Trening z piłką lekarską

, 19 kwietnia 2015 Tagi , , , , , , , , ,

Piłka lekarska jest doskonałym narzędziem do treningu. Trening z piłką lekarską poprawia ogólną kondycję naszego ciała oraz w zależności od wykonywanych układów ćwiczebnych pozwalają pracować nad konkretnymi partiami ciała.  Zapoznaj się z treścią poniższego artykułu i dowiedz się, jak ćwiczyć z piłką lekarską, aby efekty naprawdę cię zachwyciły.

Ćwiczenia z piłką lekarską pomagają przede wszystkim wyrzeźbić mięśnie brzucha i sprawić, że będzie on jędrny i płaski. Nie są one skomplikowane i mogą być wykonywane niezależnie od wieku, czy płci. Pamiętajmy o tym, że piłki są dostępne w różnych rozmiarach i powinny być dobierane w zależności od stopnia zaawansowania treningu i formy mięśni brzucha. Osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z ćwiczeniami przy użyciu piłek powinny wybrać te najlżejsze, których waga nie przekracza 1 kilograma. Następnie w miarę systematycznego treningu można stopniowo zwiększać ciężar przyrządu.

[AdSense-A]

Trening z piłką lekarską – Przykładowe ćwiczenia z piłką lekarską:

WYRZUTY PIŁKĄ LEKARSKĄ W TYŁ

Ustaw się niedaleko ściany, od której możesz odbijać piłkę lekarską. Proponowana odległość – kilka metrów. Następnie chwyć piłkę oburącz, stopy ustaw w lekkim rozkroku – na szerokość barków, zaś kolana trzymaj lekko ugięte. Teraz rzuć piłką nad głową za siebie – najdalej jak potrafisz.

WYRZUTY PIŁKĄ LEKARSKĄ W PRZÓD

Ustaw się przed ścianą w odległości ok 80cm od ściany. Weź piłkę lekarską do rąk i trzymaj ją oburącz na wysokości klatki piersiowej. Stopy postaw w lekkim rozkroku mniej więcej na szerokość barków, kolana lekko ugnij. Teraz rzuć piłką w ścianę z maksymalną siłą – wypchnij piłkę do przodu najmocniej jak potrafisz a następnie ją złap. Ćwiczenie powtórz minimum 15 razy.

BRZUSZKI Z PIŁKĄ LEKARSKĄ

Połóż się na podłodze, zegnij kolana i zbliż stopy, jak najbliżej tułowia. Poproś partnera, bądź koleżankę o przytrzymanie twoich stóp nogami. W pozycji startowej trzymaj piłkę na klatce piersiowej. Następnie podnieś plecy i wykonaj ruch jak przy tradycyjnych brzuszkach w końcowej fazie dotykając klatką piersiową nóg oraz oddając piłkę partnerowi. Ćwiczenie wykonaj w trzech seriach razy po 20 powtórzeń.

ĆWICZENIE MIĘŚNI SKOŚNYCH BRZUCHA

Usiądź na podłodze plecami do osoby towarzyszącej ci przy wykonywaniu ćwiczeń. Oprzyjcie się o swoje plecy. Wyciągnij nogi do przodu i trzymaj piłkę nad udami obiema rękami. Teraz skręcaj tułów najmocniej jak możesz w prawo i podaj piłkę partnerowi, który ją odbierze i poda ci ją z drugiej strony. To ćwiczenie doskonale wpływa na mięśnie skośne brzucha.

WYKROKI Z PIŁKĄ LEKARSKĄ

Ustaw się prosto, piłkę trzymaj obiema rękami wyciągniętymi do przodu przed siebie. Teraz wykonaj wykrok lewą stopą do przodu w taki sposób, aby obydwa kolana były zgięte. W tej pozycji pozostać 5-10 sekund, po czym wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz ćwiczenie 15-20 razy.

Jak ćwiczyć z piłką lekarską?

Trening z piłką lekarską nie powinien być traktowany przez nas jak prosta zabawa czy ćwiczenie ze zwykłą piłką. Należy zwrócić uwagę na wagę piłki, gdyż wybór zbyt lekkiego sprzętu nie da nam większych rezultatów. Ćwiczyć należy regularnie, zaś sam trening powinien trwać minimum pół godziny – optymalnie 45-60 minut. Trening z piłką lekarską najlepiej wykonywać w seriach – np. 5 ćwiczeń wykonywane w 3-4 seriach po 20 powtórzeń. Skoncentruj się nie na ilości, lecz na jakości wykonywanych ćwiczeń. Ćwiczenia rób dokładnie analizując ruch mięśni i poziom ich wykorzystania podczas ćwiczenia. Podczas treningu należy również zadbać o maksymalne wykorzystanie swojej szybkości i siły – chodzi tu głównie o ćwiczenia polegające na wyrzucie piłki, podaniu jej drugiej osobie, długości trzymania piłki w określonej pozycji itd. Ważne jest również przygotowanie do treningu. Pamiętaj o tym, aby przystąpić do niego będąc wypoczętym i rozgrzanym – min. 5-10 minut rozgrzewki pomoże nam uchronić mięśnie przed ich zerwaniem. Zadbaj o wygospodarowanie odpowiednio dużej przestrzeni, która pozwoli Ci na należyte wykonanie ćwiczeń – najlepiej 1-3 razy w tygodniu.

[colored_box color=”eg. blue, green, grey, red, yellow”]Piłki lekarskie stosowane są najczęściej w fizjoterapii oraz do ćwiczeń ogólnorozwojowych. W zależności od przeznaczenia w sklepach medycznych i sportowych znajdziemy piłki lekarskie o wadze od 1kg do 10kg.[/colored_box]

 

Poprzedni

Skutki niedoboru magnezu

Wysokobiałkowa dieta Clarka

Następny

Dodaj komentarz