Przewodnik po naturalnych suplementach diety

13 maja 2015 Tagi , , , , ,

Walka z nadprogramowymi kilogramami nie należy do łatwych i często wymaga posiłkowania się tzw. wspomagaczami. Choć nic nie zastąpi regularnego wysiłku fizycznego i zdrowej, zbalansowanej diety, istnieją produkty, które są w stanie przyśpieszyć stratę wagi.

Dostarczają one organizmowi niezbędnych witamin i minerałów, pozytywnie działają na poziom cholesterolu i układ trawienny. Mowa tu o coraz popularniejszych, naturalnych suplementach diety. Oto krótki przewodnik po najpopularniejszych naturalnych suplementach diety.

Spirulina

Algi morskie z grupy sinic, bogate źródło białka i jednocześnie bardzo silny antyoksydant. Analizując właściwości spiruliny natrafiamy na naprawdę szeroki wachlarz składników – oprócz enzymów i witamin (głównie witaminy z grupy B) znajdziemy tu bioflawonoidy, kwas foliowy i nienasycone kwasy tłuszczowe, przede wszystkim wspomagający odchudzanie kwas linolowy CLA. Spirulina stabilizuje naturalną florę przewodu pokarmowego, wspomagając przy tym proces trawienia. Zawarta w niej fenyloalanina normalizuje poziom cukru we krwi i ogranicza apetyt.

Chlorella

Glon z gromady zielenic będący największym źródłem chlorofilu oraz witaminy B12. Ze względu na wysoką zawartość bogatego w aminokwasy białka polecana jest osobom przebywającym na diecie wegańskiej. Chlorella posiada silne właściwości oczyszczające organizm – dzięki swojej unikalnej budowie komórkowej wiąże toksyny i metale ciężkie i usuwa je z organizmu. Wzmacnia także układ trawienny i obniża kwasowość organizmu.

Młody jęczmień

Działają przeciwzapalnie i jest bogaty w beta-karoten (posiada go więcej niż marchew) i witaminę C (więcej niż pomarańcza). Co jednak najbardziej istotne dla wszystkich odchudzających się osób, młody jęczmień to prawdziwe bogactwo błonnika i aminokwasów. Przyśpiesza metabolizm tłuszczów w organizmie, usprawnia działanie jelita grubego i korzystnie wpływa na poziom cholesterolu w organizmie.

Jagody goi

Zwane są najzdrowszym owocem świata. Suszone jagody są niezwykle bogate w składniki odżywcze i witaminy. Są doskonałym źródłem białka i żelaza, witaminy C i beta karotenu. Swoje wartości odchudzające zawdzięczają nienasyconym kwasom tłuszczowym (przede wszystkim kwas linolowy) oraz kwasowi omega 6. Zawarty w nich beta-sisterol obniża natomiast cholesterol.

Jagody acai

Dzięki dużej zawartości błonnika pozytywnie wpływają na pracę jelit i proces trawienia. W przeciwieństwie do jagód acai są dość kaloryczne (ok. 80 kcal w 100g), jednak ich spożycie powoduje długotrwałe uczucie sytości, co sprawia, że w efekcie pomagają w ograniczaniu dziennego zapotrzebowania na kalorie. Są bogate w witaminy (m.in. witaminę A, B, B1 oraz C) i przeciwutleniacze, dzięki czemu przeciwdziałają wyjałowieniu organizmu wskutek diety.

Wszystkie z tych produktów można kupić w internecie. Warto zwrócić uwagę na jakość i cenę. Wysokiej jakości produkty w promocyjnych cenach znajdziemy m.in. w PodarujZdrowie.pl na stronie Kupon.pl.

Poprzedni

10 sposobów na walkę ze stresem

11 skutków ubocznych diet odchudzających

Następny

Dodaj komentarz