Zasady diety plaż południowych

, 28 maja 2014 Tagi ,

Dieta South Beach, zwana również po polsku, dietą plaż południowych, to jedna z popularniejszych diet, stosowanych przez miliony osób. Popularność zyskała dzięki prezydentowi Clintonowi, który pokazał swoim przykładem, że może być efektywna. Twórcą diety plaż południowych jest doktor Agatston z Miami. Kardiolog, lekarz, który przeanalizował wiele znanych diet, opracowując dietę, która jest skuteczna, a jej stosowanie nie jest głodzeniem się lub podobnym, negatywnym doświadczeniem.

Podstawowe zasady diety

Podstawową zasadą diety jest brak konieczności głodzenia się. Można jeść do zaspokojenia uczucia głodu, jednak dobór pokarmów musi być odpowiedni, dlatego zaczynając tą dietę, warto dokładnie zapoznać się z tym, co wolno jeść, a czego nie i przestrzegać tego w kolejnych dniach stosowania diety. Tylko takie postępowanie bowiem gwarantuje sukces w odchudzaniu. Dieta składa się z trzech etapów, każdy kolejny jest mniej restrykcyjny od poprzedniego.

Pierwsza faza diety plaż południowych

Pierwsza faza jest określana jako najtrudniejsza. Trwa 2 tygodnie i uderza w problem nadwagi. W tym etapie należy jeść aż 6 posiłków dziennie, pamiętając jednak, by trzy, były posiłkami konkretnymi a kolejne trzy, drobnymi przekąskami. Należy zrezygnować ze słodyczy, owoców, pieczywa i ziemniaków. To produkty, które wywołują niepotrzebną huśtawkę glikemiczną. Spożywać można chude mięso, warzywa, ryby ser i jajka. Takie jedzenie może wydawać się monotonne i mało apetyczne, warto jednak pamiętać, że etap trwać będzie tylko dwa tygodnie, a i z tego typu pokarmów można przygotować smaczne posiłki.

Produkty polecane

  • mięso chude i dobrej jakości. Polędwica, mięso drobiowe, ale bez skóry, dobrej jakości szynka i podobne.
  • produkty rybne, w zasadzie bez wyjątków
  • żółte i pleśniowe sery, ale tylko w wersji lekkiej. Nie należy jeść serów tłustych.
  • słodycze, z zaznaczeniem, że dziennie można spożyć dzięki nim mniej niż 75 kalorii. Oczywiście i tutaj należy zwrócić uwagę na dobór produktów.

Warto pamiętać, by w pierwszej fazie diety, unikać całkowicie takich produktów jak.

  • tłuste mięsa
  • mięsa przetworzone (parówki, wątrobianki, pasztety, kiełbasy)
  • sery pełnotłuste i pleśniowe
  • jogurty, kefiry oraz podobne produkty mleczne
  • produkty zbożowe.

Jeśli chodzi o napoje, odstawić należy alkohol, kawę, napoje gazowane, słodzone soki owocowe.

Druga faza diety

Druga faza diety może trwać tak długo, jak zdecydujemy. Ma na celu utrwalenie nawyków żywieniowych i wagi. W tym etapie, do jadłospisu znanego z pierwszego etapu, można dodać owoce, chociaż nadal należy unikać takich owoców jak ananasy, arbuzy, owoce z puszki. Można również wprowadzić do diety nisko tłuszczowe produkty mleczne, takie jak jogurt 0%. W menu mogą także znaleźć się produkty zbożowe, starać się należy jednak, by nie znajdowały się zbyt często. Jeśli zdecydujemy się na tego rodzaju produkty, należy pamiętać, by były dobrej jakości, a więc jeśli pieczywo to nie białe, ale wielozbożowe, a jeśli płatki śniadaniowe to dobre i niezbyt często.

Nadal należy unikać

  • niektórych owoców
  • białego pieczywa i innych tuczących produktów zbożowych
  • takich warzyw jak buraki, kukurydza, marchew czy ziemniaki
  • takich produktów jak dżemy, miód, lody, a więc produktów o wysokiej zawartości cukru lub tłuszczu.
Depositphotos_6856052_s
Fot. Depositphotos

Faza trzecia

Faza trzecia, uznawana jest za najprzyjemniejszą. Ma na celu utrwalenie wagi. Menu pozostaje nadal zdrowe, a my możemy jeść tyle ile chcemy. Oczywiście i w tej fazie warto uważać, aby z jedzeniem nie przesadzić. Czas spędzony na pierwszym i drugim etapie diety, powinien jednak nas już przyzwyczaić do zdrowego stylu życia. Jeśli nasza waga będzie pozostawać na oczekiwanym wcześniej poziomie, możemy oczywiście pozwolić sobie na drobne odstępstwa od zasad diety. Warto pamiętać – jeśli zdarzy nam się przytyć, bezpiecznie i szybko możemy powrócić do pierwszego etapu diety i zacząć wszystko od nowa, znowu notując spadek masy ciała. Rzecz jasna nie należy tego robić zbyt często. O wiele lepiej zachować założoną wagę.

Dieta plaż południowych jest warta polecenia

Chcesz schudnąć? Z dietą plaż południowych nie jest to trudne. Wymaga owszem wielu starań, jednak nie na tyle dużych, by nie moc sobie z nimi poradzić. Jeśli więc chcemy zrzucić kilka kilogramów masy ciała i zachować ten efekt, warto zastosować dietę plaż południowych. Sukces wielu osób jest jawnym dowodem się, że ta dieta działa, a stopień jej trudności jest na tyle mały, iż przy odrobinie samozaparcia, każdy sobie z nią poradzi.

Poprzedni

Zasady diety amerykańskiej

Zasady diety rozdzielnej

Następny

Dodaj komentarz