Wspomaganie odchudzania – proste metody na schudnięcie

4 maja 2014 Tagi

Nie ma chyba osoby, która co najmniej raz w swoim życiu nie byłaby na diecie. Sposoby na zrzucenie zbędnych kilogramów pojawiają się nawet w kolorowych magazynach. Coraz częściej odchudzaniem zajmują się profesjonaliści, którzy podkreślają, że nie ma diet cud, a efektywne pozbycie się zbędnych kilogramów należy rozłożyć w czasie. Samą dietę należy potraktować głównie jako zmianę nawyków żywieniowych, które dodatkowo warto wspierać aktywnością fizyczną.

Dobrze zbilansowana dieta

Podstawą każdego odchudzania jest dobrze dobrana dieta, dopasowana do trybu życia osoby odchudzającej się. Nie wystarczy jedynie ograniczenie ilości spożywanych kilokalorii, chociaż nawet laicy wiedzą, że w czasie diety odchudzającej można zapomnieć o słodyczach, słodkich ciastkach czy fast foodach. Dostarczają one organizmowi jedynie pustych kilokalorii, które bardzo szybko zamieniane są w niepotrzebną tkankę tłuszczową. Dieta powinna zaspokoić potrzeby organizmu w zakresie dostarczanych witamin i mikroelementów, dlatego powinno w niej być sporo warzyw i owoców, chude mięso – najlepiej drób albo ryby, oraz niewielka ilość węglowodanów w postaci ciemnego pełnoziarnistego pieczywa, pełnoziarnistych makaronów i ciemnego ryżu oraz kasz.

Odchudzające napoje

Wspomaganie odchudzania jest możliwe już na etapie uzupełniania ilości płynów. Uczucie głodu doskonale zaspokaja woda mineralna, najlepiej niegazowana, którą należy w ciągu dnia spożywać w ilości co najmniej 2 litrów. Uzupełnienie diety mogą stanowić niesłodzone herbaty, herbaty ziołowe czy kawa, przy czym warto pamiętać, że sama kawa działa moczopędnie. W praktyce należy na każdą wypitą filiżankę kawy wypić dokładnie tyle samo wody mineralnej.

Zielona i czerwona herbata

Oprócz zagłuszania głodu napoje mogą spełniać dodatkowe funkcje. Zielona herbata, pita każdego dnia w ilości co najmniej jednego kubka, przyspiesza oczyszczanie organizmu, zaś herbata czerwona pu-erh znana jest ze swoich właściwości wspomagających odchudzanie. W przeciwieństwie do senesu, który często jest wykorzystywany w odchudzających herbatkach ziołowych, pu-erh nie wykazuje działania uzależniającego i nie rozstraja perystaltyki jelit. Producenci suplementów diety oferują także specjalne produkty, które należy rozpuścić w wodzie mineralnej. Ich działanie ma także wspomagać procesy odchudzania, a bardzo często ich głównym składnikiem są produkty, zmniejszające łaknienie.

Suplementy diety

Kolejnymi składnikami, które wspomagają odchudzanie, są różnego rodzaju preparaty. Ich zadanie jest wszechstronne – od ograniczania chęci na produkty słodkie (takie działanie wykazuje głównie chrom, ale na rynku można spotkać także produkty oparte na białej morwie o podobnym działaniu), poprzez wspomaganie spalania tłuszczu (l-karnityna), po wszystkie zestawy składników, które uzupełniają tracone w czasie odchudzania witaminy oraz dostarczają organizmowi odpowiedniej dawki energii. Tego rodzaju produkty różnią się nie tylko efektem, ale także sposobem przyjmowania. Niektóre z nich, zwłaszcza te z dużą zawartością octu jabłkowego, błonnika czy alg, należy przyjmować pół godziny przed posiłkiem, aby organizm przyswajał mniejszą ilość pokarmu. Inne przyjmuje się tylko raz dziennie, po głównym posiłku. Na rynku są też dostępne preparaty, które należy przyjmować rano i wieczorem, a skład tabletek na każdą ze wskazanych części dnia nieco się różni efektem działania.

Aktywność fizyczna

Oprócz diety aktywność fizyczna powinna stanowić główny czynnik, który wspomaga odchudzanie. Najważniejsze, aby ćwiczenia fizyczne, bieganie czy pływanie były zajęciami regularnymi, uprawianymi przynajmniej 3 razy w tygodniu przez co najmniej 30 minut. Dopiero takie działania gwarantują efektywne odchudzanie.

Poprzedni

Piwo a cholesterol

Jak pozbyć się cellulitu?

Następny

Dodaj komentarz