Strona główna Fitness Trzymaj formę na basenie

Trzymaj formę na basenie

682
0
PODZIEL SIĘ
Trzymaj formę na basenie
Oceń wpis

Regularna aktywność fizyczna to prosty i skuteczny sposób na idealną sylwetkę, zdrowe ciało i dobre samopoczucie. Wśród wielu dyscyplin sportu, którymi możemy się zająć na szczególną uwagę zasługuje pływanie.

Dlaczego? To sport, który możemy uprawiać niezależnie od naszego stanu zdrowia czy wagi. Co więcej, nie obciąża naszych stawów i kręgosłupa, dzięki czemu może być uprawiany nawet przez osoby w starszym wieku.

Decydując się na regularne odwiedzanie basenu warto jednak zadbać o to, by nasze pływanie było jak najbardziej efektywne. W jaki sposób dbać o formę na basenie? Czy warto wyposażyć się w dodatkowy sprzęt? Spróbujmy odpowiedzieć na te pytania.

Najważniejsza jest regularność

Jeśli zależy ci na tym, by wizyty na basenie przynosiły rzeczywiste korzyści musisz pamiętać przede wszystkim o tym, że najważniejsza jest regularność treningów. Nie muszą być bardzo intensywne czy długie, ważne, żebyś zajmował się nimi regularnie. Tylko wtedy twoje ciło przyzwyczai się do aktywności fizycznej.

Sprzęt może ci pomóc

Nie da się jednak ukryć, że “zwyczajne” pływanie, choć dla większości z nas jest bardzo przyjemne, nie zawsze pozwala na wzmacnianie naszego ciała tak jak byśmy tego chcieli. Dlatego też warto wykorzystać różnego rodzaju sprzęt oraz przydatne akcesoria, dzięki którym nasze mięśnie będą musiały wykonać większą pracę. Pamiętajmy jedynie o tym, żeby wykorzystywać wysokiej jakości atestowany sprzęt, który możemy znaleźć w renomowanych sklepach pływackich takich jak https://www.klubben.pl/.

Rękawice i płetwy – zwiększ siłę mięśni

Jednym z rozwiązań, dzięki którym trening na basenie może być znacznie bardziej efektywny są płetwy, rękawice oraz wiosełka. Jak sprawdzić czy potrzebujesz sprzętu do treningu pływania? To bardzo proste – przyda ci się jeśli dopiero uczysz się pływać, zależy ci na większej prędkości na torze lub chcesz zwiększyć pracę mięśni.

Bojka – gdy chcesz popracować nad pracą rąk

Jeśli pływasz dobrze i zależy ci głównie na wzmocnieniu rąk przyda ci się specjalna bojka, którą utrzymujesz pomiędzy swoimi nogami. Dzięki temu w czasie treningu pracujesz wyłącznie rękoma co doskonale wzmacnia ramiona oraz barki.

Deska do pływania – gdy czujesz się niepewnie lub czas na nogi

Wiele osób, które chciałyby korzystać z dobrodziejstwa regularnych wizyt na basenie obawia się, ponieważ nie potrafi zbyt dobrze pływać i obawia się zmęczenia. Tymczasem istnieją akcesoria, dzięki którym możemy pływać bezpiecznie. Jednym z nich są deski do pływania – lekkie, dopasowane do kształtu ciała sprawdzą się zarówno w przypadku osób, które dopiero uczą się pływać jak i w przypadku osób, które chcą skupić się na pracy nóg. Wystarczy bowiem ująć deskę w dłoń i płynąć jedynie machając nogami.

Podsumowując, jeśli zależy nam na tym, by wizyty na basenie nie tylko sprawiały nam przyjemność, ale również przyczyniały się do utraty kilogramów oraz wzmocnienia naszej kondycji warto wspomagać się nowoczesnym sprzętem do pływania. Używanie go jest naprawdę proste – poradzi sobie z tym nawet amator.

PODZIEL SIĘ