze skórki, a następnie ścieramy na największych oczkach tarki. Następnie solimy warzywa i czekamy około 15 minut, aż puści ono wodę. Wyciskamy sok z cukinii i dodajemy do niej około 3 łyżek mąki i 1 jajko, aby uzyskać bardziej gęsty farsz, który doprawiamy jeszcze solą i pieprzem. Kolejnym krokiem jest uformowanie kotlecików, obtoczenie ich w bułce tartej i usmażenie z dwóch stron na rozgrzanym oleju. Podajemy z dodatkiem surówki.

Grillowany kurczak z sałatką

Składniki: pierś kurczaka, pomidorki koktajlowe, papryka żółta, czarne oliwki, ser typu feta sałatkowy, zioła do drobiu, oliwa, sałata lodowa, chili w płatkach, oregano, bazylia, oliwa chili-czosnek.

Sposób przygotowania: Kurczaka kroimy na większe kawałki. Marynujemy w ziołach, chili i oleju. Piekarnik nastawiamy na 250 stopni C. Warzywa kroimy na kawałeczki i dodajemy do sałaty. Dodajemy ser feta i skrapiamy oliwą. Kurczaka pieczemy około 20 min.

Młode ziemniaczki z sadzonym jajem i mizerią

Składniki: młode kartofle, 2-3 jajka, jogurt naturalny, ogórek, odrobina prawdziwego masła

Obiad bardzo prosty pozwalający docenić podstawowe składniki polskiej kuchni.

Sposób przygotowania: Młode ziemniaczki myjemy i wkładamy do osolonej wody, gotujemy. Ogórki zielone myjemy i kroimy na cienkie plastry. Wrzucamy do miski, posypujemy solą i pieprzem i czekamy aż ogórek puści soki, następnie dodajemy jogurt naturalny (można dodać również koperek, szczypiorek czy też drobno posiekaną cebulkę). Rozgrzewamy patelnię, na wolnym ogniu roztapiamy odrobinę masła, rozbijamy jaja, lekko je solimy i przyprawiamy innymi dowolnymi przyprawami (ewent. szczypiorkiem), zwiększamy płomień gazu i przysmażamy – z jednej lub z dwóch stron według upodobania.

Poprzedni

Co to jest trening personalny?

5 pomysłów na zdrową i niskokaloryczną kolację!

Następny

Dodaj komentarz