Zasady diety ziemniacznej

, , 26 maja 2014 Tagi ,

Choć powszechnie przyjęło się uważać, że ziemniaki tuczą, to okazuje się, że dieta ziemniaczana może być skuteczną kuracją odchudzającą. Dlaczego? Jak podają dane Międzynarodowego Instytutu Dietetycznego w porcji 100 gram ugotowanych w tradycyjny sposób ziemniaków znajduje się 86 kalorii i 20 gram lekkostrawnych węglowodanów jak również prawie 2 gramy białka, którego jakość odpowiada zdrowemu białku sojowemu. Ponadto ziemniaki bogate są w błonnik oraz minimalną ilość tłuszczu.

Więc skąd się wziął mit, że ziemniaki są tuczące? Ponieważ zazwyczaj spożywane są z różnego rodzaju dodatkami takimi jak sosy, mięsko czy tłuszcz i to właśnie one są przyczyną nadwagi. Wskazane wcześniej badania jasno pokazują, że ziemniaki mają dużo walorów odżywczych choć panuje zupełnie odwrotna opinia.

Pozytywne dla organizmu właściwości ziemniaków

Ugotowane ziemniaki mają w sobie dość sporo łatwo przyswajalnej skrobi, dlatego powinny być stosowane przez osoby cierpiące na choroby żołądka. Ponadto zawarty w ziemniakach błonnik pozytywnie wpływa na zaparcia i reguluje procesy trawienia. Ponieważ ziemniaki zawierają potas w ilości większej niż w pomidorach powinny naleźć się w diecie osób cierpiących na nadciśnienie. Warzywo to jest również bogate w witaminę C wzmacniającą odporność i magnez, który dobrze wpływa na układ nerwowy.

Dieta ziemniaczana- na czym polegają jej zasady?

Dieta bazująca na ziemniakach to dwudniowa dieta, która ma właściwości odchudzające. Zgodnie z zasadami obowiązującymi w tej diecie, dwa razy dziennie spożywa się posiłek przygotowany na bazie z ziemniaków. Przygotowując posiłki trzeba pamiętać o tym, aby przygotować je w sposób dietetyczny. W jaki sposób można przyrządzić ziemniaki aby miały jak najmniej kalorii? Najlepiej sprawdza się gotowanie na parze lub pieczenie w mundurkach owinięte folii. Dzięki temu zachowują jak najwięcej substancji odżywczych. Taki sposób przyrządzania ziemniaków gwarantuje, że nie tracą one nic ze swoich witamin czy soli mineralnych. Jeżeli przyrządzamy ziemniaki bez skórek należy pamiętać aby obrać je cienko i co ważne nie przetrzymywać w wodzie. Jest to najpoważniejszych błąd w kuchni, który pojawia się przy przygotowywaniu ziemniaków. Według kucharskich zasad obrane ziemniaki powinno się zalać wrzącą wodą i od razu ugotować.

Raw potatoes
Fot. Depositphotos

O czym jeszcze trzeba pamiętać?

Stosując dietę odchudzającą jaką jest dieta ziemniaczana, jak również w przypadku innych dier trzeba zadbać o odpowiednie nawodnienie organizmu. Najlepiej pić wodę niegazowaną wodę mineralną, herbaty owocowe, herbatę zieloną, a od czasu do czasu można sobie również pozwolić na szklankę soku z świeżych owoców. Zgodnie z zaleceniami dietetyków w czasie stosowania diety powinno wypijać około 2 litrów płynów dziennie. Dobrze również codziennie poświecić czas na aktywność fizyczną, wtedy dieta przynosi najlepsze rezultaty. Dobrze sprawdza się szybki marsz, bieg czy pływanie. W czasie stosowania diety opartej na ziemniakach że można podjadać między posiłkami pod warunkiem, że przekąski są mało kaloryczne. Dobrze sprawdzają się owoce i warzywa oraz jogurty light. Od czasu do czasu można pozwolić sobie na garść orzechów czy rodzynek.

Zalety diety ziemniaczanej

W czasie stosowania się do zasad diety można zrzucić około 5 kg w ciągu kuracji. Ponadto doskonale wpływa na oczyszczenie organizmu jak również uregulowania pracy układu pokarmowego. Co ważne dieta ta niej skomplikowana i nie obciąża zbytnio domowego budżetu. Dlatego warto skorzytsać z możliowści jakie daje dieta ziemniaczana.

Poprzedni

Zasady diety wrzodowej

Jak ćwiczyć na siłowni?

Następny

Dodaj komentarz