Strona główna Jedzenie Zasady diety garściowej

Zasady diety garściowej

1100
0
PODZIEL SIĘ
Zasady diety garściowej
Oceń wpis

Dieta garściowa powstała z myślą o tych, którzy w walce o szczupłą sylwetkę nie lubią liczyć kalorii. Jest to dość popularna dieta reklamowana przez holywodzkie gwiazdy, które podkreślają jej prostotę i jasne zasady jakie w niej obowiązują.

Zasady diety garściowej

Stosując dietę garściową przede wszystkim należy pamiętać o tym, aby spożywać regularne posiłki co 2-3 godziny. Co istotne każda porcja przypadająca na jeden posiłek musi zmieścić się w dłoni. Jak obliczona przeciętna pojemność dłoni to 250 g lub 250 ml. Jednak trzeba od razu zaznaczyć, że nie oznacza to, że możemy jeść wszystko! W diecie garściowej jest wiele produktów, których osoby ją stosujące, nie mogą ich spożywać. Przede są to pokarmy tłuste, jak również słodycze czy tzw. dań w proszku typu sosy itp. Z diety eliminuje się również mięsa i wszelkiego rodzaju białe pieczywo. Natomiast podczas stosowania diety garściowej jak i przypadku wszelkiej innej diety należy pamiętać o przyjmowaniu dużo płynów zwłaszcza wody. Można pic kawę i herbatę ale oczywiście bez cukru. Przyrządzając jadłospis koniecznie trzeba uwzględnić w nim zasady odzwierciedlone piramidzie żywienia. I tak w codziennym menu osoby stosującej dietę garściową powinny znaleźć się takie produkty jak: produkty pełnoziarniste, ryby, owoce i warzywa.

O czym należy pamiętać stosując dietę garściową?

Rozpoczynając przygodę z dietą garściową trzeba mieć świadomość, że początkowo ilość posiłków może być niewystarczająca. Organizm nie jest przyzwyczajony do takiego sposobu odżywania może domagać się więcej ilości kalorii. Warto jednak wytrzymać trudny początek i trochę oszukać głód pijąc większe ilości wody mineralnej. Stopniowo organizm przystosuje się do mniejszej liczby pożywienia spożywanego regularnie.

Nie wszyscy mogą jednak stosować tej duety, Ponieważ dieta garściowa minimalizuje ilość przyjmowanych pokarmów, nie może być stosowana przez kobiety w ciąży, przez osoby chore oraz młodzież. Diety nie powinny stooswać również osoby, które pracują fizycznie.

Jakie są wady i zalety diety garściowej?

Do zalet przede wszystkim należy możliwość wypracowania nawyku regularnego odżywiania i co ważne efekty są szybko widoczne. Te widoczne efekty na pewno działają w sposób motywujący do dalszego stosowania diety. Zwolennicy diety garściowej twierdzą, że może być ona stosowana bez ograniczneń czasowych. Natomiast do negatywnych skutków tej diety, które mogą się pojawić należą problemy z perystaltyką jelit, a zbyt mała ilość przyjmowanych węglowodanów i białka może doprowadzić do anemii.

Przykładowe trzydniowe menu stosowane w diecie garściowej oraz ilość posiłków

  • Dzień 1
  1. Garść płatków owsianych zalanych chudym mlekiem.
  2. Kromka pieczywa ( oczywiście) pełnoziarnistego z dodatkiem sałaty, pomidora z ewentualną łyżeczką odtłuszczonego majonezu.
  3. Ugotowane 2-3 ziemniaki z dodatkiem jogurtu naturalnego.
  4. Garść owoców np. winogron.
  •  Dzień 2
  1. Pełnoziarnista bułeczka z pastą warzywną plus owoc.
  2. Miseczka zupy z świeżych warzyw.
  3. Ziemniaki z warzywną sałatką.
  4. Miseczka sałatki owocowej.
  • Dzień 3
  1. Kubeczek jogurtu nisko tłuszczowego.
  2. Sałatka warzywna bez dresingu.
  3. Kromka chleba z ziarnami z rzeżuchą i majonezem w wersji light.
  4. Marchewki.

Znając produkty, które można jeść w czasie stosowania diety garściowej jadłospis można dowolnie komponować. Koniecznie należy pamietać jednak o obowiązujących w diecie zasadach jak również o tym, by jadłospis był jak najbardziej urozmaicony.

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.