Strona główna FIT kobiety Nie wiesz jak zmotywować się do ćwiczeń? Poznaj sprawdzone sposoby!

Nie wiesz jak zmotywować się do ćwiczeń? Poznaj sprawdzone sposoby!

575
0
PODZIEL SIĘ

Jesteś w trakcie swojej przygody z aktywnym trybem życia, a może dopiero zaczynasz ćwiczyć? Bez względu na to, każdej z nas zdarza się słabszy dzień, gdy na nic nie mamy sił ani chęci. To jednak wcale nie oznacza, że powinnaś tego dnia odpuszczać zaplanowany trening! W tym artykule dowiesz się, jak zmotywować się do ćwiczeń, nawet jeśli czasem wydaje Ci się, że to niemożliwe!

Codzienne obowiązki, praca, dom? Czasem po prostu padasz bez energii na kanapę i nic nie jest w stanie Cię z niej podnieść? Tak wcale nie musi być!
A może z dnia na dzień przekładasz wyjście na trening? Codziennie obiecujesz sobie, że “jutro” już na pewno? Jutro jest dziś!
W tym artykule dostarczę Ci cennych rad i wskazówek, jak zmotywować się do ćwiczeń. Mam nadzieję, że weźmiesz je sobie do serca, przemyślisz a w praktyce – zastosujesz je na co dzień!

1. Zastanów się co jest przyczyną niechęci

Podstawą znalezienia rozwiązania jest odnalezienie przyczyny. Kupiłaś karnet ale nie chce Ci się chodzić na siłownię? Być może na innych zajęciach czułabyś się lepiej? A może po prostu nie potrafisz obsługiwać wszystkich sprzętów i boisz się napotkać złośliwe spojrzenia innych? Zapewne nie wiesz, ale wiele siłowni ma specjalne strefy “dla kobiet”, gdzie nie muszą one podczas ćwiczeń przejmować się swoim wyglądem, czy obawiać natarczywych spojrzeń.
Spróbuj znaleźć przyczynę swojej niechęci. Być może powinnaś ćwiczyć rano, gdy masz więcej energii, zamiast wieczorem. Lub inaczej komponować swój trening.

2. Wyznaczaj sobie realne cele

Jeśli zastanawiasz się, jak zmotywować się do ćwiczeń, pamiętaj o tym, że zbyt trudny do osiągnięcia cel może Cię tylko zniechęcić, a nie zmotywować! Obiecujesz sobie schudnąć 15 kg w dwa miesiące, a potem jesteś załamana, gdy się nie udaje? Wyznacz sobie realny cel, do którego możesz dążyć sukcesywnie ale bez niepotrzebnego stresu! Przede wszystkim – nie obiecuj sobie nic, czego wiesz, że nie możesz osiągnąć (np. w tak krótkim czasie)!

3. Trzymaj się planu!

Przygotowanie planu treningowego jest świetnym motywatorem, dla osób, które nie wiedzą jak zmotywować się do ćwiczeń. Jednak równie ważne, co stworzenie planu jest… trzymanie się go! Jeśli w Twoim grafiku trening pojawia się 3 razy w tygodniu, nie omijaj go, mówiąc, że “nadrobisz” w przyszłym tygodniu robiąc o jeden więcej niż masz to zaplanowane.
Sama wiesz, że prędzej czy później dojdzie do sytuacji, w której treningów “do nadrobienia” będzie więcej niż tych wykonanych!

4. Zapewnij sobie maksimum komfortu

Jeśli ćwicząc czujesz się dobrze, tym chętniej ćwiczysz! Takie rady wydawać się mogą banalne, ale pamiętaj, że trening to czas tylko dla Ciebie. Jeśli ćwiczysz w domu – zapewnij sobie dużo miejsca, wywietrz mieszkanie, włącz ulubioną muzykę. Jeśli biegasz wcale nie musisz tego robić po zatłoczonym mieście – lepiej będzie wybrać park czy mniej tłoczne przedmieścia.
Twoje otoczenie ma znaczenie!

5. Obserwuj postępy

Chyba każdy, kto wie dobrze jak zmotywować się do ćwiczeń, odpowie, że to, co najbardziej motywuje to postępy! Obserwuj swoje ciało – jeśli Ci to pomoże, zapisuj wymiary lub rób zdjęcia (pamiętaj aby wykonywać je o jednej stałej porze dnia w równych odstępach czasu). Nie wpadaj jednak w przesadę! Codzienne ważenie się nie jest wcale dobrą praktyką!
Pamiętaj także, że Twoje postępy nie zawsze będą widoczne “na pierwszy rzut oka”. Po treningach zmienia się nie tylko Twoje ciało, ale także Twoja kondycja czy… wyniki badań!

6. Znajdź partnera do ćwiczeń

Wiele z nas potrzebuje wsparcia podczas treningów. Dobrym rozwiązaniem dla nich jest znalezienie treningowego partnera. Wspólny trening nie tylko umacnia więzi, ale daje także sporo innych korzyści – wyzwala większą energię i chęć współzawodnictwa. Jednocześnie napędza i motywuje do działania.
Jeśli nie masz osoby, przy której ćwicząc, czułabyś się komfortowo możesz skorzystać z usług zawodowego trenera. Trener personalny nie tylko pomoże prawidłowo przygotować Ci plan treningowy, ale także zaprezentuje jak poprawnie wykonywać ćwiczenia i będzie motywował w trudnych chwilach. Ponadto, jego zadaniem jest zapewnienie Ci maksymalnego komfortu podczas ćwiczeń, dlatego ćwicząc z trenerem personalnym możesz być spokojna i skupiona na ćwiczeniach.

7. Pamiętaj, że robisz to dla siebie!

Nawet jeśli znajdziesz partnera do ćwiczeń, pamiętaj, że Twoim głównym zadaniem nie jest osiągnięcie lepszych efektów “niż on”, tylko “niż ty poprzednim razem”. Ćwiczysz dla siebie – dla swojego zdrowia, figury i samooceny. Nie porównuj się z nikim innym!
Koleżanka chudnie dużo szybciej niż Ty? Nie przejmuj się! Każdy ma swoje tempo! Nie patrz na innych – bardziej wysportowanych, szybszych, szczuplejszych – bądź dla siebie najważniejsza!

8. Myśl pozytywnie

Starasz się ćwiczyć regularnie, zdrowo się odżywiasz i mimo to nie widzisz efektów? Pamiętaj – potrzebujesz czasu aby je zobaczyć! Myśl pozytywnie – dąż do celu (realnego), który chcesz osiągnąć!
Wiele może Ci pomóc jego wizualizacja – chciałabyś zrzucić 20 kg a kolejne wakacje mijają? Na początku wyznacz sobie cel: 20 kg w 10 miesięcy brzmi całkiem realnie. Potem opracuj swój plan – co ograniczysz w swojej diecie, jak często będziesz wykonywać treningi itd. I choć dziś od Twojego celu dzieli Cię 20 kg i blisko rok, to wyobraź sobie jak cudownie będzie za rok wyjść na plażę w kostiumie kąpielowym!

9. Co jakiś czas – spraw sobie przyjemność!

Nic tak nie motywuje kobiety jak zakupy! Regularnie chodzisz na treningi – zainwestuj w nowy strój, który pięknie podkreśli Twoje wyrzeźbione ciało!
Jesteś w trakcie zrzucania kilogramów? Na pewno lepiej poczujesz się kupując spodnie o dwa rozmiary mniejsze! Pamiętaj jednak, żeby szczególnie podczas odchudzania, nie zmieniać co 2 kilogramy całej garderoby. Chyba lepiej zrobić to, gdy osiągniesz już swój zamierzony cel, prawda?

Oto 9 sprawdzonych sposobów, jak zmotywować się do ćwiczeń. Mam nadzieję, że wykorzystasz je, gdy następnym razem nie będzie chciało Ci się wyjść z domu na trening.
Jednocześnie pamiętaj, że doba każdego człowieka liczy sobie tyle samo godzin, a przecież inni także zajmują się pracą, mają życie prywatne i…czas oraz chęci na trening! Wypróbuj moje rady, jak zmotywować się do ćwiczeń już dziś a efekty Twoich treningów przyjdą niebawem!

Trener Personalny
Katarzyna Habura

[email protected]
www.fitkat.pl

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.