Wady diety kapuścianej

, , 15 kwietnia 2015 Tagi , , ,

Dieta kapuściana to jedna z bardziej popularnych w Polsce diet. Zyskała popularność wiele lat temu, gdy prezydent Kwaśniewski przyznał, że schudł właśnie dzięki stosowaniu tej diety. Jej proste zasady i niewielkie koszty, czynią z niej dietę, którą mogą zainteresować się wszyscy. Niestety nie jest pozbawiona wad.

W diecie kapuścianej, podstawowym pożywieniem jest rzecz jasna kapusta. Sama dieta trwa tylko 7 dni, w trakcie, których możemy schudnąć nawet około 6 kilogramów. Oczywiście efekt będzie jeszcze lepszy, jeśli do kapusty spożywanej w sporych ilościach dodamy aktywny styl życia, zaczniemy ćwiczyć, uprawiać sport.

Zasady diety

Dieta opiera się na jadłospisie, w którym najważniejszą rzeczą są dania z kapusty, a przede wszystkim odpowiednio przygotowana zupa kapuściana. Dieta kapuściana nie polega jednak na jedzeniu wyłącznie kapusty. Dozwolone są również inne warzywa. Takie posiłki w opinii wielu osób są dość monotonne i nie zawsze smaczne, jednak efekty diety działają motywująco i zachęcają do dalszego stosowania jej stosowania Niestety – niewątpliwa skuteczność tej diety nie oznacza, że jest bez wad.

Wady diety kapuścianej

Wpisując w wyszukiwarce internetowej, „dieta kapuściana wady”, nie przeczytamy o wszystkich, niektóre z nich, z innego punktu widzenia są zaletami. Wadą diety kapuścianej, jest charakterystyczna dla kapusty, duża dawka witaminy C. To oczywiście witamina ważna dla zdrowia, pomocna na przykład w stanach przeziębieniowych, nadmierne jej spożycie jednak może przyczynić się do wielu problemów zdrowotnych – na przykład do powstawiania kamieni nerkowych jeśli organizm ma skłonność ich tworzenia.

Red cabbage soup (sauerkraut)
Fot. Depositphotos

Inne wady

Spośród wielu wad diety kapuścianej, większość odchudzających się przy jej pomocy, wymienia monotonność takiej diety. Tak jest w rzeczywistości. Konieczność spożywania dość monotonnych posiłków, aż przez 67 dni jest dość trudna. Nie bez znaczenia jest również to, że takiemu jedzeniu mogą temu towarzyszyć przykre dolegliwości, zarówno ze strony układu pokarmowego, jak i dolegliwości innego rodzaju – osłabienie czy zawroty głowy. Problemem bowiem jest w tej diecie zbyt mała ilość witamin i minerałów, które są dostarczane organizmowi. Witaminy C jest w nadmiarze, innych składników jednak jest dużo za mało.

Efekt jojo

Spośród wielu wad diety kapuścianej, warto jeszcze wspomnieć o efekcie jojo. Charakterystyczny dla diet, które trwają bardzo krótko i są intensywne, może spowodować, gwałtowny wzrost wagi po zakończeniu diety. Jeśli więc kończymy dietę kapuścianą, bardzo powoli należy wracać do starych nawyków, żywieniowych. To jest bardzo istotne.

Prosta, ale monotonna. Tania, jednak nie pozbawiona wad. Niewątpliwie skuteczna. Taka jest właśnie dieta kapuściana. Stosowanie jej na pewno skończy się pozytywnym skutkiem, niewątpliwie bowiem zauważymy spadek masy ciała. Ryzyko efektu jojo i dolegliwości w trakcie stosowania diety, mogą nas jednak do niej skutecznie zniechęcić. Warto więc jej stosowanie przemyśleć, jeśli jednak jesteśmy pewni, po prostu zacząć i tracić masę ciała dzięki daniom z kapusty.

Poprzedni

Przyczyny braku apetytu rano

Jak pobudzić apetyt?

Następny

Dodaj komentarz