Strona główna Jedzenie Skuteczna dieta pudełkowa

Skuteczna dieta pudełkowa

239
0
PODZIEL SIĘ
Skuteczna dieta pudełkowa
5 (100%) 1 vote

We współczesnym świecie właściwe odżywianie ma ogromne znaczenie dla większości osób. Smaczna i zdrowa dieta stanowi podstawę dobrego samopoczucia i pozwala zachować energię przez cały dzień. Sposób odżywiania ma znaczący wpływ na nasze samopoczucie przez cały dzień, dlatego jeśli chcemy zredukować wagę poprzez zmniejszenie dziennej dawki spożywanych kalorii to powinniśmy zrobić to rozsądnie zapewniając organizmowi podstawowe składniki odżywcze.

Dieta pudełkowa – pożywna, zdrowa i niskokaloryczna

Dieta stworzona przez profesjonalistów zwana dietą pudełkową to obecnie jedna z najbardziej popularnych diet stosowanych przez wiele osób. Polega na tym, że wszystkie dania są starannie dobrane i przygotowanie przez profesjonalistów w oparciu o preferencje zamawiającego, a następnie zapakowane w pudełko i dostarczone pod wskazany adres. Całe menu jest wyliczone na dzienne zapotrzebowanie energetyczne danej osoby w oparciu o indeks glikemiczny, styl życia oraz inne kryteria.

Kto powinien skorzystać z diety pudełkowej?

Wiele osób nie potrafi tak przygotowywać potraw, aby posiłek był w pełni energetyczny, a jednocześnie obfitował we wszystkie niezbędne składniki mineralne i witaminy. Dieta pudełkowa przygotowana przez dietetyków pozwala bez wysiłku zgubić kilka kilogramów, a jednocześnie nie powoduje niedoborów cennych mikroelementów. Może z niej skorzystać każda zdrowa osoba, która chce schudnąć lub utrzymać prawidłową masę ciała. Obecnie korzystają z niej także sportowcy, osoby ukierunkowane na zdrowy styl życia, z nietolerancją glutenu albo laktozy, a także osoby chorujące na niedoczynność tarczycy oraz cukrzycę. Oczywiście przed przystąpieniem do diety pudełkowej należy poinformować dietetyka o swoich schorzeniach, aby odpowiednio określił dietę dopasowując ją do potrzeb konkretnej osoby.

W jakim celu stosuje się wskaźnik glikemiczny?

Indeks glikemiczny (IG) pokazuje wpływ spożycia określonej ilości danego składnika pokarmowego na poziom glukozy we krwi w ciągu 120 minut po posiłku. Pozwala on określić, jak gwałtownie prośnie poziom glukozy we krwi po zjedzeniu konkretnego produktu spożywczego. W związku z tym możemy wyróżnić produkty spożywcze o niskim, średnim lub wysokim wskaźniku glikemicznym. Warto pamięta, że im niższa wartość IG, tym korzystniej wpływa na nasze zdrowie. Jest to znacznie lepsze kryterium niż ilość kalorii, gdyż kaloryczność węglowodanów jest zbliżona, a jednak pieczywo lub makaron z białej mąki mają znacznie wyższy indeks glikemiczny niż te z mąki razowej.

Optymalnie skomponowana dieta dzienna

Dietetycy zadbają o to, aby wśród potraw dietetycznych wchodzących w skład diety pudełkowej stanowiły odpowiednie składniki o niskim indeksie glikemicznym, za to bogate w błonnik i mikroelementy. Na stronie https://nutridieta.pl/ prezentowane są różne diety oraz przykładowe zestawy menu. Warto pokreślić, że dieta pudełkowa to pełnowartościowe dania, które pozwalają odżywiać się smacznie i zdrowo, a dodatkowo specjaliści ds. żywienia umiejętnie dobierają potrawy do preferencji kulinarnych nawet bardzo wymagających klientów.

PODZIEL SIĘ